4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Leon
 Dinsdag 15 Juli: Bijna twee

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 15 Jul 2008 : 22:34:04
Helaas ben ik er nog steeds niet aan toe gekomen nieuwe foto’s van Leon te plaatsen, gelukkig heb ik ze wel, dus het komt vanzelf goed.

Leon is vrijdag jarig en wordt dan twee. Als ik dat zeg en vraag: “Wat krijg je dan?”, dan zegt ie heel lief “kadootjes”, niet zo mooi als dat ik het schrijf, maar wij verstaan hem wel. De laatste tijd is Leon weer extreem lief en is het één groot feest. Veel liever dan nu kan ie toch niet worden?

Gisteren was ik met buurman PJ en zijn kinderen Elise en Daan en Leon op een veldje aan het spelen. Hij krijgt steeds meer oog voor Daan die twee maanden jonger is en dat is heerlijk om te zien. Bij het terug naar huis lopen vroeg ik of ie Daan een hand wilde geven en dat deed hij. Hand in hand zijn ze helemaal naar huis gelopen en mijn hart smolt. Later pakte Elise zijn hand en heeft zij hem thuis gebracht.

Op vakantie merkte ik niet veel van al die veranderingen die hij doormaakte, maar toen we thuis kwamen zagen we ineens wat hij allemaal meer kon en wist, en dat snelle tempo houdt hij vooralsnog vast. Hij kan met een beetje hulp tot tien tellen (hij kent de volgorde, ik kan nog niet vragen hoeveel blokken ik in mijn handen heb), en hij kan steeds beter aangeven wat hij wilt.

Kleine veranderingen zijn ook dat hij niet meer wil dat de deur dicht gaat als we hem naar bed gebracht hebben, dan zegt hij “Deur open” en kort daarna “Deur open blijven”. Deuren zijn sowieso geen belemmering, hij krijgt ze met gemak open. Ook schuwt hij het gebruik van hulpmiddelen niet zoals een trapje, kruk of stoel. Hij doet ook al net alsof dingen. Zo laat hij al zijn knuffelbeesten plassen op het potje. Af en toe is hij in de echo-mode. Dan zegt hij elk woord na wat ik zeg. Als ik er te lang over doe om zijn schoenen aan te krijgen zegt hij “pappa klooien”. En als ik boos op hem ben zegt ie heel lief “pappa boos?” en dan smelt ik en moet hij weer lachen. Als ik echt boos op hem ben vind ie dat vervelend en gaat ie daarna echt heel zoet spelen of dingen doen om weer in de gratie te komen.

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1