4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Ouderdom

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 27 Feb 2006 : 16:06:44
Voor als je denkt dat ik nooit meer schrijf is hier nog wel de topic over mijn aankomend vaderschap: http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=526

Wat ik de laatste weken heb geleerd is dat ik moet accepteren dat ik niet onsterfelijk ben. Vroeger kon ik alles straffeloos doen. Zuipen, verstappen met sporten, of gewoon een halve marathon lopen wanneer ik er zin in had. Veel eerder dan ik had kunnen denken komen de kuurtjes van het ouder worden, of is het de stress voor alle veranderingen die eraan komen?

Afgelopen donderdag heb ik gesquashed, maar moest vroegtijdig stoppen omdat mijn rechter ellenboog vervelend pijn deed. Iets dat ik de laatste weken al voelde, maar nu dus erger geworden is. Goed nieuws is dat als ik twee dagen rustig aan doe, het in ieder geval geen pijn meer doet. Ook raakte ik vreselijk buiten adem en leek het alsof ik de conditie van een vaatdoek had. Nu kon ik op mijn tandvlees nog net een potje squash van Ferry winnen, veel energie zat er daarna niet meer in en ben ik vreselijk weggespeeld. In het verlengde daarvan: Hoogmoed en arrogantie komen voor de val... Dit is slechts een voorbeeld van beperkingen waar ik tegenaanloop.

Vrijdag crashte onze mail en fileserver. Na veel gehannes en contact met Dell (garantie was net twee maanden geleden verlopen) hebben we de schijf van een raidset vervangen en bleek dat (onverwacht) de oorzaak te zijn. De klap die ik ervan kreeg was vooral de verspilling van een werkdag en het besef dat we eigenlijk veel te traag aan. Of anders gezegd: Dat er gewoon bizar veel werk in zit om een applicatie echt af te maken. Dat geeft een stress gevoel en voila! mijn hart maakt weer rare sprongen. Combineer dat met een pees die ervoor zorgt dat ik niet lekker op mijn rechterzij kan liggen en ik voel me echt een watje. Heb me voorgenomen om meer te bewegen en er alles aan te doen om soepel te blijven. Dit werkt niet lekker op mijn zelfbeeld .

Iets waar ik me ook oneindig over kan verbazen is het consumeren van geld. Ondanks dat ik goed verdien, spaar ik weinig en is het geld iedere maand op, ook hier moet ik echt nog even een andere mind-setting voor krijgen.

De laatste tijd had ik ook echt de angst dat het nieuwe bed mij geen goede nachtrust bezorgd. Na een lange nacht slapen van zeker acht uur was ik nog uitgeput wakker geworden. Maar met een klein mantra voor het slapen is dat gelukkig opgelost. Ik kijk nu anders tegen ons nieuwe (lekkere) bedje aan.

Onder het motto "al ben ik niet fit, dan toch maar fit lijken", ga ik weer regelmatig naar de zonnebank. Twaalf minuutjes om van dat witte af te komen. Goed eruit zien is goed voelen. Je zelfbeeld wordt vooral bepaald over hoe je over jezelf denkt. Dat klinkt als een open deur, maar is het niet. Veel mensen bouwen hun zelfbeeld op van hoe andere mensen over hun denken. Nee beter nog: Hoe ze denken dat andere mensen over hun denken. En daar zit de crux! Als jezelf niet dik voelt (dat heb ik als ik hongerig wakker wordt zonder opgeblazen gevoel), dan gedraag jezelf ook als iemand die niet dik is, dat straalt uit naar anderen die daarop (onbewust) reageren waardoor jij je weer goed voelt.

Het onbewuste geef ik de laatste tijd meer krediet. Het onbewuste bepaalt veel meer dan ik dacht. Zelfs als ik relaxed was, dan waren er toch tekenen dat er iets dwars zat waar ik niet bewust aan dacht. Nu vertrouw ik meer op wat ik voel, meer dan wat ik denk.

Cindy gelooft wel ergens in waarzeggers, horoscopen en dergelijke. Niet heel erg, maar toch durf ik te beweren dat ze soms beslissingen neemt of dingen geloofd omdat anderen dat haar in het verleden verteld hebben. Zo weet ze dat ze twee jongetjes krijgt. Nu is dat bij een eerste zwangerschap 50%, toch sterkt het haar vertrouwen daar in te geloven. En omdat zij zo stellig is, ga ik het ook geloven. Niet in die charlatans van TV ofzo, maar als zij iets sterk geloofd, ga ik er ook in geloven.

Ik lees de laatste tijd niet zo veel, maar met het juite boek ga ik er voor mijn doen weer vol in. Nu lees ik "The Search", dat gaat over het ontstaan van Google. Een googol is een 1 met honderd nullen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Googol). Niet alleen is de geschiedenis heel leuk om te lezen, maar ook heel actueel. De VS wil Google dwingen informatie te verschaffen over haar gebruikers. Als je googled naar "Zeitgeist" krijg je een tipje van de sluier te zien.

Google legt bloot wat er bij de mensen speelt. Met de juiste bril op kan je met deze informatie meer vertellen over cultuur en de mensheid dan dat je uit een boek van welk onderzoek over sociologie en cultuur dan ook kunt halen. Een ander leuk weetje is dat google werkt met "PageRank". Deze naam is niet zozeer afkomstig van "pagina ranking", maar van de naam van een oprichter van Google, Larry Page.

Het is zo weer een half uurtje verder en ik moet nog even wat werk verzetten. Heb wel meteen weer inspriratie.

Henri
PS: Wil je zien hoe multimiljonairs en miljardairs eruit zien? (Klik dan hier.), zie je meteen ook een link naar Zeitgeist.

~~~~
There's no place like 127.0.0.1