4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Vaison

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 28 Jun 2005 : 13:11:06
Zaterdag zijn we terug gekomen van een weekje Frankrijk >> Provence >> Vaison la Romaine. Co & Peggy hadden voor hun 12,5 jaar trouwen een villa gehuurd, met de bedoeling daar met de kinderen en aanhang een weekje door te brengen. Co is niet mijn biologische vader maar een man die met mijn moeder “ging” en die dus voor mij gezorgd heeft van m’n 1e tot m’n 9e jaar. Dat contact is nog steed warm en consequent en het is wel aardig dat ik zoveel ouders heb: Hans en Marjolein, Mary en Gerard, Co en Peggy en nu natuurlijk ook Leo en Marja. Als we ooit kinderen krijgen zijn er genoeg grootouders

We zijn met de nieuwe auto gegaan en dat beviel erg goed! Na elf uur rijden stapten weer net zo fris uit als dat we waren ingestapt. Het enige nadeel van de auto is het drankprobleem (hij rijd 1 op 8). Maar goed, ik werk dich in de buurt waar ik woon, dus het zal allemaal wel los lopen en de zaak betaald.

Aankomst in Vaison de Romaine, kortweg Vaison, was verassend. We hadden al gelezen dat het huis op een bijzondere locatie lag, maar ik had niet verwacht dat het zó mooi zou zijn. Een prachtige tuin met een prachtig uitzicht op de Mont Ventoux zonder dat er andere huizen in het zicht lagen. Een tuin om van te kwijlen met bloemen, oprijlaan, olijfbomen, wijngaard en een parel van een zwembad waar je beschut kon BBQ-en. Ook het huis was in stijl uit 1897 met een diensttrap, oude badkamers en een grote keuken van alle gemakken voorzien. Naast het huis stond een enorme denneboom met takken die zo breed uitliepen dat je er perfect kon eten met z’n tienen in de schaduw. Door de gelaagdheid van de boom was het er altijd koel ondanks dat de temperaturen opliepen tot een 34 graden.

Peggy heeft de hele week haar beste been voorgezet en nam het voortouw in alle zaken die geregeld moesten worden met betrekking tot de voedselvoorziening. Maar ook Farideh en Ivo zorgde vaak voor het heerlijke avondeten en het werd een hele relaxte vakantie. Cindy had nog wel haar reserves omdat het immers niet haar familie is en bang was dat het erg “sociaal” zou worden, maar dat is allemaal heel erg meegevallen en eigenlijk was het een hele fijne week. Ik kan nu de foto’s niet plaatsen, maar ik heb Cindy beloofd dat ik het fotoboek forum heel erg snel zou bijwerken.

Frankrijk is een bijzonder mooi land, maar de mensen zijn in het algemeen niet leuk. Erg kortaf, ongeduldig (ook naar elkaar) en weinig behulpzaam en arrogant. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Een dag waren Cindy en ik samen op pad en waren we verkeerd gereden. Een auto achter ons kwam naast ons staan en vroeg wat we zochten. Ze heeft ons in prachtig Frans accent in het engels uitleg gegeven en is ons voorgegaan om ons alsnog op de goede weg te krijgen.

Zaterdag zijn we thuis gekomen en zondag hadden we meteen een festival “Rock In Park”, dit was in net Nijmeegse. Naast dat het perfect weer was, heel gezellig met goede muziek was de organisatie uitstekend. Parkeren in de buurt (kwartiertje lopen), bij de ingang genoeg mensen voor een snelle doorstroming, muntjes halen binnen 30 seconden. Geen wachttijden bij de toiletten en een fatsoenlijke kraan om je handen schoon te maken. Pin automaten, geen wachttijden voor je drank en veel variatie in eten. Uiteraard nog wat foto’s gemaakt. Vandaag of morgen voeg ik de links toe naar de foto’s met uitleg.

Deze week gaan we ook verhuizen naar ons nieuwe pand. In het nieuwe pand is ADSL nu al aangelegd, dus met een beetje geluk werken we maandag daar gewoon. Misschien dat Arcencus.nl er een dag of twee “uit ligt”.

Maandag ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een nieuwe echo. De doktor gaf aan dat ik geen liesbreuk had zoals verondersteld werd door de chirurg. Dit betekend wellicht dat ik woensdag tijdens het evaluatiegesprek te horen krijg dat ik weer terug verwezen wordt naar de uroloog. Al met al wordt het een beetje vervelend zo. Ik heb al klachten vanaf Februari en voorlopig heeft niemand een clue waar de klachten vandaan komen en –belangrijker nog- wat er aan gedaan kan worden. Een vriend van Peggy is uroloog en na het navragen van Peggy heb ik hem mogen bellen. Woensdag kijk ik wel aan waar ze mee komen en wellicht dat ik me dan door laat verwijzen naar die vriend. Wat me zorgen baart zijn de bezuinigingen in de gezondheidszorg. Toen ik de doktor maandag vroeg iets verder te kijken reageerde hij kortaf dat hij gedaan had wat de opdracht was en dat er voor andere dingen geen tijd was. Dit werken onder druk benadeeld volgens mij de samenwerking tussen mensen in het ziekenhuis. Met een beetje meer aandacht was de klacht wellicht sneller gelocaliseerd en dus opgelost. Ik heb steeds meer het gevoel dat er niet meer echt geluisterd wordt maar dat dingen gewoon worden “afgedraaid”. Nu is het bij mij geen levensbedreigende situatie maar ik kan me voorstellen dat dit gebrek aan aandacht enzo kan leiden tot onnodige sterven van mensen en dat het fouten in de hand werkt.

Anyways, ik had gehoopt op meer inspiratie om te schrijven, maar de woorden komen er wat moeilijk uit. Op vakantie bedacht ik me allemaal dingen die ik in mijn dagboek wilde schrijven, maar nu kan ik het me allemaal niet herinneren.

Nou goed. Misschien helpt het als ik de foto’s plaats met een verhaaltje….

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 05 Jul 2005 : 14:41:06
Foto's staan in het fotoboek :

Van Vaison
http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=482

Van Rock in Park
http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=481
Ferry Posted - 28 Jun 2005 : 17:29:44
En maar zeggen dat je zo hard werkt

Vandaag om 13.11 uur!!!