4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 De Jeugd van Tegenwoordig

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 07 May 2005 : 17:35:44
In het verlengde van de symmetrie waar ik in mijn vorige topic over sprak, heb ik weer een verhaaltje.

Jaren geleden zat Patrick heel krap bij kas, op een gegeven moment had hij wat geld en 's nachts ging hij 300 gulden pinnen, maar vergat hij het geld mee te nemen. Hoe dom kun je zijn, en dan vooral in zo'n situatie. Of zoals Patrick het zelf zou zeggen; Het kan de beste gebeuren.... maar de stomste het eerst (of: Het is de beste gebeurd).

Maar goed, dit verhaal vertelde ik een week of wat geleden tegen Cindy.

Donderdag had ik 100 euro gepind, net voordat ik naar huis ging. De volgende dag wil ik wat afrekenen en miste mijn honderd euro. Ik kon me niet voorstellen dat ik het geld vergeten was mee te nemen, en moest meteen aan het verhaal denken, aan de andere kant, er was gewoon weinig andere mogelijkheden.

Op weg naar het bevrijdingsfeest in Zoetermeer op de fiets spraken Cindy en ik erover. Ze zegt dat zoiets gebeurd als je afgeleid wordt, of als er iets gebeurt, maar ik kon me niets van dat herinneren. Toen vroeg ze of ik had gepind voor of nadat ze had gebeld (om te vragen waar ik was ivm boodschappen), toen herinnerde ik me dat ik haar aan de lijn kreeg tijdens het pinnen!! Ik was dus inderdaad afgeleid en dit moest het gevolg zijn. Nouja balen dus, en ik nam me voor om vrijdag te bellen naar de bank.

Vandaag bij het boodschappen doen waren we even in de postwinkel naast de pinautomaat om wat kaarten te kopen. Omdat het even duurde kreeg ik een opwelling om aan de man achter de kassa te vragen wat de procedure was als je geld bij de pin vergeten bent mee te nemen. Hij vroeg; "Hoeveel? en Wanneer?" Ik zei "Donderdagavond 100 euro even voor zes". Hij zei meteen "ik heb je geld." en hij nam het geld uit een enveloppe. Zijn collega vertelde dat een paar jongentjes het net voor sluiting binnen kwamen brengen met het verhaal dat er honderd euro in het pin automaat zat....

Uiteraard was ik erg blij met mijn geld, maar vond het ook een fijn idee dat het eerlijk was teruggebracht. Ze hadden geen naam enzo achtergelaten, maar mooi dat ze het gedaan hebben. Ik hou daarvan en zou hetzelfde hebben gedaan. Maar goed, mijn verklaring van het topic :-)

Het bevrijdingsfeest was ook leuk. Het regende en we zijn de kroeg nog in geweest, en wat je vaak ziet bij spontane acties is dat het ineens leuk wordt. Gewoon de regen, de atmosfeer, het gezellig samen dingen doen en alcohol natuurlijk .

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"