4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Texel

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 19 Dec 2005 : 14:55:37
Het is al weer een tijdje geleden dat ik in mijn dagboek schreef, en deze keer was dat redelijk onbewust. Ik was er niet mee bezig en voor dat ik het weet is het nu bijna drie weken geleden dat ik schreef. Ik zit nu op Texel in een “chalet”, het is zondag en morgen gaan we weer naar huis. Het weekendje Texel heb ik van Cindy gekregen voor mijn verjaardag. Donderdag avond vierde ik mijn verjaardag en vrijdag ochtend zijn we weggegaan. M’n verjaardag was gezellig, niet zitten in een kringetje, op een gegeven moment stond iedereen en dat maakt het wel zo leuk. Zo wissel je veel van contact en kom je meer in gesprek dan als je naast iemand zit. Vorig jaar riep ik nog uitdrukkelijk dat ik geen kado’s wilde, nu heb ik dat niet gedaan, want het is ook niet zo beleefd, de meeste mensen willen toch een kadootje meenemen, en als ik erop terug kijk heb ik veel moois gehad waar ik erg blij mee ben. Zelfs een broodmachine en deze hebben we meteen meegenomen (ruimte zat in de auto). Heerlijk om in de ochtend brood te ruiken dat vers is. Het was volkoren en hoewel dat lekker was geloof ik toch meer in luchtig en wit brood. Het ruikt in ieder geval fantastisch. Dan Texel. Het was voor mij de eerste keer op een Nederlands waddeneiland en het is me goed bevallen. Het heeft gestormd, we hebben veel hagel gehad maar het deerde ons weinig. Het waren vooral buien en we hadden veel geluk en hebben best lekker weer gehad. Ik heb in ieder geval veel mooie foto’s gemaakt. Altans, dan denk ik, kan het nu nog niet zien omdat ik niet de kabel van de camera heb meegenomen.

Wat erg grappig was, was het huisje. Als je ergens voor het eerst komt valt het vaak tegen, je stelt je bij omschrijvingen uit een folder veel meer vol, en als ik dan ergens kom valt het tegen en voelt het niet fijn. Dat had ik ook op Samos in Pythagorion. Maar na een dag voelt iets al heel vertrouwd en nu vind ik de Chalet (is eigenlijk een soort sta-caravan) heel gezellig en knus. Het eiland zelf is verders rustig, het is echt laag seizoen. Het doorwaaien geeft wel weer een fris gevoel al ben ik hier erg snel moe (slaperig moe). Verders zijn we hier van alle gemakken voorzien; een lekker douche een goede radio, TV, we hebben onze senseo ook meegenomen, en gisteren nog een goede fles wiskey gekocht. Vrijdag hebben we bij Cindy’s ouders een “whiskey proeverij” net als vorig jaar. Het is de bedoeling dat het een traditie wordt.

M’n vader is vorig weekend al langs geweest met Marjolein omdat hij mijn verjaardag niet ging redden, ik heb een boek gekregen wat ik hier op Texel aan het lezen ben. Het gaat over de megatrends in Nederland de komende eeuw. Dus de ontwikkelingen die we door gaan maken op economische, cultureel en politiek gebied, niet zozeer de technologie. Aan de ene kant is het boek een aanwinst, het geeft een leuke kijk op de toekomst en stof tot nadenken. Aan de andere kant erger ik me er ook aan omdat het soms op de vlakte blijft, (in mijn ogen) onwaarheden verteld, en zich heel sterk richt op het christendom versus de islam. Er zitten ook wel weer aardige stukjes in met visie over China. China is een paar keer een grootmacht geweest maar mislukte daar ook regelmatig in waardoor de reus niet tot wasdom kwam, en dat er nu weer zo’n tijd kan komen waarin China of heel machtig wordt, of weer in het verval valt.

Vorige week vrijdag hadden we (als in Arcencus) een uitje met ROI, onze partner en investeerder. Eerst karten en daarna eten in “Koeien en Kreeften” in Rotterdag Zuid. Ik ben zelf niet erg sociaal in dit soort dingen, maar het was erg gezellig. Het karten was een “grand prix” van een kwalificatie ronde, halve finale en finale. Ik ben 2e gewonnen en kreeg nog een mooie beker, al twijfel ik een beetje over de manier waarop het berekend was en waren er goede rijders die kozen achteraan te starten (omdat het inhalen nu eenmaal het leukst is). Wat vooral opviel was het diverse gezelschap. ROI is een mengeling van catering en financiele boekhouding en de mensen waren zowel van financiele afkomst of werkte in de catering op alle niveau’s. Maar allemaal hadden ze persoonlijkheid, het was geen doorsnee en al zeker geen grijze muizen bende.

Nu ben ik onderhand thuis (dit eerdere stukje heb ik op Texel zelf geschreven) en ik ben even een paar uurtjes aan het werk, we lopen achter. Ik zal het fotoboek bijwerken met wat foto’s die ik gemaakt heb van Texel. We hebben eigenlijk weinig regen gehad en de hagelstenen die vielen was vooral als we binnenzaten toen we al terug waren in het chalet. We hebben ook de ganzentrek gezien honderden ganzen die met dat typische geluid overvlogen tegen een ondergaande zon. De snijdendende kou van de wind en de mooie wolken gaven het weekend een speciaal tintje. Het was verder echt laag seizoen. Koogdorp, in de zomer het bruisende hart vol toerisme was nu dicht en alle parkeerplaatsen verlaten. Gek om je eigen land als toeristentrekplaats te zien. Eén avond zijn we uit eten gegaan, één avond heben we zelf gekookt en één avond hebben we afhaalpizza gehaald. Gelukkig hadden we onze eigen Senseo want op Texel heb ik alleen uilenpis geserveerd gekregen. Espresso of iets dergelijks kennen ze niet. Cindy heeft nog wel haar hart opgehaald aan de winkeltjes met allemaal spulletjes. Niet echt souvenirs en best goedkoop. Vooral veel dingen uit de zeventiger jaren, we hebben nu weer zo’n emaille vergiet.

Ik heb wel zin in de komende twee weken, we zien onze familie veel, maar ook vrienden en eigenlijk heb ik er best zin in zo. Gek dat een mens zo kan veranderen daarin. Ik ben ook een stuk huiselijker geworden, of zoals Mika het zelf graag ziet burgerlijker. Ik heb mijn voornemens al klaar, en ben benieuwd wat de rest van de wereld daarvan gaat vinden…

Nog twee daagjes en dan worden de dagen weer langer, elk jaar voor mij een ommekeer punt.

Een link naar de foto's:
http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=515

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.