4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Goede voornemens 2003

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 01 Jan 2003 : 14:21:40
Tja, het is wat afgezaagd, toch is een nieuw jaar de uitgelezen kans om wat voor te nemen. Ik denk dat in veel gevallen er niets van terecht komt, maar aan de andere kant als ik naar mijn eigen leven kijk, dan zijn er steeds dingen gebeurd die ik me had voorgenomen. Vooral op zakelijk gebied. Eerst werkte ik op een helpdesk, maar wilde ik wat meer systeembeheer gaan doen (dus niet direct met eindgebruikers). Dat is gelukt, maar na een tijdje wilde ik gaan programmeren, toen ben ik begonnen aan Access97. Daarna wilde ik het serieusere werk gaan doen, en nu doe ik MS SQL-Server en ASP.NET. Termen die veel mensen misschien niets zeggen, maar wat dus de toekomst is .

Maar 'before I say another word', een gelukkig nieuw jaar toegewenst.

Ik wil mijn voornemens in ieder geval 'en public' vertellen, zodat ik volgend jaar kan terugblikken wat er van gekomen is.

1) Verandering in werk.
De aard van mijn werkzaamheden andermaal veranderen. Door niet meer mezelf bij een klant te detacheren, maar vanuit een eigen kantoorruimte opereren. Wel met programmeren, maar dan meer aan een product (ben ik al aan begonnen).

2) Schrijven
Maar van verhalen komt er steeds niet veel terecht, dus ik denk meer aan artikelen over mijn werk, filosofie etc. Op mijn site, of voor tijdschriften.

3) Lichamelijk
Tja, mijn buik zet door, en ik sport steeds minder en onregelmatiger. Dit wil ik echt veranderen. Vaker sporten, meer fietsen, er gewoon meer tijd aan besteden. Ook omdat sporten juist zo bevredigend gevoel geeft.

4) Geestelijk
Ik krijg steeds vaker te horen dat ik nogal onsympathiek ben, en harteloos. Het laatste jaar ben ik sociaal nogal wat minder actief geworden, en daar wil ik nu ook wat aan gaan doen. Geen grote veranderingen, meer een bewustwording. Daarnaast kan ik mijn dagelijkse leven hooguit een zeventje geven, en daar wil ik een zeven en half van maken .

Vorig jaar nam ik ook wat voor:
Dagboek vorig jaar 1 januari.

Meer leren, meer schrijven, meer zelf ontwikkeling, maar minder veel geld verdienen.

Schrijven heb ik bijna niet gedaan, behalve mijn dagboek. Maar ik heb zeer veel geleerd met werken en programmeren. Dus echt wel gewerkt aan mijn technische ontwikkeling. Geestelijk ben ik wat achter gebleven (wat leest dat dom), en ook heb ik meer geld omgezet dan het jaar daarvoor, maar daar niet meer aan overgehouden. Dus ja wel wat van mijn voornemens ingevuld, maar niet alle. Ben dit jaar wel gestopt met roken, en hoewel ik daar soms moeite mee heb, kan ik het wel redelijk volhouden.

Volhouden is hier het goede woord, want van de verslaving kom je nooit af. Die blijft op de loer liggen.

Dalijk ga ik naar een feest die Dick Koers mede mogelijk gemaakt heeft. Hij heeft me uitgenodigd en we gaan er zo heen. Eert ff ontbijten (het is kwart over 2). Daarna schrijf ik dit af, want ben nog niet klaar.