4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Gamen

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Nov 2005 : 12:19:35
Van de week heb ik een nieuwe videokaart gekocht. Dat maakt je spelletjes (veel) mooier. Ik heb een geluidsfetisch, het is er dus wel één geworden zonder een 'fan' maar met een groot koelblok. Ideaal, want nu is mijn computer echt stil. Maar wat mooi! Ik speel graag Battlefield2 en op een gegeven moment sprong ik in een helikopter. Daarmee vlogen we laag over een stad, en van daaruit schoot ik vanaf de zijkant met een mitterialeur (pff wat een rotwoord, laat maar staan zo, is wel grappig zo fonetisch) naar voertuigen die over de weg reden. Het was net "tour of duty". Alles zag er zo echt uit.

Nu zijn er veel mensen die het toch niet helemaal normaal vinden dat zulke spelletjes zoveel gespeeld worden en zo echt zijn. Het gaat immers om iets verschrikkelijks, oorlog. Maar ik ben het daar niet mee eens. Als ik me probeer in te leven hoe het is om in een oorlog te zijn, dan wordt ik bijna week en kan ik het gewoon niet geloven. Hoe moet het zijn als er een tank de straat in rijd en ff je huis met een kogel aan flarden schiet? Dat je moet vluchten terwijl er op je geschoten wordt. Dat je de bollen uit je tuin eet van de honger. Hoewel de spelletjes heel realistisch worden (vanuit je eigen oogpunt, niet van boven af gezien), heeft het echt geen link naar de realiteit. Als mensen loco worden en ineens gaan rondschieten, dan zat dat er al in, en was het er misschien op een ander tijdstip op een andere manier uitgekomen. Maar net als sprookjes, blijft ook zo'n spel een fantasie. Iedereen fantaseerd over dingen, waar wil niet per sé dat deze echt gebeuren. Sommige spelletjes zijn wel erg grof, als je Grand Theft Auto neemt, daar kun je mensen zelfs bewerken met een hamer. Ik heb daar wel lol in omdat het over de rand is, net als Hans Teeuwen in het begin vaak over de rand heen gaat (dat mamma kaal is komt misschien wel door jouw tekening). Je voelt plaatsvervangende schaamte, toch lig ik in ieder geval dubbel.

Maar goed, de spelletjes hebben ook een keerzijde. Ik speel ze graag en kijk niet graag TV. Ik zit dus wat vaker achter de computer dan eigenlijk netjes is nar Cindy toe. Erger nog. Ik heb een koptelefoon op en praat dan met de andere jongens op Teamspeak. Zo zit je wel eens met z'n achten te praten en tegelijkertijd te spelen. Heel gezellig en grappig, maar ik moet er wel rekening mee houden dat het geen verslaving wordt.

Ik doe echt mijn best om te sparen. Als we een lijstje maken van de dingen die we graag zouden willen (veranderen), dan komen we er ineens achter dat sparen best langzaam gaat en dat het nodig is om al die dingen te kunnen doen. Het afsluiten van O & B Automatisering kost meer dan ik verwacht had met nog een aanslag van de belasting achteraf. Met het inkomen van vorig jaar zou ik er niet eens aan gedacht hebben, maar met een salaris werkt dat toch anders. Ik had ook nog een stukje motor die moest worden afbetaald. En ik weet wel dat lenen alleen leuk is als het geld met bakken binnen komt. Ergens in April hoop ik alles weggewerkt te hebben en daar kijk ik best naar uit. Meestal is de praktijk hierin wel dat je doelstellingen vaakt niet haalt, het is net mijn werk .

Overigens gaat het daarmee wel goed, maar ook daar lopen we eigenlijk maanden achter. We verdienen ook niets, we geven alleen maar uit. Toch heb ik er een groeiend vertrouwen in. Als het wordt zoals we het bedacht hebben, dan wordt het echts iets bijzonders. Geen standaard pakketje waar er al zoveel van bestaan. Maar automatisering zoals het bedoeld is: Ondersteunen, verbeteren en helpen met het nemen van tactische en strategische beslissingen. Met niet als uitgangspunt dat een bedrijf maar moet aanpassen naar de software, maar de software die zich aanpast aan hoe het bedrijf werkt. En dat dan zonder dat er maatwerk gemaakt hoeft te worden, enkel inrichting. Een belofte overigens die meer bedrijven maken. Met fancy foldertjes lees je dat het product echt het einde is, maar in de praktijk heeft het meer beperkingen dan de benodigde functionaliteit. Als laatste woord hierover toch mijn complimenten naar Microsoft. Ondanks dat het boeven zijn die concurrentie met alle middelen dwarsbomen ben ik echt gek op hun producten. Afgelopen maandag was ik bij de Launch Party van Microsoft voor Biztalk 2006, Visual Studio 2005 en SQl Server 2005. De laatste twee producten zijn de producten waar ik dagelijks mee werk. Als bonus op dat feest kreeg iedereen de CD's en een daadwerkelijke licentie. Super natuurlijk, maar de producten zijn ook daadwerkelijk goed. Ik droom ervan dat onze product af is en we echt de markt op komen. Het als een examen waar je hard voor hebt geleerd. Als je dan de zaal in komt kun je niets meer doen, alle voorbereidingen zijn geweest, nu moet je maar kijken hoe goed je bent, dan ik hou daar altijd van. Daarom lijkt het trainen van mensen me ook leuk (in sport). Op een gegeven moment begint de strijd en kun je niets meer doen dan toekijken. Helaas heb ik dit vroeger weinig gevoeld. Ik maakte nooit huiswerk en ik leerde niet voor examens, maar ik nam me elke keer voor dit wel te doen.

Cindy vraagt of ik nog mijn fotoboek wil bijwerken, en ik zal het proberen. Nu gaan we naar de kapper, wat boodschappen doen en daarna eten bij Mika en Clemence en Stefan.

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.