4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Hobby's en amateurs

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 28 Jan 2003 : 17:03:35
Een tijdje terug schreef ik dat ik een statief had gekocht voor het maken van betere foto's in het donker. Nou had ik ook een nieuwe printer gekocht die volgende verkoper 'ret 4' kon printen. Daar moest je dan wel een extra cartridge voor aanschaffen, die je ook nog moest wisselen als je super kwaliteit wilde printen. Daarnaast was ook HP fotopapier noodzakelijk.

Een week geleden probeerde ik het voor het eerst met de normale cartrigde en gewoon foto papier. Daarover was ik best verbaasd want het was gewoon een scherpe foto die uit de printer kwam rollen.

Zondag wilde ik dan het super HP fotopapier uit proberen met een A4 formaat digitale foto die ik in Cuba heb gemaakt (mijn subject was in beide gevallen Malinka). Bij het printen kun je nog van alles instellen, of het A4 moet zijn of pasfoto's, of je de contrasten wilt vergroten en hoe de kleuren moeten worden afgedrukt. Om een kort verhaal lang te maken, mijn 1e foto kwam er SUPER uit. Veel beter dan ik gedacht had en zeer zeker de kwaliteit die je ook van de fotograaf terug krijgt.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je als amateur voor weinig professionele presentaties kan maken. Natuurlijk kan iedereen om het knopje drukken en komt de beste foto nog steeds van eeen fotograaf, maar ik bedoel dat je nu zelf kunt ontwikkelen en dat je voor een mooi resultaat niet zeer veel geld hoeft uit te geven. Daarnaast is het vooral LEUK om te doen.

Maar ook het werken met photoshop is leuk. Daarmee kun je foto's bewerken maar ook hele tekeningen maken. Het is een ingewikkeld programma, daar tegenover staat dat niet iedereen het zomaar kan. En leren is leuk. Ook Malinka is er flink mee in de weer.

Gisteren heb ik op aandringen van Marcel online risk geinstalleerd (www.bruijntjes.net). En daar heb ik met vijf collega's online mee gespeeld. Echt verslavend leuk omdat je de mensen kent, en het spel loopt snel en soepel (geen lange wachttijden).