4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Films
 Zomerhitte (2008)

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 28 Dec 2008 : 17:39:26
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een recensie schreef, dus bij deze. Waldemar Torenstra sprak me wel aan als acteur in Bride Flight, vandaar dat ik ook wel eens wilde zien of dit ook te zien was in Zomerhitte.

Het verhaal is geschreven door Jan Wolkers als een van zijn laatste romans (zo niet, zijn laatste) en ik heb het vrij dunne boekje ook gelezen. Regie is gedaan door Monique van der Ven en dat doet ze best goed.

De film is bijna geheel in lijn met het boek en grappig genoeg gaf beide mij hetzelfde gevoel. Het boek vond ik erg ongeloofwaardig en de film dus ook. Heel veel gebeurtenissen en keuzes van de hoofdpersonen zijn niet realistisch en ongeloofwaardig en het hele verhaal vind ik vrij slap. Het is alsof Jan Wolkers – die woont op Texel- de mensen daar wilde laten zien dat er best een spannend verhaal op Texel te vertellen is. Die gedachte liet me tijdens het lezen van het verhaal niet los en tijdens de film had ik exact hetzelfde gevoel. Wat wel leuk was is dat het Wolkers gevoel voor sex zoals verteld in Turks Fruit ook sterk terug kwam in de film. Saillant detail is dat Monique van der Ven daarin een hoofdrol speelde en in die context ben ik wel tevreden met de film. Daarnaast zijn de vergezichten op Texel en de omgeving goed weergegeven. Ook de eerste scene van de film –hoewel ongeloofwaardig- was erg knap gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe Sophie Hilbrand het maken van de film ervaren heeft, ze loopt er behoorlijk naakt in rond met zelfs een scene waarin ze zichzelf vingert. Best gedurfd en bewonderenswaardig.

De film vond ik matig, maar de goede kanten ervan waren genoeg moeite om de film te kijken

Als ik een cijfer zou moeten geven, dan zou het een ruime zes zijn.

Henri Koppen
28 december 2008

Henri

~~~~
Darkness cannot drive out darkness;
only light can do that.
Hate cannot drive out hate;
only love can do that.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Raymond Posted - 05 Jan 2009 : 16:36:24
quote:
Originally posted by Henri

de goede kanten ervan waren genoeg moeite om de film te kijken

Ja ja.