4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Op de fiets II

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Jan 2006 : 10:58:52
Ik niet weer een nieuwe motor gekocht hoor. Zit er eerder over te denken de mijne te verkopen. Wordt pappa en hij neemt best wat ruimte in enzo, aan de andere kant, het weer is nu ook niet voor rijden, dus dan komen die gedachten vaker op, veranderd wel weer als ik volgend jaar een cursus met Dennis ga volgen op een circuit in Belgie.

Nee, vandaag was ik echt op de fiets, dat doe ik nu bijna elke dag en bevalt me prima. Het was erg mistig en ik dacht dat het wel handig zou zijn om mijn lamp dan toch wel aan te doen. Ondanks dat het zwaarder trapt en een irritant geluid maakt. Had ik even mazzel, op een fietsers kruispunt stonden 5 agenten boetes uit te schrijven. Er rijden honderden kinderen naar school en degene zonder licht kregen dus allemaal en boete. Normaal zou ik die ook krijgen (al gebruik ik m’n lampie s’ avonds meestal wel).

We zijn het jaar in gevlogen en de laatste twee weken zijn erg snel gegaan. Voordat we het weten is het weer lente. 27 Januari is overigens vrienden van Amstel Live en ik heb nog twee kaarten over (Marc gaat naar Mexico en heeft zijn twee kaarten aan mij gegeven om ze kwijt te raken). Ik heb nog niemand gevonden –wat ik niet had verwacht- dus als je tijd en zin hebt kun je ze van me overnemen. Ik vind het echt een concert die je niet mag missen en kijk er naar uit. Cindy wat minder omdat ze zich toch wel erg zwanger begint te voelen (een buikje wordt langzaam zichtbaar) en niet mag drinken en dat soort dingen.

Vorige week had ik ineens dat mijn hart veel slagen oversloeg. Na die overslag voelde ik een echte “blob”, een extra harde slag dus. Dat ging samen met een gejaagd gevoel. Omdat het soms de hele dag aanhield en het extra vaak gebeurde als ik op bed lag maakte ik me zorgen. Je hart is zeg maar wel een redelijk essentieel onderdeel wat het gewoon goed moet blijven doen. Ik las dat er veel varianten waren en dat mijn variant het meest leek op iets onschuldigs maar wel hinderlijk. En ook dat de klachten verergerde als je er veel zorgen over zou maken. Wellicht denk je “aansteller” of “jij bent toch hypochonder”, maar dat maakt niet uit voor je beleving. Ik heb er wel bewust voor gekozen me er niet te druk over te maken, maar het maakte weinig uit. Ben naar de doktor geweest en gelukkig kon ze het ook echt horen en bevestigen. Dus ook een hartfilmpje laten maken en zo op het eerste gezicht lijkt het echt onschuldig. Pas als de klachten aanhouden en ik er last van krijg in het doen van de dageljkse dingen, dan gaan we verder. Heb ik uiteraard geen zin in, maar als je steeds voelt dat je hart overslaat is nu ook niet echt leuk. Meteen vormen zich dan theorien in mijn hoofd.

Ben ik toch wel zenuwachtig voor het vaderschap? Of is dit een uiting van onderdrukte emoties. Ik leefde erg naar de echo toe en hoopte dat alles goed zou zijn. Omdat onzekerheid tijdens zwangerschap heel veel voorkomt besloot ik me niet om me er onzeker over te voelen. Voor mijn gevoel lukte dat ook. Maar misschien is het dus toch een uiting van spanningen die je misschien wel kan verdrukken maar op een andere manier tot uiting komen. Interessant om daar eens wat meer over te lezen.

Cindy is heel leuk met de zwangerschap bezig, we hebben wat kadootjes gehad en die hangen nu ook in de kast. Gek genoeg geeft dat nu juist een leuk gevoel, het wordt tastbaar en ik stel me dan voor hoe ons kind er in dat pakje uit zal zien. Wordt het een jongen of een meisje. Omdat Cindy geloofd dat ze twee jongetje krijgt wordt het moeilijker voor te stellen dat het een meisje wordt. Ik geniet van al deze emoties. Dit is immers een unieke situatie in je leven. De maanden voordat je een “ouder” wordt. Net als geboren worden en doodgaan is het iets wat dus ook maar één keer in je leven voorkomt (dat geld voor alles wat een eerste keer is, maar goed).

Om me heen zijn nu zoveel pasgeborenen waar de ouders het best zwaar hebben. Je leven wordt gekaapt enzo, nu denk ik dan, duh dat wist je van te voren, en “het is maar tijdelijk”. Maar misschien heb ik dalijk precies hetzelfde en kan me het wel erg goed voorstellen.

Met het werk gaat het ook wel goed. Alles begint steeds meer vorm te krijgen, het grootste probleem is nog steeds een tijdgebrek. Van de week kregen we ook onze nieuwe server. Zo zwaar dat je hem nauwelijks in je eentje kan tillen. Allemaal zeer moderne componenten. Het wordt de server waarop we de software zullen verhuren en nu gebruiken we het als capaciteit-testserver.

Met Pasen ga ik met wat vrienden als het goed is nog een lang weekend op de wintersport. Eerst wilde ik niet gaan, maar aan de andere kant bedacht ik me dat een volgende keer waarschijnlijk nog een tijd op zich zal laten wachten. Het is een lang weekend dus ook wel overzichtelijk. Wel een eind rijden voor 3 dagen boarden.

Ik stop er weer even mee, hoop vaak te blijven schrijven.

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.