4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een plek onder de zon

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 21 Jul 2002 : 22:51:37
Woensdag ochtend vertrekken we al naar Cuba, en ik moet nog zoveel doen. Het is zondag-avond en hoog tijd om alles even op te schrijven. De laatste weken kon ik er geen tijd voor vinden. En zelf het topic hiervoor heb ik nog niet afgeschreven. Maar goed, ik heb er een goede reden voor.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn handtekening gezet onder een koopcontract van een huis. Dat is snel gegaan. Die vrijdag daarvoor hadden Malinka en ik een lijstje gemaakt van huizen die te koop stonden in Zoetermeer, Leidschendam, Den Haag en omgeving. Op zich wilde ik niet in Zoetermeer wonen, dat had maar twee redenen. De belangrijkste is dat je vanuit Zoetermeer erg slecht Den Haag in komt in de ochtend. Als andere reden vind ik Zoetermeer niet zo'n gezellige stad. Maar dat is Leidschendam ook niet, en in Scheveningen was gewoon niets dat ik leuk vond, en wat ik leuk vond kon ik niet betalen.

Die vrijdag-avond zijn we dus gaan kijken. We hadden geen afspraken gemaakt, en wilde vooral de buurt verkennen en een eerste indruk op doen. Het eerste huis waar we langsreden stond bovenaan ons lijstje omdat deze op papier het leukst leek. Hoekhuis, grote tuin, aan het water en in een goede buurt. De werfen buurt in wijk de Leyens dicht bij het Noord-A.

Toen we langsreden zagen we dat er een verjaardag was. Er hingen slingers en er zaten mensen binnen. Zij zagen dat wij langs reden en begonnen meteen te zwaaien en kwamen naar buiten toe en maakte grapjes dat zij wel voor makelaar wilde spelen. Malinka voelde zich eerst wat verlegen maar stemde toe en zodoende kregen we een rondleiding. We wilde de verjaardag niet storen en als snel gingen we weer weg. Toen we in de auto zaten hadden we eigenlijk geen zin meer om verder te kijken. Dit was wat we allebei voor ogen hadden. Toen kwam voor het eerst het gevoel boven van "Als iemand mij nou voor is.". En eigenlijk was dat het moment waarop ik besloot dat ik het huis wilde hebben. Malinka voelde dat ook aan en we hadden nog geen telefoonnummers, dus hebben we weer aangebeld. Lachen natuurlijk en nu moest ik wel een biertje nemen. Het was nog gezellig ook.

Maandag de makelaar gebeld, dinsdag een bod gedaan, woensdag was dat akkoord en vrijdag getekend. Maar toen kwam het volgende probleem. Ik heb nog geen hypotheek en er ook nog nooit naar gekeken. Maar als je een huis koopt moet je ook snel laten zien dat je het kan betalen. Qua inkomsten maakte ik me niet druk, maar als ondernemer is geld lenen toch wel anders dan als je gewoon een baan hebt. Woensdag gaan we naar Cuba en dat maakt de tijd om alles te regelen er niet langer op. Ik ben aan de gang met twee partijen en ik hoop maandag of dinsdag meer duidelijkheid te krijgen.

Ik kan me voorstellen dat voor veel mensen een huis zoeken met alles daarom heen niet altijd even leuk en vooral vermoeiend is. Ik doe het in een recordtempo en ik wordt er zo onderhand al moe van, van alles waar je achteraan moet zitten.

Maar er is meer gebeurd en als ik nu vaker de tijd nam om te schrijven dan kon ik het allemaal een beetje bijhouden en ook over de kleine dingen schrijven. Gewoon vanmiddag met Malinka gewandeld in de buurt van Snowworld, 48 foto's gemaakt en het was gewoon simpel maar speciaal. In de loop van een leven van geen betekenis, maar voor het moment gewoon een relaxed gevoel.

Een paar weken geleden nog een motordag gehad met Erbi. 34 Motoren en Malinka achterop. Was leuk en goed geregeld. En had echter de pech om te vallen en zijn knie te verbrijzelen. Dan ben je echt zuur. Ik heb nog foto's maar daar is eigenlijk weinig aan te zien.

Mijn smoelenboek is ook nog ver van af.... Het zal wel het najaar worden .

Hoe dichter we bij Cuba komen hoe meer ik wil weten. Op het internet zijn er zoveel verschillende verhalen, maar iedereen vind het een bijzonder land, maar bij sommige verhalen krijg ik het idee dat het een hele primitieve vakantie zal worden (vooral de eerste negen dagen).

De lekkage is uiteindelijk verholpen, maar dat was wel de aanzet om snel voor een ander huis te kijken, en nu ik de stap genomen heb denk ik er veel aan en kijk ik er echt naar uit. Het is in ieder geval weer iets om lekker mee bezig te zijn. In een eigen huis ben je nooit klaar hoor ik wel eens.... Overigens ga ik er alleen wonen. Maar Malinka woont bijna op loopafstand dus ik kan me voorstellen dat ze wat vaker bij me zal blijven slapen .

Gisteren zijn we nog naar Amsterdam gegaan om met Mike en Amy af te spreken. Dit was hun laatste dag in Europa en vandaag gaan ze weer terug naar Canada. Het was gezellig, maar na een tijdje in de Meander kregen we het wel heel heet en zijn we naar huis gegaan en hebben we ons tegoed gedaan aan de friteuse die ik twee weken geleden gekocht hebt. Wow, wat is dat lekker!! Aardappelkroketjes, fricandellen (vind ik ineens echt lekker!!), friet, vlammetjes, bitterballen, kroketten.

De laatste tijd kook ik bijna elke dag, want naast de friteuse maak ik nu ook veel salades. Om het vet een beetje te compenseren denk ik.

Morgen wordt nog een drukke dag, veel regelen en weer twee hypotheek gesprekken. Maar ik zal kijken of ik de tijd kan vinden nog wat foto's te plaatsen.

Henri

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 24 Jul 2002 : 01:11:17
Nou mijn voornemen om nog wat te schrijven voordat ik naar Cuba ga is dus niet gelukt. Er was nog zoveel dat ik kwijt wilde, maar het is nu half n en om zes uur gaat de wekker.

Ik wilde nog vertellen over mijn implantaat, dat is een stuk titanium dat in mijn bot is ingebracht en waar later een tand voor de rest van mijn leven wordt opgezet.

Over het werk dat ik niet af gekregen heb,

Over de hypotheek wat als ondernemer een drama is.

Over mijn vader die me in ieder geval steunt in de aanschaf van mijn nieuwe huis.

Over het meest aandoenelijke spelletje dat ik ooit heb gespeeld (Ico op de PS2),

Over Malinka die bezig is haar onzekerheid om zeep te helpen,

En over wat andere dingen die de laatste weken zijn gebeurd. Maar helaas mijn tijd is op. Morgen ben ik mijn werk vergeten, laat ik de hypotheek voor wat het is en stel ik mij in voor avontuur.

Wish me luck ,

Ik ben overigens bereikbaar per mail (laptob@planet.nl of henrikop@planet.nl).

Adios,

Henri