4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 (b)engel

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 26 Nov 2007 : 21:38:56
Leon is op zijn best.

Een vooruitblik: Cindy zegt net tegen me; “Die schijnheilige muil heeft die van jou!”

Maar goed, Leon is op zijn best. Hij is al een paar weken niet ziek geweest, hooguit wat verkouden. Hij heeft lekker veel energie, maar slaapt verders ook goed. Al met al een goede voedingsbodem voor vooruitgang. Vanavond heb ik voor het eerst met hem gestoeid. Ik worstel hem op de grond en geef hem een kieteldood. Hij neem wraak door bovenop me te klimmen en heel hoog te schreeuwen in m’n oor, afgewisseld met een schaterlach.

Eerder op de dag wilde Cindy het aanrecht schoon hebben en borg de koektrommel op in de pannenla, daarna was ze wat gaan lezen. Leon –een graag geziene gast in de keuken- was daar stilletjes gaan spelen. Stil, want normaal hoor je na een tijd het geklingelklang van pannen en dergelijke. Toen Cindy polshoogte kwam nemen zat meneer in kleermakerszit met een open koektrommel tussen zijn benen koek te nuttigen. Als ie dan betrapt wordt slaat ie eerst één hand voor zijn mond en daarbij een “Ohhh”, als Cindy dan probeert streng te zijn komt zijn tweede hand erbij en zegt ie “Oh Ooohh”. En dat alles met pretoogjes. Hij is niet snel onder de indruk als je boos tegen hem doet.

Je merkt ook dat hij al heel veel begrijpt. Als je hem een blok geeft en zegt dat ie hem terug moet doen in de blokkendoos, dan doet hij dat. Als je vraagt “Waar is de hond?” dan komt ie met z’n hondje aan waggelen. De woorden die hij kende gebruikt hij niet meer, maar je ziet wel dat hij spraak probeert na te doen. Ook is zijn concept van humor beter geworden. Normaal zeg ik “wat voor geluid maken de leeuwen?” en dan doe ik “grrrr, grrrom” en klauw ik met mijn handen in de lucht. Als ik het dan nog een keer vraag en het geluid dan zelf maak, schud ie nee met zijn hoofd en lacht.

Of hij reikt me Kikker aan. Voordat ik kikker kan pakken gooit ie kikker weg of verbergt kikker in zijn armen en lacht. Als laatste heeft ie nog een trekje van zijn moeder, hij is gek op leedvermaak. Als ik mijn teen stoot of een fout maakt is hij de eerste om daarom te lachen, maar gelukkig doet ie ook aan zelfspot. Hij ging op een placemet staan en wilde daarna een la open doen, hij gleed uit met z’n gezicht op de grond. Ik moest lachen. Het was even stil maar toen moest hij ook lachen. Een ventje naar mijn hart .

Zo, dat moest ik even kwijt. Geen foto’s deze keer.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 28 Nov 2007 : 21:02:27
Hier zijn nog wat foto's die mijn moeder heeft gemaakt op de kinderboederij en thuis.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1