4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Speciaal
 Fotoboek
 Samos 2005

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Sep 2005 : 10:45:06
Dit zijn de vakantie foto's van Cindy en mij op Samos. Het verhaal bij de foto's komt in m'n dagboek. De link zal ik hier plaatsen als het zover is. De beschrijving van de foto's volgt.

Uitzicht op Samos stad.

Het Griekse eten ben je s' avonds ook wel weer zat en naast ons was een chinees. Als we op het balkon zaten zagen we de rode weerschijn van de lampen en hoorde we de (gerustellende) muziek.

Dit was in Kokari, wat klopt hier niet.....? Heb je wel eens eenden in de zee gezien? Ze dronken zelfs van het water!

Dit was op een bankje bij onze "stamkroeg". Na het eten gingen we daar nog zitten voor espresso (een tien waard!!) en dubbele Drambuies , dansen kon je nergens maar de muziek was er erg goed en leuke bediening. Stellen zijn eigenlijk suf als ze zo naast elkaar zitten, maar wij waren lekker klef .

Uitzicht vanaf ons bedje. Het waren overal kiezels, en vanaf de (met tapijten belegde) steiger, was je meteen in het diepe. Rustig plekje, en misschien daarom wel ideaal.

Dit was de deur naar ons appartement. Het was soort van bij mensen thuis en wel knus en midden in het centrum van alles.

Zie hier onze middag borrel met olijven, tzaziki, brood en feta... en onze grote vriend: Bier!

Het uizicht van ons balkonnetje. Niet bijzonder, maar wel heel snel vertrouwd.

Tja, zonder woorden. (bij een klooster)

Wie is die dikke man? En waarom lacht tie zo raar?

Wie is die mooie man? Heeft Cindy weer stiekem een mooie Griek op de foto gezet .

Wie is dat Meisje die bijna van die rots af pleurt? Owh... ehh da's de vrouw waarmee ik later ga trouwen! (niet doorvertellen)

Vanaf het Pythagorionische kasteel

2e hands aanbieding. Kost 1 euro en mag je zo meenemen.

Nachtegaal vallei. Mooi gebied om te wandelenen, en raad eens wat we daar deden?

Weer een stukje Griekse oudheid, of is het gewoon een afgelegen krot waar een nietsvermoedende tourist fijn z'n nek kan breken?

Dit soort straatjes krijg je als je een stad op een eiland bestaand uit een berg bouwt. Het was wel grappig, er was geen sterveling te bekennen en in de boekjes stond de oude Samos stad als aanrader. Ergens een heel eind bovenaan kwamen we een snack-bar/eethoekje tegen en eigenlijk was het heel gezellig. Denk overigens niet dat de Grieken net zo kwiek als de Oostenrijkers de berg steeds op lopen... Daar hebben ze een scooter/motor of ander vervoer voor.

Op de achtergrond wordt ons nieuwe huis gebouwd. Zet er een hokje bij en vraag toegang... Dat was precies wat er was gebeurd.

Deze beelden zijn nep. De echte versies stonden twintig meter van ons apartement vandaan in een museum waar we verders niet zijn geweest maar elke dag een keer of vier langsliepen.

Kokari vanaf een klein strandje dichtbij.

De andere kant van Samos op een doodlopende weg. Erg mooi, ook veel verbrande stukken gezien en Cindy's favoriet: Olijfbomen

Meer van dat weggetje, maar zo mooi dat het net op een computer programma (Bryce) lijkt die dat soort landschappen kan maken.

Poesjes. Hardverscheurend liepe ze te janken in de warmte en zonder moeder. Toen ik foto's wilde maken doken ze onder m'n rugzak voor bescherming. Cindy was er zo stuk van dat ze bijna wat te drinken voor de poesjes ging halen. (sorry voor het sarcasme schatje, ik weet dat je vol liefde zit!)

Een ezel.

Henri
~~~~
"You can either agree with me or be wrong."

Kristen Elise