4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een wereld zonder klagen

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 11 Mar 2009 : 20:20:44
Vorige maand zat er bij de psychologie magazine een paars polsbandje. Er stond op de kaft iets over 21 dagen niet klagen en in mijn haast had ik het polsbandje om gedaan en was gaan klimmen met vrienden… ik heb er geen spijt van! Het principe is simpel en blijft goed hangen. Gewoon 21 dagen niet zeuren, roddelen en klagen, en als je het toch doet, dan doe je het polsbandje om je andere arm. Zo blijf je er steeds bewust van.

Veel mensen vinden me geen klager, toch kon het nog een stuk minder. Vooral over het verkeer. Ik ben spontaan steeds vroeger weggegaan als ik een afspraak had. Geen haast = geen stress.

Pas na een week of wat las ik het artikel wat er bij zat en ben ik naar de website gegaan. Het artikel is erg oppervlakkig en gaat nauwelijks op het bandje in en wat voor positieve effecten het zou moeten hebben. De site zelf is tegen het religieuze aan en slaat volledig de verkeerde toon aan. Toch is het principe erachter goed en merk ik dat er meer power in zit dan ik van te voren had durven verwachten.

Als je niet klaagt en zeurt ben je ook niet negatief. Als je niet negatief bent en niet hoeft te klagen dan komt er rust in je hoofd. Overigens las ik dat het doel van het bandje is dat je 21 dagen niet zeurt of klaagt. Dus elke keer als je het wel doet, moet je helemaal opnieuw beginnen. Momenteel moet ik hem om de dag een keer wisselen, en ik heb dus nog een lange weg te gaan :-) Het idee erachter is dat het gemiddeld 21 dagen duurt voordat je een nieuwe gewoonte hebt aangeleerd.

Dus wil je ook je leven een beetje wijzigen, beter voelen en wat meer ruimte in je hoofd creëren? Ik heb twintig bandjes ontvangen uit de VS en wil deze graag met je delen. Stuur me een mail (laptob@planet.nl ) , een berichtje of bel me op en geef me je adres. Ik zorg er dan voor dat je binnen twee dagen een bandje in huis hebt… voor nop!

Henri Koppen
11 Maart 2009

Henri

~~~~
Darkness cannot drive out darkness;
only light can do that.
Hate cannot drive out hate;
only love can do that.