4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 04 Jan 2005 : 23:09:26
Jippie, het is weer Januari. De feestdagen waren boven verwachting, maar ik ben toch weer blij dat het Januari is. We gaan weer op weg naar de lente, plannen ontvouwen zich, nieuwe kansen bieden zich aan, en dit jaar is spannend.

Mijn laatste uren als freelancer zijn geslagen en ik ben nu in loondienst van de BV. Het lijkt een kleine verandering maar heeft veel consequenties. Eerst hoef je alleen met jezelf rekening te houden, nu zit je vast aan partners. Geen alleen recht meer. Het opzetten van een bedrijf in deze vorm heeft best nog wat voeten in de aarde en pas de laatste maanden begint het echt voor me te groeien. Nu het zover is, heb ik er zin in, en denk ik dat het een goede en belangrijke verandering is.
Afgelopen zondag heeft Joyce, een vriendin van Cindy, ons geholpen met het huis en we zijn verder gekomen dan ik had verwacht. Op 1 kamer na en de benedenverdieping, is alle behang verwijderd. Ook het toilet hebben we leeggehaald (echt apart om te tegels onder het hout te zien). Aanstaand weekend gaan we verder, maar zoals het eruit ziet liggen we op schema. 20 Februari hebben we onze (softe) deadline. Dan zal alles klaar moeten zijn en doen we de werkelijke verhuizing en komen haar katten hierheen. Welke symbolisch. Cindy is jarig en wordt 30, en we kennen elkaar dan precies een jaar.

Door o.a. de verbouwing leer je ook andere dingen van elkaar zien. Dat Cindy op haar moeder lijkt als het om aanpakken gaat. Erg gedreven, precies en effectief. En haar onrust om dan bezig te zijn. Zij denkt aan andere punten en is wat behoudender in het halen van de resultaten (maar heeft wel weer de visie), ik zie andere dingen, maak me minder druk, maar heb ook minder visie. We hebben er allebei in ieder geval plezier in en zijn ook positief benieuwd naar hoe het zal gaan. We zijn best wel gewend aan onze vrijheid en hebben een wat ander patroon met opstaan en naar bed gaan. Wat ik wel weet is dat haar werkgever erg blij met haar is. Ze wordt echt in de watten gelegd en heeft best wel wat privileges. Donderdag zal ik haar collega’s ontmoeten en gaan we in Rotterdam eten. Nog even en dan gaan we op de wintersport (samen met een collega van haar, haar vriend, en nog een andere vriendin en diens vriend). De plaats heet Tignes, ligt erg hoog en sneeuwzeker, en kostte echt weinig. Oja, en Cindy betaald!!

Nieuwjaar hebben we in Speakers gevierd. Daar was na twaalven een 70’s, 80’s en 90’s party (gelukkig voornamelijk 70’s). In de eerste instantie zou ik zelf rijden, maar ik weet nu weer dat champagne een killer is. Uiteindelijk werden we om half zeven door Janny voor de deur afgezet, zonder stem en voor mij doen… aangeschoten

Hehe, en geen van m’n vrienden kan zeggen dat ik niet gedanst heb! Niet dat Cindy gegeneerd was. Ze danste vrolijk mee. Tja, ik hou er dan van om op te vallen, en dat is wel gelukt denk ik. Wat alcohol niet met je doet….

Vandaag kreeg ik mail dat allen (behalve Janny) een zware 1 januari hadden. Ik val ook onder allen, maar had nog een galafeest. Daar dronk ik een paar glazen champagne en dat is dan heel wonderlijk. Binnen no-time voel je je weer prima het ventje, maar ik heb het niet laat gemaakt. Was nog op tijd terug bij Cindy om daar Bridget Jones te kijken, en de volgende dag was het klussen.

Het viel me op hoeveel mensen ziek zijn de laatste tijd. Gisteren had ik nog lekker gesport, maar vannacht had ik keelpijn en overdag leek het erop dat ik ook een beetje ziek zou worden. Je kent het wel, pijn in al je gewrichten. Maar ik ben in de tegenaanval gegaan met kiwi’s, fruit, weerstandverhogers en paracetamol. Ik ga nu (23:00) mijn mandje in en hopen op een helende slaap.

Morgen heb ik een afscheidslunch van ABN Amro en ’s avonds gaat Cindy voor me koken bij haar thuis. De dag daarna eten met haar collega’s, de dag daarna is haar moeder jarig, de dag daarna Jorg, dan is het zondag en gaan we weer klussen. Geen tijd voor ziek zijn dus.

Henri
~~~~
Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 10 Jan 2005 : 13:47:13
-(voor de topic volgorde)