4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Controle II

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 08 May 2004 : 13:10:42
Eigenlijk was ik nog niet klaar met mijn eerste stukje over controle. Er is nog meer waar ik geen controle over heb; mijn lichaam. Het lijkt erop dat stress en geestelijke dingen doorslaan op je lichaam. Rationeel maak ik me niet zo druk en probeer ik dingen steeds te relativeren. Gedachten zoals "Over een week is het weer anders", "Na regen komt zonneschijn", "Ik problemen? Kijk eens naar een groot deel van de wereld, zij hebben problemen".

Toch ontkom ik er niet aan dat ik vorige week me wat ziekig voelde, ik gisteren echt last van mijn rug had, en vanochtend wakker werd met een stijve (nek). Ik kan erom lachen en ik weet dat het morgen of overmorgen wel weer grotendeels weg zal zijn, toch is het een teken "Doe rustiger aan". Ik heb een pijnstiller genomen en nu ik me daar bewust mee bezig hou voel ik langzaam in de invloed van die pil op mijn lichaam komen. Zachte tintelingen en pijn zakt naar de achtergrond. Mijn ogen worden wat zwaarder en het lijkt alsof ik moe wordt. Al die stofjes die je lichaam be-invloeden vind ik reuze interessant. Juist omdat je ze niet letterlijk voelt, en eigenlijk heel subtiel aanwezig zijn.

Maar goed, controle. Maakt het hebben van controle gelukkiger? Of is het hebben van controle eigenlijk maar een illusie? Vooral nu ik heb vastgesteld dat ik weinig controle heb. Zou het me niet veel gelukkiger maken als ik dingen maar gewoon laat gebeuren, en genieten door de verassing die je krijgt als je "het los laat"? Vanaf nu ga ik proberen te herkennen wanneer ik bezig ben met controle, en zal ik deze impuls proberen te negeren en maar gewoon zien wat er gebeurd.