4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Hypochonder

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 18 Mar 2005 : 15:35:09
hy·po·chon·der (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die aan hypochondrie lijdt

hy·po·chon·drie (de ~ (v.))
1 ziekelijke neiging om voortdurend ten onrechte te denken dat men allerlei ziektes heeft

Kijk, het beestje heeft een naam. Om meteen eerlijk te zijn, ik ben lichtelijk hypochonder. De laatste anderhalve maand heb ik de hele tijd het gevoel dat mijn ballen een beetje knel zitten (of is dat een analogie met het samenwonen? ). Het kwam na een dag fietsen, en nu voel ik het bijna elke dag de hele dag. Vandaag eindelijk bij de doktor geweest. Die stopte meteen zijn vingers in een plaats waar de zon niet schijnt! Moet nog wel naar het ziekhuis een bloedonderzoek doen, maar hij deed het uit als een irritatie die wat dieper zat en waar je eigenlijk niets mee kan. Maar gezien mijn leeftijd (boven de 30) vond hij dat het geen kwaad kon om in ieder geval een onderzoek te doen naar prostaat dingen.

De laatste twee dagen tintelt mijn linkerhand een beetje en ik leg dan meteen weer connecties naar al die zenuwen die onderaan lopen, mijn voeten tintelen namelijk ook als ik te lang fiets. Ik raak verders niet in paniek, maar het houdt me wel erg bezig.

Morgen helpt Michel me de laatste hand aan het huis te leggen: het tegelen van het toilet. De laatste weken heb ik allerhande klusjes in het huis gedaan en ik begin te geloven dat als ik mijn best doe, ik helemaal niet zo onhandig ben. Natuurlijk ik maak foutjes en daar leer ik van. Bij het ophangen van de lamp brak een schroef af bij het in het plafond draaien. Die schroef kreeg ik er niet meer uit en ik besloot een gaatje ernaast te boren. Ik had een 8mm plug en later bleek een 7mm boor. Dat werkt dus niet. Echter, toen ik de 8mm gebruikte viel de plug bijna uit het plafond. Cindy zat toen op haar tax en stelde voor even te wachten op hulp. Ik wilde het af maken en besloot nog een derde gaatje te boren. Toen bedacht ik me ineens dat het misschien niet zo uit maakte als die plug er los in zat. Ik draaide een schroef erin.... en het zat als een huis. Dat is dus echt zoiets waar je pas achter komt als iemand je het verteld, of als je 'mazzel' hebt. De lamp hangt er in ieder geval heel strak bij. Nu moet ik wel zeggen dat Cindy en ik het samen hebben gedaan, en het gaat ons goed af. Dingen samen doen. Ook het koken in de avond gebeurt zonder echte afspraken. Eigenlijk is dat hele samenwonen fantastisch. Ik hoop echt dat ik naar jaren er nog steeds zo van geniet als nu.

Van de week heb ik gesquashed met Zia. Dat is de zoon van Peggy en tevens mijn tandarts. Ik heb vijf jaar niet gesquashed en hij vroeg nog of ik tegen mijn verlies kon. "Nee", zei ik ,"en als je gaat winnen sla ik gewoon keihard zo'n balletje tegen je rug! ". Maar goed. Squashen, net als snowboarden, zit gewoon in je systeem opgeslagen. De spierpijn die ik verwacht had viel uiteindelijk heel erg mee. Ik denk dat de laatste maanden verbouwen enzo daarin best geholpen heeft.

Arcencus is de grootste zakelijke uitdaging ooit. Ik leer heel veel, het is veel lastiger dan ik had durven denken, en ik moet er best hard voor werken. Maar als dit lukt, dan neem ik mijn petje voor mij af. Mijn werkgevoel gaat met pieken en dalen. De ene dag ben ik hyper, de andere dag ben ik down. Maar elke ochtend heb ik er zin in, en da's natuurlijk het belangrijkste. Gisteren tot 1 uur 's nachts gewerkt, en ook zondag wordt het werken Het resultaat is vooralsnog matig, en maandelijks krijgen we net de salarissen rond. De voldoening zal groter zijn als we slagen, en slagen is een kwestie van tijd. Tijd is bijna altijd het hoofd ingredient van alles wat je doet.

Cindy gaat over iets meer dan een week vier dagen naar Barcelona met een vriendin die ze nu 20 jaar kent. Dat vind ik super, maar ook wel spannend. Ik ben een tikkeltje jaloers en een pietsje bezorgd, maar ik denk dat dat gezond is.

Wat meer dan een week geleden zijn we bij Stefan wezen kijken, hier is nog een foto:

Henri
~~~~
Wie niet kan delen, kan ook niet vermenigvuldigen...