4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 De eerste weken

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Jan 2003 : 14:26:36
Het jaar is al weer redelijk op gang gekomen en ik heb het druk. Niet zozeer met werk, maar met het regelen van alles. Ik ben mijn administratie aan het overzetten naar Aad (buurman van Malinka, makkelijk en zit in het zelfde gebouw waar ik ook al mijn verzekeringen geregeld heb). Ter ondersteuning daarvan heb ik ook nieuwe bankrekeningen geopend.

Maar ik ben ook bezig om een kantoor pand te huren (vandaag vul ik de officiele formulieren in). Dit omdat ik meer vanuit een kantoor wil werken en klanten wil kunnen uitnodigen. Het werken aan mijn applicatie heeft daardoor een beetje vertraging opgelopen, maar aan de andere kant ben ik wel bezig met kleine onderzoekjes om mijn kennis te vergroten.

Het grootste waar ik tegenop zie en ook een beetje bang voor ben is het zoeken naar nieuwe klanten. Vooralsnog heb ik altijd gewerkt op basis van mijn netwerk. Ik heb zogezegd nooit naar werk gezocht, het werk heeft me gevonden. En omdat mijn werk goed doe kwamen daar steed vervolgopdrachten uit. Maar zoals je weet zijn de tijden slechter geworden en ik merk daar ook de gevolgen van. Vandaar dat ik anders moet gaan opereren. Doordat ik veel ervaring heb, zal me dit ook wel lukken, maar toch ben ik er een beetje nerveus onder. Gelukkig zit ik niet stil. Ik dus wel de dingen die nodig zijn om de situatie te scheppen waarin ik weer werk zal vinden. Ik ben ook een aantal artikelen aan het schrijven waarmee ik potentieële klanten kan laten zien wat ik kan en waarom dat voor hun interessant is. Maarja, dit is een dagboek en genoeg hierover.

Gisteren heb ik Zia helpen verhuizen. Zia is een zoon van Peggy, en Peggy is de vrouw van Co en Co is de man die een redelijk deel van mijn jonge jeugd voor mij gezorgd heeft. Zia is ook mijn tandarts, en dus één van de weinige mensen waar ik echt bang voor kan zijn . Hij woonde in Zoetermeer en heeft daar nu ook een praktijk opgezet. Deze is nog niet af, en boven de praktijk is een woning. Gisteren heb ik hem helpen verhuizen, en dat was wel redelijk heftig. Nu voel ik zo'n beetje elke spier in mijn lichaam, maar dat is ook wel lekker. Ik heb de laatste tijd nu eenmaal weinig lichamelijk inspanningen geleverd.

Vrijdagavond zou ik gaan klimmen, maar ik voelde me niet helemaal 100, en was van plan af te bellen. Doordat er van alles tussendoor kwam was ik dat vergeten en werd ik eraan herinnerd door een telefoontje van Mika. Ik voelde me wel lullig om te zeggen dat ik niet kwam. Gelukkig hadden we die week al eerder geklommen, en van de week zal ik ook weer van de partij zijn. Sporten geeft altijd zo lekker gevoel... Vooral als je klaar bent.

Verder gaat het redelijk met mijn voornemen wat socialer te zijn. Niet dat ik het bewust doe, maar als ik twijfel of ik een afspraak wil maken dan denk ik aan mijn voornemen en zeg ik bijna automatisch 'ja'. Het broertje van Malinka, Jordi, besteed veel tijd achter zijn computer 'doing nothing'. Hij heeft een CU2 pagina, maar dat gaat per defenitie erg traag. Ik heb hem nu een beetje de beginselen van het Internet uitgelegd en hij heeft nu zijn eigen pagina.
Ik merk dat ik het toch leuk vind om kennis over te dragen, maar de werkelijke voldoening komt dat als ik zie dat het ook werkelijk gebruikt wordt. Hij besteed er uren aan en dan vind ik het ook leuk om uren aan hem te besteden om hem meer te leren.

Zeker gezien mijn vak en dat ik altijd maar tijdelijk bij bedrijven werk, probeer ik kennis over te dragen. Zelfs op zo'n manier dat ze mij eigenlijk niet nodig meer hebben. Toch werkt dat vaak niet zo. De meeste mensen zeggen dat ze wat (nieuws) willen leren maar eigenlijk zie je dan dat het niet zo is, of dat ze te lui zijn om zich er echt in te verdiepen. Ik merk vaak dat mijn waardering van mensen ook een beetje afhangt van wat ze kunnen. Dat is vreselijk onterecht, toch voel ik het vaak zo. En dus gebeurd het ook nog wel eens dat ik er met mijn oordeel vreselijk naast zit. Nog vreemder vind ik het dan dat ik kan denken 'Ik zit er naast.' en me er vervolgens niet druk over maak. Eigenlijk ben ik heel soft naar mezelf en vrij hard naar anderen.

Ik heb trouwens nog wat foto's gemaakt, maar die zijn niet zo. Vaak lukte het me niet een foto scherp te krijgen als het donker was (en wanneer is dat nu niet in de winter). Dus heb ik een statief gekocht. Echt een uitvinding met als enige nadeel dat je niet steeds met zo'n ding gaat lopen zeulen.

Windows XP vind ik trouwens helemaal top. Zoveel gaat nu echt automatisch goed, zo erg dat je gaat vergeten hoe het vroeger was (windows 98 enzo). Ik had al een jaar of 2 een webcam op mijn bureau staan. Ik had er een keer mee gespeeld maar verder stond ie er alleen maar stof te vangen. Nu had ik van de week een USB-hub gekocht omdat bijna alle externe apparaten met USB werken en ik maar 2 USB poorten had. Toen dacht ik; "Wat als ik nou mijn webcam erin prik?". Ik had immers de CD wel ergens liggen, maar ik wist bij god niet meer waar. Ik prik 'em erin en weet je wat mijn computer toen zei? .

"Nieuw apparaat gevonden.... Philips UB40 Webcam.... Software geinstalleerd en klaar voor gebruik...". Ik had MSN open staan en daar zie je bij een teksvester rechts "Camera starten". Dat deed ik bij Jordi (die heeft ook XP). Hij klikt op accepteren en toen kon hij me zien en horen.... Soepel! In feite had ik binnen 30 seconden een beeldtelefoon geïnstalleerd. Iets wat we tien jaar geleden nog SF vonden. En zo kan ik meer voorbeelden noemen. Vroeger had je kennis nodig van IIS enzo om een website te hosten op het internet. Tegenwoordig is dat in vijf minuten geregeld. Door de veelzijdigheid van Microsoft gaat er veel mis, maar er is ook heel veel mogelijk. Als de concurrenten van Microsoft niet zo veel functionaliteit hebben als Microsoft, dan zal het ook niet perfect werken. Als je een computer in één keer goed installeerd en niet veel meer wijzigd, dan is een Microsoft server zeer stabiel. Telkens dingen veranderen maakt dat een server minder stabiel wordt, maar ik denk dat dat voor alle besturingssytemen geldt. Okee, genoeg hierover.

Het wordt een lang verhaal en ik geloof dat ik maar afsluit met wat fotootjes. Tot mijn grote schaamte kwam ik erachter dat ik mijn Cuba foto's nooit geplaatst heb.....

Henri

Foto 1: Dit is een foto met weinig licht genomen op een statief
Foto 2: Is wat ik zag toen ik voor het eerst in de ochtend uit het raam keek en zag dat het had gesneeuwd.
Foto 3: Sneeuw in m'n tuin met een zacht laat middag licht.