4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een beetje vreemd, maar wel okee

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 27 Apr 2003 : 23:16:23
Het is zondagavond kwart voor elf en mijn ogen vallen zowat dicht, maar ik moet even wat schrijven, anders komt het er maar niet van.

Het is druk en ik voel stress. Mijn rechter ooglid (links als je me aankijk ) trekt steeds vaker. Het lijkt wel een zenuwtrekje, maar het heeft iets engs. Ik hoop dat het gewoon door de stress komt, want dat gaat het vanzelf wel weer weg. De stress is overigens niet omdat ik het druk heb, maar meer de onderliggende gedachte. Mijn vaste kosten zijn veel te hoog, en aangezien ik nogal wat tijd steek in ontwikkeling, levert dat natuurlijk op de korte termijn weinig op. Het is niet dat ik onzeker ben, maar ik mis een schakel tussen de ontwikkeling die ik samen met Ferry doormaak en de commercie om het zo maar te zeggen. Ik ben erg blij met de kantoorruimte en het is inderdaad makkelijker dan thuis werken. En ook de ontwikkeling van ons product gaat best redelijk.

Vrijdag hebben Fredo en Lyndon bij me gegeten. Het is zo'n beetje policy om vrienden bij me thuis uit te nodigen zodat ik voor ze kan koken. Ondanks dat ik simpele maaltijden maak, ben ik best een kookfreak aan het worden, maar de grootste veroorzaker daarvan is -het klinkt cliché- de vaatwasser. Lyndon ken ik uit mijn AEX tijd, en Fredo werkte toen ook bij de AEX maar niet meer toen ik er kwam. Via Lyndon hebben we wel met z'n drieën afgesproken en nu vijf jaar later gaan we nog steeds met elkaar om. Fredo freelanced al een behoorlijke tijd, en Lyndon... tja Lyndon.... dat is één van de vreemdste figuren die ik ken. Hij is absoluut een voorbeeld voor me op het gebied van manager zijn. Daarnaast heeft hij me toen bij KPN naar binnen gedragen, en ondanks dat zijn verhalen twijfelachtig klinken af en toe, is hij toch iemand met die dingen laat gebeuren. Een gek drietal dus, maar gezien de tijd dat we elkaar kennen wel grappig. Vrijdag was eigenlijk als ontspanning bedoeld, maar uiteindelijk heb we vooral veel over werk gepraat. De volgende keer gaan we wel weer iets doen met een biertje erbij .

Ik werk tweeënhalve dag per week bij HRF en Hans Verkerk Keukens, 1 dag per week bij Erbi en de overige tijd (en avonden) aan de ontwikkelingen voor Arcencus (binnenkort laat ik het echt zien, nu laat de sitenaam zich alleen maar raden...). Hans Verkerk Keukens is bezig met een aantal positieve veranderingen en één daarvan is dat ze naar een nieuw pand zijn verhuisd. De jongens van de automatisering (Dick en Mark) hebben echt huizen verzet door in één weekend alles qua IT en telefonie te regelen. Vandaag was ik langs gereden en ben ik meteen aan het werk gezet. Telefoonlijnen patchen en aansluitkabels maken. Simpel werk, maar ik had er eigenlijk wel voldoening in. Het wat wel iets gezelligs.

Zaterdag was het but-weer. Ik zou gaan wandelen met Malinka, maar dat had niet zoveel zin, toen hebben we maar een rondje door Nederland gereden en onder een grote parasol in Zeist wat gedronken. Simpel maar toch heel gezellig. We gaan heel relaxed met elkaar kom, en ik geloof dat we er ons beide zo wel goed bij voelen. Als één van ons ineens iemand anders tegenkomt zal dat wel anders worden, maar voor het moment is het wel okee.

Vanavond heb ik mijn favoriete tv-programma bekeken: Temptation Island 2. Het kan met niet schelen wat anderen ervan vinden, maar ik vind het feest om er naar te kijken. Daar blijf ik dus echt thuis voor.

Woensdag ben ik bij Zia langsgeweest. Hij is de zoon van Peggy die weer getrouwd is met Co, maar hij is ook mijn tandarts. Hij is jong maar heeft nu al zijn eigen praktijk in Zoetermeer. En wat voor één!!! Djee! Supermodern, groot, overal platte beeldschermen ook voor de client. En zelfs camera's op de boren zodat je zelf mee kan kijken. Een kantine met een biertap en alles perfect afgewerkt. Een enorm project, maar met succes begonnen. Als hij dit als IT-er deed, zou ik jaloers zijn .

Morgenavond gaan de vier musketeers (Ray, Mika, Marc en ik) naar een concert van Massive Attack. Als je het niet kent: eind 1980 en begin 90 hadden ze de muziek van die tijd. Nu is hun stijl wel veranderd maar zijn ze nog steeds goed. Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik naar een concert ben geweest, dus ik ben benieuwd.

Om toch nog kort terug te komen op dat vreemd en stress. Het loopt allemaal wel, maar af en toe heb ik een umheilich gevoel dat ik heel erg op moet letten op de keuzes die ik de komende weken of maanden ga maken. Als ik het duidelijker kan beschrijven zal ik dat zeker doen, maar voor nu is het alles wat ik erover kan vertellen.

Dan is er nog mijn tuin. Ik had allang het gras moeten maaien. Met Pasen wilde ik het niet om op een heilige dag lawaai te maken. Dit weekend was het te nat. Maar als ik veel langer wacht heb ik een kapmes nodig in plaats van een grasmaaier.

Hier is nog een fotootje van de tuin zoals ik hem elke ochtend aantref, en meteen een goed moment om te stoppen en mijn bed in te gaan.

Henri