4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 De tussenstand

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 02 Sep 2006 : 13:10:00
Als je een baby hebt ben je veel thuis. Daarnaast is er genoeg te doen en vliegt de tijd. Leon gaat alweer naar de zeven weken toe. Toch is er al weer een hoop gebeurt. Dit gaat over de kleine dingen, en het is maar goed ook dat ik daar in gegroeid ben! De bevalling van het andere leven is achter de rug en ik verwelkom het nieuwe leven.

Gisteren had ik een vrije dag, maar de eerste helft daarvan was weinig leuk en ik was spuug sjacharijning. Het weer was k*t, de avond ervoor had ik onenigheid met Cindy (ik was vooral lullig), en ik vond toen vooral dat ik liever op mijn werk zou zitten. Ik voelde me deze week wat ziekig en oververmoeid, maar uiteindelijk is de dag weer goed gekomen. We hebben en groot stuk gelopen (rondje Noord AA), en Cindy had preitaart gemaakt. Ik had voor weinig een biertap gekocht om het thuis dan toch lekker comfortabel te maken –Cindy houdt ook van een biertje!- en we lagen half tien al op bed.

Cindy had een grotere fles gekocht omdat Leon zelfs nog hongerig was na een fles, en dat was meteen een groot succes. Om half acht kreeg ie zijn fles en om vier uur in de nacht werd ie pas wakker. Meteen weer een grote fles en toen hoefde we er pas na negenen uit. De eerste keer dat we er niet meer uit hoeven word natuurlijk een klein feestje.

Ik heb wel weer een hoop geleerd deze weken. Weet je nog dat ik die opmerkingen “Je moet er van genieten” en er “er ging een resevoir van liefde open” niet goed kon begrijpen? Nu kan ik dat wel. Het zijn uitspraken van mensen met kinderen die de eerste fase (allang) voorbij zijn. De eerste weken zijn echt geen rozegeur en maneschijn, maar mensen lijken de eerste weken snel te vergeten en onthouden alleen de leuke dingen. Of komen erachter dat ze er meer van hadden moeten genieten omdat ze al zo snel groot zijn. Welnu, het genieten is begonnen! Nu kan ik ook zeggen dat ik helemaal verliefd ben, en dat het fantastisch is met maar af en toe zware momenten. Ik ben apetrots en ik vind hem echt mooi. Hij heeft vele gezichten en kan mij (en Cindy nog meer) aan het lachen maken met z’n capriolen. Je leert elkaar kennen en maken ons niet druk als ie een keer huilt. Het is ook een uitlaatklep en na een flinke huilbui is hij of heel zoet, of hij slaapt heel lang.

Vorige week werd mijn moeder 60 en heeft dat met haar ex-schoonzus en een vriendin groots gevierd in een oude school (ik heb film, maar die is te groot om op het internet te zetten), Leon was er ook bij en naast dat we hem trots aan de familie konden zien, heeft hij het ook van vijf tot half twaalf uitgehouden! Dat is volgens mij het voordeel van een baby, die neem je nog makkelijker ergens mee naartoe dan een kind van een (paar) jaar.

Leon kan zich nog uren vermaken met het kijken naar speeltjes boven zijn box of bed. Soms denk ik dat ie lief loopt te slapen, maar is ie als ik kijk nog klaarwakker! Dalijk gaan we nog even lopen naar het stadshart en doen weer even de kleine dingen. We hebben niet veel kraamvisite meer, en eigenlijk ben ik blij met hoe we het hebben aangepakt. Al met al is het erg goed te doen geweest en begin ik te wennen aan mijn nieuwe leventje. Gelukkig veranderd er steeds weer wat, anders zou het wellicht wel saai geweest zijn. Je zit toch in een isolement en hoewel Leon graag overal mee naartoe gaat is het toch anders dan dat het was. Maar goed, alles op zijn tijd en we denken alweer aan een vliegvakantie.

Met het werk gaan we nu wel een serieuse periode in (en heb ik afscheid genomen van mijn online spelletje Travian). Er zijn veel geintresseerde bedrijven en als we het goed oppakken zitten we in no-time in “big business”. Kennissen en familie reageren nogal lauwtjes als ik een korte demonstratie geef, samenwerkende bedrijven en potentiele klanten reageren zeer enthousiast. Wellicht komt dat dat zij er een oplossing voor een groot probleem inzien. Bekenden hebben meer zoiets als “dat is er toch allemaal al?”, en “wat maakt je pakket bijzonder?”. Ik kan dan tien dingen zeggen, maar die blijven niet hangen. Ik weet zeker als ik er naar vraag van “noem eens vijf grote voordelen van onze software op”, dat ze dat niet redden. Aan de ene kant vind ik dat jammer, aan de andere kant moet de software zich bewijzen. Als het groot wordt zal de erkenning ook vanzelf komen.

Deze maand zal Leon voor het eerst een nachtje niet thuis doorbrengen maar bij m’n moeder. We hebben dan een trouwerij. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ook ga ik een dag op een circuit met mijn motor racen in Belgie (met de broer van Cindy). Cindy heeft een paar afspraken in de avonden om wat leuks te doen. Als het weer nu maar wat beter wordt, het is nu echt vervelend aan het worden. Vreemde zomer zo.

Dalijk ros ik nog wel wat foto’s van onze trots in het babyboek.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1