4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Opvoeden begint nu

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 26 Mar 2007 : 20:22:52
De laatste twee weken zijn erg interessant geweest. Leon is flink ziek geweest. Koorts, neus helemaal dicht en een zware rochel in de keel. Gevolg is dat we een week lang hele slechte nachten hebben gehad. Vooral door mijn overgevoeligheid voor geluid en overdreven zorgen werd ik veels te veel wakker en kon ik slecht in slaap komen. Nadat hij weer beter was is het slechte slapen er een beetje ingebleven. Zelfs vannacht is ie om de twee uur wel wakker geweest met een huiltje, maar ben ik er niet uitgeweest omdat er verders niets aan de hand is. De nacht van donderdag op vrijdag werden we wel flink op de proef gesteld. Hij moest steeds huilen en als we dat negeerden ging ie harder huilen. We hadden daarvoor al wat drinken gegeven en zijn luier verschoond. Hij was niet warm en er was dus niets aan de hand. Toen heb ik hem opgetild en streng toegesproken. Daarop werd ie heel boos en begon echt in mijn gezicht te klauwen en mij weg te duwen. Hij was echt boos. Toen heb ik hem teruggelegd. Na vijf minuten najammeren is ie toch maar gaan slapen en hebben we hem niet meer gehoord.

Wat er de laatste twee weken veranderd is, is dat ie heel bewust wordt van alles. En nu ook al begint uit te proberen. Soms jammeren als je wegloopt, maar als je daar niet op in gaat, begint ie gewoon rustig met spelen. Bij Cindy geeft ie dat sneller op, dan bij mij. Ik ben er ook gevoelliger voor, en dat “weet” ie.

De creche vond ie reuze interessant en hij is er deze keer niet ziek van geworden (joeppie!!). Ook daar heeft hij prima geslapen. Zaterdag avond waren we bij John en Mariska geweest om daar wat te drinken na het eten. Gezellig en Leon boven slapen. Zijn slaapzak heeft speciale gaten zodat je hem ook in de maxi-cosi kan vastzetten. Bij het naar huis gaan werd ie even wakker, maar was meteen weer in diepe slaap. Thuis konden we hem zo weer in zijn bed leggen en heeft ie prima geslapen. Zaterdag ochtend had ie overigens nog (na een onrustige nacht) toch nog geslapen van zeven tot acht in de ochtend. Wel met een poep-broek en meteen zijn billen vuurrood. Dat is ook mijn angst als ie ’s nachts huilt. Hij gaat dan namelijk onwijs bewegen en op zijn kop staan (met holle rug). Dat stimuleert zijn darmen en daarom poept ie in de ochtend altijd twee keer. Als we ’s nachts zijn huilen negeren en hij valt weer in slaap, dan hoop ik niet dat ie gepoept heeft, en die gedachte houdt me dan wakker.

Maar goed.

Gisteren was in alle opzichten een prachtige dag. Het was mooi weer, Leon heeft de hele dag goede zin gehad en was zooo lief en levendig. In de ochtend lekker bij ons in bed om te spelen, tegen half tien viel ie weer in slaap en heeft ie twee uur getukt zodat ik het gras kon maaien en in de zon ontbijten en Cin haar dingen kon doen. In de middag gewandeld en geborreld. Leon nog lekker in de middag geslapen, waardoor ik Cindy wat “speciale” aandacht kon geven, en heel relaxte avond gehad.

Leon was zo levendig dat ik wat nieuwe dingen probeerde zoals recht op zetten en dan maar kijken wat er gebeurt. Voorheen ging rechtopzitten wel, maar niet zonder steun en na een paar minuten speelde zijn maag dan op. Nu corrigeerde hij zichzelf bij het bijna omvallen en heeft ie geen druppel melk of eten terug gegeven. Zaterdag hadden we wat nieuw speelgoed gekocht (simpele goedkope dingen) en die vind ie machtig! Hij is nu nog in de sloop fase en gooit alles graag weg en demonteert het. Over een paar maanden zal ie juist constructief bezig willen zijn. Spelen gaat dikwijls gepaard met vrolijk praten en veel lachen. Je kunt hem nu ook de kieteldood geven en hij kan zichzelf ook prima vermaken.

Twee weken geleden hadden we nog een spontaan straatfeest, foto’s plaats ik nog hieronder (vanavond).

De laatste tijd praten Cindy en ik ook meer over de toekomst (trouwen, haha) en over onze relatie. Zoals wat doen we, waarom doen we het zo, hoe doen anderen het, en wat vinden wij daarvan. Als je het daar een tijdje niet meer over gehad heb, vergeet je dingen, of zijn ze niet meer zo duidelijk. Het leuke is dat je daarna alles weer bewuster doet en over elkaar nadenkt en je best doet.

Mooi weer, maakt alles wel makkelijker. Als het zo’n grijze regenachtige zondag is, dan is het toch veel moeilijker om een topdag te hebben. Nederland heeft twee nadelen: Het klimaat en teveel mensen om een te kleine plek. Aan het eerste doe ik echt mijn best. Ik rij met de verwarming aan en de ramen open (doe ik thuis ook), ik heb een SUV die 1 op 7 rijdt, en met lunchen eten we op plastic borden en bestek. Dat laatste is iets waarvan je wel kan zeggen; “Ga dan ergens anders heen, of ga buiten de randstad wonen” (geld overigens ook voor het eerste punt). Lastige alleen is dat je het wel erg moeilijk is om verder weg te gaan wonen (binnen of buitenland) en dan toch nog je leuke contacten te houden. Ik weet niet of ik zonder mijn familie en vrienden zou kunnen. Niet dat ik ze elke week zie, maar om ergens anders nu helemaal opnieuw te beginnen.... Vroeger dacht ik er anders over, maar nu lijkt het me gewoon erg moeilijk.

Dan de arbeid: De laatste weken zijn we ons heel erg bewust geworden van onze positie en hebben we opnieuw bepaald wat we de komende twee jaar gaan doen. Dat is heel verhelderend verlopen en op zich gaat het heel goed en zit er toekomst in. Het in de markt zetten van ons eigen product is iets wat blijkbaar heel lastig is en waar we eigenlijk nog aan het begin van staan. Wel wordt het duidelijker wat we er allemaal voor moeten doen. Ik heb er nog steeds vertrouwen in, ondanks dat het gewoon nog een paar jaar gaat duren...

Spontaan "feest" in de straat

Foto door mr. PJ

Deze foto is door mijn moeder genomen

Deze ook

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1