4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Alles heeft zijn ritme

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 19 Jan 2006 : 19:46:00
Toen ik een jaar of elf was heb ik met drie vrienden (Erwin, Marc en Quint) een playback festival gewonnen wat in de wijk georganiseerd werd. De choreografie werd verzorgt door ons buurmeisje Judith, we waren verkleed als meisjes en zongen het liedje van Frizzle Sizzle “Alles heeft zijn ritme”. Ik ken de tekst nog redelijk; “zeven uur je moet je bed uit komen, kwart over zes, je hebt nog alle tijd…. Want opstaan duurt geen eeuwigheid!”. Welnu, alles heeft betekenis. Soms zie ik dat in, soms zie ik het niet en geloof ik het niet. Maar goed, ritme.

Gisteren waren we op kraamvisite bij Ninja en Zia. Gezellig en eindelijk Eliza live gezien. Ze hadden ook om de bevalling heen gefilmd en dat deed me eigenlijk meer dan ik verwacht had. Ik wilde geen gefilm enzo, maar misschien is het toch wel leuk. Zia had ook zo’n apparaatje waarmee je de hartslag van de baby kan horen. Zo’n zelfde iets dat een verloskundige ook heeft. Thuis meteen uitgeprobeerd, en ja hoor… boem boem boem boem, best snel en oh zo regelmatig dat het mooi is. Cindy’s hartslag is ook mooi regelmatig en een heel stuk langzamer. Daarna nog even mijn hart geluisterd en dat hadden we beter niet kunnen doen. Geen touw aan vast te knopen, onregelmatig, hard zacht, dan snel, dan langzaam dan weer ff niet. En wat leer je ervan? Dat hoe meer je ermee bezig bent, hoe meer het blijkbaar niet goed gaat. Daar had ik ook een discussie met Ferry over die dat nog eens benadrukte. Dus nu met mezelf afgesproken; twee weken niet mijn hartslag opnemen of op andere manier er “testend” mee bezig zijn. Als het echt na twee weken nog steeds zo is, dan ga ik opnieuw naar de doktor. Marlene mailde me (ze heeft zelf serieuse hartklachten) dat het wellicht dus niet aan de bloeddruk en cholesterol lag omdat de dokter dat natuurlijk gemeten had. Toen besefte ik me dat ze dat niet gedaan heeft. En heb ik weer nieuwe stof tot nadenken. Maar nu heb ik ook dat dus twee weken uitgesteld. Ik heb op Snooze gedrukt bij de reminder “Hart Checken” .

Een ander ritme doet ook iets goeds. Cindy hield al van slapen, nu ze zwanger is lijkt het een passie te worden. Om half elf liggen we er meestal in en om half zeven staan we op. Zelfs ik het weekend… Nouja, dan staan we natuurlijk niet zo vroeg op, maar we liggen er in ieder geval niet laat in. Dit zou als ik er een jaar geleden aan moest denken een nachtmerrie geweest zijn. Maar ik vind het lekker, en beter, ik ben niet meer zo moe op mijn werk. Normaal had ik echt wel elke dag een dip dat ik gewoon moest slapen. Daarom dronk ik erg veel koffie. Maar nu heb ik dat al een stuk minder en ben ik veel vaker fris in mijn hoofd.

De uitdaging overigens met mijn werk is dat ik in een ritme moet vallen. Ik kan echt enorm snel werken als ik in mijn ritme zit. Maar elke dag moet ik daar weer in terecht komen, zoals een schrijver in zijn verhaal. En soms is het wel eens drie uur in de middag voordat ik erin zit. Soms doe ik dan echt in een uur waar ik een ander moment twee dagen over doe.

Hoe meer ik lees over de wondere wereld van het leven, hoe meer ik niet meer kan geloven dat evolutie een op-één-stapeling van kleine mutaties zijn van een eencellig leven tot de mens. Of als het zo gebeurd is dat er wel een intentie of kracht achter zit die “wil” veranderen. Hoe dan ook, het intrigeerd me vreselijk en heb echt een dorst naar kennis.

Dalijk ga ik met Cindy en Raymond naar de film; “The merchant of Venice”, na een stuk van shakespeare. Niet dat ik veel van hem gelezen heb, maar Al Pacino speelt erin en ik vind zijn mono/dialogen vaak fantastisch om te horen. Cindy houdt van kostuumdramas en Ray vind het altijd wel leuk om naar de film te gaan. Ik hoop dat het dit keer niet tegenvalt…

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.