4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Evelien
 29 Augustus 2009: Alles tegelijk

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 29 Aug 2009 : 12:33:05
Evelien doet het prima en is nu al weer ruim drie maanden. Ze heeft ons nog niet één nacht wakker gehouden… tot op vannacht. Ik zal vertellen hoe dat zo is gekomen. Vorige weekend hadden we familie dag in Drenthe (Diever). Daar heeft Evelien een tekenbeet opgelopen die ik die nacht in haar nek zag toen ik haar een fles gaf. Gelukkig had Cindy nog een tekentang en was het beestje zo verwijderd. Aangezien je er enge ziektes aan over kan houden maakte ik me toch wel een klein beetje ongerust. Omdat het binnen 24 uur was is de kans echter zeer klein.

Dinsdag kreeg ik een brief op de crèche dat één van de kinderen waarschijnlijk met Mexicaanse Griep naar huis is gegaan. Je weet dat de griep komt en dat er een periode komt met ongerustheid hierover, en hoewel ik met niet heel erg zorgen maak is het geen leuk vooruitzicht. Zeker als je leest dat vooral de kleintjes de risicovollere doelgroep zijn. Daarnaast gaan we binnenkort op vakantie en dan kun je niet, of zit je daar ziek te wezen.

Tot slot kreeg Evelien gisteren haar 2e prikken tegen andere enge ziektes. Soms krijgt een baby daar ook wat verhoging van, of wordt een beetje ziek. De vorige keer was dat niet zo, maar nu had ze wellicht al een verkoudheid op de crèche opgelopen en voelde ze wel heel erg warm aan gisterenavond. Ik zou nog klimmen met Marc maar in overleg hebben we dat even een paar dagen uitgesteld. En inderdaad, hetgeen gebeurde wat Evelien nog niet één keer heeft gehad: Ze werd huilend wakker zonder dat ze een fles wilde.

Wat ik typisch vind, en ik ben benieuwd of dit echt zo is, ze deed haar best niet te huilen en zich in te houden. Ik had dit al vaker bij haar gezien en moest daarbij aan Cindy haar moeder denken. Zowel Cindy en ik zijn toch wel een klein beetje aanstellers (ik wat meer dan Cindy), maar haar moeder is van het stempel “niet zeuren”, en misschien dat Evelien wat genen van de oma’s heeft gekregen die hetzelfde zijn. Leon ging meestal gewoon los als er iets was, maar Evelien probeert niet te huilen. Na een ui, wat boekjes onder voorpoten van het ledikant en een beetje pielen ging het weer een beetje. Ze was niet heel warm ofzo, maar haar neus zat gewoon helemaal dicht. Al met al was het geen horrornacht, maar wel een eerste nacht waarin we er een aantal keer uit moesten.

Uiteindelijk is het dus gewoon een ordinaire verkoudheid en dat hoort nu eenmaal bij de crèche. Bij Leon was het twee keer per maand raak, en ik ga er vanuit dat het deze keer niet anders is. Op een gegeven moment wennen ze aan een dichte neus en lossen ze het zelf wel op. Ook vannacht heb ik Evelien –die niet met speen slaapt- een speen gegeven. Op een bepaalde manier helpt het tegen een dichte neus. Heb net wel meteen de “Works” gekocht zoals Luuf, Neusspray, etc.

Henri

~~~~
Darkness cannot drive out darkness;
only light can do that.
Hate cannot drive out hate;
only love can do that.