4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Synchroniciteit

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 08 Dec 2003 : 23:30:00
Synchroniciteit : Het samenvallen in de tijd van twee of meer niet causaal op elkaar betrekking hebbende gebeurtenissen...

Marc kwam een week of twee geleden met het verhaal dat hij contact had gehad met Jenny. Een meisje die we kennen uit de tijd dat ik nog 16 was en toen verkering had met Rowena. Hij had gereageerd via Schoolbank (.nl) en hij vertelde dat ze freelance werkte in de IT.

Ferry en ik werk samen aan een opdracht voor It's Us bij de ABN Amro Arbo Services. Voor ontwikkelaars midden in een project is documentatie niet iets waar je met liefde op zit te wachten. Daarnaast is goed documenteren niet gemakkelijk. Nu werd Ferry donderdag gebeld door iemand die ons team de komende tijd gaat versterken. Die iemand is een ze, en ik hoorde haar stem terwijl ze met Ferry aan de telefoon zit. Ik vroeg de naam van die vrouw toen hij klaar was en hij zei Jenny. Ik vroeg haar nummer en belde er naar toe. Het was inderdaad die Jenny. Ferry had met haar de volgende ochtend afgesproken. Ik ben tegenwoordig weer vrij op vrijdagen, maar besloot toch even langs te gaan.

Ik herkende haar direct en het viel me op dat ze eigenlijk niet veel veranderd is. Gezellig even bijgepraat, ze vertelde over haar carriere en haar kinderen. Ik er wel snel weer van door en even later parkeer ik de auto in de buurt van de kapper. Toen zag ik Jan. De man van Jenny met hun dochter achterop. Ik riep naar hem en we hebben even gepraat, hij moest zijn zoon nog van school halen en het was natuurlijk Sinterklaas.

Het afgelopen weekend belt Marc me op. Hij was Jenny en Jan tegen gekomen in Leidschenhage, uiteraard toevallig.

Nu verwacht je dat ik met hoogdravende filosofiŽn kom, maar dat is niet zo. Ik zou het wel kunnen hoor, maar ik doe het niet. Alleen zoals je de uitdrukking kent 'Een ongeluk komt nooit alleen', zijn er bepaalde zaken die ook niet alleen komen. En hoe meer je er voor open staat, hoe meer er gebeuren.... Ik vind het een geruststellend idee dat er krachten zijn die we niet kunnen waarnemen, het beloofd op meer dan we met het oog kunnen zien.

Vrijdag avond ben ik met Marlene mijn halfzusje wezen eten en stappen in Amsterdam. Een tijdje terug was dat goed bevallen en vandaar de herhaling. We hebben gegeten in een 'hippe' (niet mijn woord) tent waarvan ik de naam vergeten ben. Het deed heel bijzonder aan met aparte entourage (70's?), en vriendelijke bediening maar uiteindelijk niet bijzonder in smaak. Marlene en ik zijn een hele tijd niet echt meer met elkaar omgegaan, maar het laatste jaar is dat (gelukkig) veranderd en klikt het wel. Wat vooral leuk is, zijn de herinneringen die ik vergeten was maar door dingen die zij zei weer boven water kwamen. Bijvoorbeeld hoe de indeling was van Co's huis toen we daar logeerde (Lissevaart 17 in Zoetermeer). Dat klinkt lekker belangrijk, maar er waren dingen die ineens weer boven kwamen, maar ook met de gebeurtenissen daarbij. De vorige keer zei Marlene iets over mijn moeder wat ik helemaal vergeten was, maar weer werd getriggerd toen ze er over begon. Mijn moeder had de gewoonte om onder onze nagels schoon te maken met haar lange nagels. Ik voel dan ook weer hoe dat was . Vreemd. Na het eten zijn we nog wezen dansen in VakZuid in het oude olympisch stadion. De ingang konden we eerst niet vinden en pas na een volledig rondje kwamen we erachter dat we zowat voor de deur begonnen. De tent was 2 jaar geleden nog erg druk bezocht door mensen die zichzelf heel wat vonden, en het thema zou dan mensen kijken worden. Tijden veranderen, trends bewegen en zodoende was de tent gevuld met Sjonnies en Anita's. Wel gezellig, maar ook anders dan verwacht. Marlene was overigens net als vorige keer weer zo naÔef geweest om de volgende ochtend een doka te huren voor het ontwikkelen van foto's, ik ben benieuwd of die nog wat geworden zijn.

Verders zijn er nog wat ontwikkelingen waar ik nu nog even niet op in ga .

Om het toch nog even over werk te hebben: Mijn focus ligt nu op het maken van een businessplan. Met dit plan ga ik op zoek naar een investeerder (niet een financier), om te kijken of ik een mogelijkheid kan vinden dit plan (samen met Ferry) uit te voeren. Ik geloof echt dat de wereld erop zit te wachten. En hoewel ik weerstand ondervind, bedenk ik me dat de wereld niet veranderd is door mensen die zich daardoor lieten leiden.

Op naar de toekomst......

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King