4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Wat een luxe

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 02 Dec 2002 : 23:33:12
Gisteren was het Nes-dag. Dan herdenken we mijn oma van mijn vaders kant en dat doen we door lekker te eten bij tante Loukie. Iedereen (behalve ik natuurlijk) neemt een gerecht mee, en Loukie doet daar een schepje bovenop. Mijn vader en zijn zussen (Loukie en Mieke dus) hebben in hun jeugd in IndonesiŽ gewoond en dat was natuurlijk ook ten tijde van de 2e wereldoorlog. M'n vader was er gister ook en toen hij de verhalen van vroeger vertelde was ik aandachtig aan het luisteren en zag ik de dingen als visioenen voor me. Mijn opa is vermoord in IndiŽ (1946), maar de broer van mijn Opa leeft nog wel en woont in Nederland. Daar is mijn vader gisteren langs geweest en vandaar dat hij ook veel vertelde gisteren.

En hoe meer ik hoor, hoe veel meer ik wil weten. Nu hoorde ik ook dat hij wat foto-albums zijn die Marjolein (de vrouw van mijn vader) gemaakt heeft van het leven van m'n vader, en die heb ik nooit gezien. Op tv zag ik laatst bij Nova een stukje over de Nederlandse concentratie kampen, en de laatste tijd lijkt het alsof het weer 2e wereldoorlog tijd is.

Die verhalen die ik hoorde gingen ook over de ontberingen. De ziektes, de honger en de angst. Het is een clichť, maar we leven in zoveel luxe dat het zonde is dat we dit niet zo vaak beseffen. Ik denk er wel vaak aan, en ik kan er wat bij voorstellen, maar zo erg voelen doe ik het niet. Ik geniet wel van alles, maar niet als een man die na drie dagen in de woestijn overvallen wordt door een regenbui. En eigenlijk is dat aan de ene kant jammer. Van dat niet ultiem kunnen genieten dan. Maargoed, klagen zou helemaal ongepast zijn.

Zaterdag ben ik met mijn zus en haar man naar een landelijke VVD dag gegaan in Noordwijk. Zowaar de kopstukken gezien zoals Bolkenstein, Terpstra, De Grave, en Frits Wester, en het was wel leuk om te zien hoe iedereen er bij liep. Ook werd de lijst samengesteld en kon er gestemd worden. En bij elke stemronden kon mensen een pleidooi voor de kandidaten houden. Een groot deel van die pleidooien sneden geen hout en dan hoop ik niet dat als ik ooit verkiesbaar wordt gesteld en het van zulke pleidooien moet hebben.

Misschien heel onterecht, maar als ik mensen in pakken voor de politiek zie dan denk ik "Ik kan het beter". En ik weet nog niet of ik dat ga bewijzen, en op welke manier. Nu ben ik niet bescheiden maar hou ik zeker niet van false bescheidenheid. Mensen mogen van mij best zeggen van zichzelf dat ze goed zijn. Zolang ze mij dat idee dan ook geven .

Vorige week ben ik bij de tandarts geweest (Zia, een vriend van me). En morgenochtend moet ik weer. Vorige week om de kroon op de implantaat te laten zetten, morgen om twee gaatjes te laten vullen. Ik ben altijd het mannetje, maar niet als ik in de stoel van de tandarts zit.

Verders gaat het op werk wel voortvarend, eindelijk het gevoel dat ik de situatie de baas ben. Daarnaast ben ik de laatste dagen aan het programmeren geslagen voor mijn nieuwe site. En dat wordt wel wat. Die site wil ik gaan gebruiken om potentieŽle klanten te laten zien wat ik in huis heb. Dat ik gebruiksvriendelijke applicaties kan maken die gericht zijn op de praktijk, goedkoop in aanschaf en sneller dan wat ze ooit gezien hebben en gemakkelijker in onderhoud dan dat men voor mogelijk hield.

Dat klinkt als een verkooppraatje...... en dat is het ook . Nee zonder gekheid, met de nieuwe technieken die ik gebruik zijn dat geen loze uitspraken meer, en dat zal ik dus moeten bewijzen.

Met dit 'wapen' in handen zal ik trachten nieuwe klanten te intresseren, waarbij de focus niet zo op de software zelf ligt, maar met de praktische toepasbaarheid. Hoe de software een ondersteuning kan zijn van de lopende bedrijfsprocessen. Ok, ik ga nu te ver voor mijn dagboek. Noem het maar enthousiasme.

Ik heb weer het ťťn en ander aan foto's, mijn fotoboek zal ik ook es bijwerken.