4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Muziek - Albums
 Zornik - The Place Where You Will Find Us

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
--=Joker=-- Posted - 22 Jul 2002 : 23:31:41
Yes, Raymond heeft gelijk. Op de site van Henri staan inderdaad te weinig CD reviews. Gezien het feit dat ik één van de laatste Nederlanders ben die nog CD’s koopt, wordt het tijd dat ik ook een CD review plaats. En onder het moto, “als je iets doet, doe het dan goed” zal ik beginnen met een review van de laatste CD die ik heb gekocht…

Zornik – The Place Where You Will Find Us
Label: Parlophone Belgium (EMI)
Release: Februari 2002

Rock Werchter 2002, liggend in het gras, biertje in mijn hand en boven alle verwachtingen schijnt de zon in mijn gezicht… op de achter grond speelt Zornik. Deze 3-mans band doet, met het harde gitaar geluid en zuivere stem, denken aan bands als Placebo en Muse. Zornik bestaat uit Koen Buyse (vocals & guitars) Kristof Vanduren (bass) en Davy Deckmijn (drums). Vorig jaar werd de band, na ontdekking door een grote platenmaatschappij, bij het grote publiek onder de aandacht gebracht door het uitbrengen van de single “Love Affair” en “It’s So Real”. Hun muziek laat zich omschrijven als “eerlijke en passionele powerrock met dramatische elementen”. Met deze omschrijving won Zornik vorig jaar de TMF Award voor meest belovende groep en waren zij tevens genomineerd in de categorieën rockgroep, beste single en beste video.

Hun debuut album “The Place Where You Will Find Us” doet niet onder voor de bands die hun geďnspireerd hebben (Muse en Placebo). De CD staat vol krachtige rock nummers die worden verstevigt door het scherpe gitaargeluid dat altijd harder klinkt bij een 3 mans band. De zuivere stem van Koen Buyse bereikt vele ongekende hoogten en komt op mijn favoriete nummer, “This Song Is Just For You”, het beste tot zijn recht… een nummer om kippenvel van te krijgen. Van de laatste single, “Hey Girl” is als bonus track tevens een akoestische versie toegevoegd aan de CD.

Voor alle festivalgangers van dit jaar en alle rock liefhebbers in het algemeen is dit een “must have” CD. Voor een ieder ander is dit een CD die men gehoord moet hebben. Deze CD gaat zeker terug komen in mijn top 10 lijst voor het jaar 2002, een briljantje, een band om in de gaten te houden.

Score: 9

Signing off,

CD Junkie

Edited by - --=joker=-- on 23/07/2002 15:23:51
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Raymond Posted - 23 Jul 2002 : 13:32:19
Thanks Joker. Dit doet me goed. :)

Behalve wij twee zijn er toch nog wel meer mensen die nog wel eens een CD kopen. Laat je horen, en laat weten wat je van die CD vond.