4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Bioritme

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 08 Jul 2003 : 23:01:22
Door ervaring weet ik dat er goede tijden komen na slechte tijden en omgekeerd. Soms kan ik met niet voorstellen dat ik nog plezier krijg in de dingen die ik dagelijks doe. Maar ik heb ook momenten dat ik echt denk "dit nemen ze me niet af".
Het is net als met sex. Soms denk ik dat ik in een sleur terecht kom, en soms denk ik, dit blijft.

Het is allemaal een bioritme. Hoe ik aan dat woordje kom weet ik niet meer, maar heeeeel lang geleden programmeerde ik nog op een ZX Spectrum en typte ik een voorbeeld over die je bioritme bepaalde :-)

De van Dale schrijft dit:
bio·rit·me (het ~): natuurlijk ritme van de biologische cycli van een mens, dier of plant, waardoor het goed of slecht functioneren op een gegeven moment bepaald wordt

Wat dat nu precies inhoud... geen idee. Maar het draait om het goed en slecht functioneren en dat het op en neer gaat. En als het neergaat is er geen stoppen aan, het gebeurt gewoon.

Het heeft ook wel te maken met mijn functioneren, maar wellicht ligt die ook vast in het ritme .

Ik begin erover omdat ik iets kwijt wil. Wellicht een herhaling, maar een herhaling zorgt dat je het niet vergeet...

Toen ik 18 was las ik 'niet morgen maar nu' van Dr. Wayne Dyer. Dat maakte erg indruk op me. Daarna las ik 'Unlimited Power' van Anthony Robbins en toen voelde ik me helemaal de King. Geluk (succes) is een keuze. Dat ik daarin volharde bleek wel toen ik op mijn 20ste Jeffrey tegenkwam en begon met een soort voorloper van een multi level marketing systeem. Van het pantser (bord) dat ik voor m'n kop had zou het Amerikaanse leger graag een kopie maken. Uiteindelijk kwamen de barsten van binnenuit. 'Ignorance is bliss'. Bewust worden van je eigen faalbaarheid door bewust de dingen te zien voor wat ze zijn, maakt dat ik niet meer geloof in dat 'Altijd vrolijk' kunnen zijn zoals Dr. Phil op tv, of zoals Wayne Dyer er over schrijft.

Je ontkomt niet aan je bioritme. Je hebt nu eenmaal UP's en Down's en iemand die anders predikt is een charlatan, zie hier de beschrijving:

char·la·tan (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die anderen van zijn deskundigheid op enig gebied probeert te overtuigen door allerlei niet ter zake doende handelingen of woorden => oplichter

Niemand is altijd sterk en gelukkig. Dit zeg ik niet omdat ik tegen mijn eigen beperkingen aanloop. Ik ken niemand die Altijd Gelukkig is, en dat sterkt mijn vermoeden dat het niet altijd feest kan zijn. En als zou je continu een positivo zijn. Omdat je de dallen niet kent, is je geluk ook geen grote piek. Om zon te waarderen moet je regen kennen.

Een last minute vakantie maar wel met een paar voorwaarden (vertrek op 25,26 juli, niet naar Turkije, en wel goedkoop) werkt niet mee aan een goede stemming. Menig uurtje heb ik als een goochelaar doen verdwijnen zonder kans op terug toveren. En ik ben er nog steeds niet uit.

Ik neem bijna elke avond 'vrij' om te schrijven en tijd te besteden aan mijn toekomst, het resultaat is nog steeds ondermaats. Gek genoeg was mijn sociale weekend okee. Zaterdag naar Marlene mijn halfzusje geweest waar Nicole en Jorg ook waren. Een foto van vroeger vind je hieronder. Gelachen om vroeger, maar ook om Hans Teeuwen en ze had echt lekker gekookt. Vis in folie en allemaal andere gezonde dingen. Zondag was mijn oma jarig, ze werd 82. Ik was er om vier uur en ging pas om acht uur weg. En voor mijn doen is dat extreem lang. De dochter van mijn neef Robert -Lisa- stal mijn hart en deed mijn mening over kinderen wat veranderen (piepklein beetje, niet overdrijven nu). En of ze nu haar ouders napraat of niet. Haar wat oudere broertje had een Ferrari gezien en toen ik vroeg naar de kleur van de auto en hij twijfelde riep z'n zussie 'Rood!'.

Wonderen zijn de wereld dus nog niet uit, en ik ga voor niet minder dan een wonder. En om m'n bioritme toch een tikkie omhoog te geven zorg ik dat ik dingen te doen heb die bevredigen. Zoals het opruimen van de logeerkamer, en het snel doen van de omzetbelasting. Of het opruimen van het bureau. Ook dat zijn dingen die een ritme hebben, want of ik ze lang schoon houd....

Henri

Links ben ik, midden Marlene, rechts Nicole. And Yeah!, we're out for trouble!!