4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Grote veranderingen

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 25 Aug 2010 : 16:40:27
Goh, ik had echt voornemens om te schrijven, maar de laatste maand is er een hele hoop gebeurt. Werken in Eindhoven, Leon naar school, Evelien die rond rend en Cindy die gestopt is met werken. Er zijn maanden waarin er (veel) minder gebeurt. Ben ook nog op de Sail geweest.

Het zijn wel allemaal positieve dingen. Leon heeft het redelijk naar zijn zin op school. Hij is wel iemand met veel energie want ook na school wil hij nog van alles doen, en hij gaat niet vroeger naar bed dan normaal. Evelien is ook een aparte. Heel lief, maar ook veeleisend en wil heel veel zelf doen. Sinds ze los loopt kruipt ze geen meter meer. Eerst was alles pappa, maar nu Cindy veel thuis is, is het mamma mamma mamma wat de klok slaat.

Hieronder nog iets wat ik al een maand geleden geschreven heb, maar nog niet geplaatst:

een serie van gebeurtenissen die niet geheel onverwacht zijn...

Ik zit dit te typen in de intercity van Utrecht naar Eindhoven en ik weet dat ik de komende maanden vaker in deze trein zal zitten. Toen ik in Frankrijk op vakantie was liep ik in gedachten mijn carrière af. Wat heb ik gedaan, wie heb ik ontmoet, wat heb ik er van geleerd en welke kant wil ik nu op. Toen moest ik aan iemand denken waarvoor ik toen erg succesvol een opdracht had volbracht. En van sommige mensen weet je "dat het laatste hoofdstuk over hen nog niet geschreven is", ofwel, die kom je nog wel een keer tegen in je carrière. En synchroniciteit of niet, twee weken later werd ik gebeld en vroeg hij "Ken je me nog?", en zodoende heb ik nu een opdracht in Eindhoven. Eindhoven! Ik zou het normaal niet eens in overweging nemen, maar juist omdat ik aan hem gedacht had, moest ik er wel iets mee, en zo blijkt, dat heb ik gedaan. De impact is wel behoorlijk. Veel onderweg zijn betekend ook meer druk op Cindy, maar ook daar moest wel iets gebeuren, ook zij was toe aan een verandering. Leon gaat over een week naar de basisschool, en Cindy vond het al langer niet meer leuk om zo ver weg te werken. Ze heeft haar baan opgezegd. Niet per se voor mijn opdracht, maar het was wel een goede aanleiding om ook voor verandering te kiezen.

Ver weg werken heeft ook wel andere consequenties. Veel meer kilometers met de auto maken, meer kosten in openbaar vervoer, meer pakken nodig, onderweg vaker broodjes eten en niet teveel aan proberen te komen. Leuk is wel aan de opdracht dat de focus niet op de techniek ligt. Tuurlijk, mijn technische kennis is wel een essentieel onderdeel, maar er is ook meer consensus bereiken met mensen, gelijkenissen zien en hier op sturen. Communiceren met mensen en ze enthousiast maken

Maar goed. Leon is dus vier jaar geworden en volgende week is zijn eerste schooldag. Evelien heeft al een paar stapjes los gelopen, maar viel daarbij en heeft meteen besloten dit wat langer uit te stellen. Rennen aan een hand doet ze wel. Ze communiceert ook heel duidelijk. Als ze geen trek meer heeft zegt ze "neh, neh" en maakt een wegzwaaiend gebaar. Alles wat leuk is noemt ze "pappa", maar ze kan ook knijpen en zegt daarbij "auw! auw!". Ze is wel erg intensief en wil eigenlijk de hele dag contact of dat je met haar loopt. Ik was het vergeten, maar Cindy hielp me herinneren dat Leon eigenlijk ook zo was. Ze kan niet 1 seconde stil zitten, en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. Aan de andere kant wordt het wel steeds leuker omdat er echt wisselwerking ontstaat. Ze kan ook echt knuffelen en blij met dingen zijn. Leon had een tijdje moeite met de aandacht die Evelien opzuigt, maar nu heeft ie er minder last van en is ook gewoon lief.

Henri

~~~~
'Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.

Abraham Lincoln