4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Slechte zomer

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 22 Aug 2007 : 21:36:30
Als je net vader bent geworden heb je weer veel “eerste keren”. De eerste keer dat ie doorslaapt, de eerste keer dat ie rolt, kruipt, staat, praat en ga zo maar door. Naast “eerste keren” heb je ook “tot nu toe”, en dan gaat het om overtreffende trappen als, “nog nooit zo druk”, “zo lief”, “zo ondeugend”, “zo energiek”. Momenteel zitten we in een “nog nooit zo ziek geweest”. Leon is wel vaker ziek. Vaak zelfs. De laatste maand is het bijna elke week wel raak en de creche kan ik er niet de schuld van geven. Zijn het tanden (en kiezen!) die doorkomen, dan is ie weer verkouden, of heeft ie koorts of kan ie slecht slapen. Nu moet ik zeggen dat zijn onrustige nachten minder onrustig zijn als een half jaar geleden. Meestal als ie ziek is, dan is ei wat rustiger of dan huilt ie wat sneller, maar nu is ie gewoon een groot deel van de dag zielig. Dan is alles te veel, wil ie niets en moet ie steeds jammeren. Heel erg om te zien, en ondanks dat je weet dat alles wel goed komt drukt het toch wel op me. Vanaf maandag heeft ie tegen de 40 graden koortst. Paracetamol werkt wel goed, hij wordt er rustig van en binnen een uur zakt zijn koortst. Totdat het is uitgewerkt. Dinsdag is ie bij de doktor geweest en hij heeft een ooronsteking. Je kunt het niet zien en hij grijpt ook niet naar zijn oren, maar hij is er flink ziek van. En je wilt je kind nu eenmaal niet zien lijden. Maar goed, ook hier leer je van.

Ander leed gaat mijn zakelijk partner Jenny aan. Die ligt momenteel in een scheiding, en scheidingen (vooral met kinderen) zijn gewoon heftig. Ze wilde graag afvallen, dat gaat haar momenteel prima af, en is ook niet leuk om te zien omdat je ook weinig kan helpen. Tijd lijkt de enige remedie.

Dan heb je nog zo’n butt-zomer die maar niet uit de verf komt. Nu nog hopen op een lange nazomer, maar het is wel jammer.

Dit weekend zijn we overigens naar Blijdorp geweest. Meteen een abbonement gehaald voor ons gezinnetje. Dan kun je zo vaak je wilt en kost het verders niets. Leuk als je even een uurtje wil. Zondag zijn we niet lang geweest. De meeste dieren raken Leon nog niet zo, maar Oceanium was fantastisch. Hij zat te kieren van plezier en in de lucht te zwaaien omdat ie niet begreep wat die beestjes zonder vleugels nu in de lucht deden. Mooi om die verwondering in zijn ogen te zien.

De dag ervoor hadden we familie dag in Diever (van Cindy’s kant) en dat was heel gezellig.

Door het weer en de omstandigheden zit ik/we weer in een vacuum. In de avonden moe zodat je weinig doet, weinig sociale activiteiten en daarmee het gevoel dat je een beetje opgesloten zit. We kijken weinig tv en drinken gewoon graag wat wijn of bier na het eten en doen rustig aan. Geen probleem verders, maar wel een constatering dat er de laatste tijd weinigs spannends gebeurt.

Ik heb een laptop besteld bij Dell, maar door haantjes gedrag aldaar (ordertje pik) is de order al drie keer aangemaakt en verschuift de toch al lange levertijd steeds. Als ik daarop reageert wordt je nog als “klote klant” behandeld. Momenteel kan ik het niet opbrengen om er echt een probleem van te maken, en het alternatief om elders te shoppen is niet optimaal omdat ze wel iets kunnen leveren wat je bij de concurrent niet kan kopen (2 harde schijven die snel zijn en passen in een raidset, dit icm met de nieuwste videokaart en ook nog voor een redelijke prijs en een goede 3 jaar durende verzekering). Er werken diebielen bij Dell, maar in dit geval heb ik het product gewoon nodig.

Waar ik me de laatste tijd weer druk over kan maken zijn de belastingen. Ik verdien goed en zeker met Cindy haar salaris erbij hebben we best veel geld te besteden. Dit gaat iedere maand gewoon op zonder dat we iets geks doen. Maar waar ik me kwaad over kan maken is dat “nederland moet socialer worden” beleid. Ik ben het er mee eens dat nederland socialer moet worden, maar dan vooral door minder te stelen van de hardwerkende mensen. Betaal ik niet alleen veel belasting, in percentages betaal ik ook veel meer belasting dan iemand met een modaal inkomen. Maar daarnaast gebeuren er ook nog andere dingen als dat ik minder van de belasting terugkrijg op het gebied van bijvoorbeeld kinderopvang. Stel dat ik ineens geen werk heb, krijg ik geen uitkering, pas een jaar na een faillissement kan ik in aanmerking komen voor een bijstand. Het zit me soms gewoon dwars dat het zo werkt en dan denk ik: “Als ik rijk ben vertrek ik en betaal ik geen cent meer belasting aan Nederland”.

Maar goed, Cindy gaat slapen en ik ga lekker met haar mee! Tot zover mijn verhaal.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1