4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Films
 8 Mile

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 14 Feb 2003 : 11:37:35
Ik heb Eminem altijd een nepneger gevonden met k*tmuziek.

Het verbaasde me dan ook dat ik deze mening bij heb moeten stellen en hem op bepaalde vlakken zelf erg goed begin te vinden. Dat heeft natuurlijk alles te maken met zijn film en soundtrack '8 Mile' met het brilliante nummer Lose Yourself. Vanaf moment 1 dat ik het hoorde was ik verkocht. Zit erg veel kracht, maar is ook gewoon knap gerapt. Dit doe je niet zomaar, en vandaar dat ik mijn mening (drastisch) heb bijgesteld.

Begrijp me niet verkeerd, ik zal geen grote fan van hem worden, maar dit is gewoon goed. Gisteren ben ik met Malinka naar zijn film geweest omdat ik er goede dingen over gehoord heb.

Het verhaal gaat over Jimmi 'Rabbit' die eigenlijk een uitzichtloos bestaan heeft in de achterbuurten van Detroit. Omdat hij een brilliant rapper is doet hij mee met een typisch 'black' evenement, namelijk 'Battles' waarin rappers elkaar er van langs geven, met woorden tenminste. Maar als hij op is de spanning groot, en hij verstijfd. Met gevolg dat hij uitgelachen wordt. Zijn vrienden geloven in hem en sporen hem aan het gewoon te blijven proberen, maar zijn persoonlijk situatie wordt steeds hopelozer.
Meer over het verhaal hoef ik niet te vertellen.

Met veel plezier heb ik gekeken. Ondanks dat het Amerikaans is en alles dus 'klopt' en rechtlijnig is, is de sfeer goed en erg onderhoudend. Vrienden onder elkaar, stoer doen, spanning tussen 'bendes', etc. Allemaal ziet het er goed uit. Omdat iedereen het nummer kent, en de boodschap, wachtte ik in spanning af, en die spanning maakte de film gewoon goed. Daarnaast is Eminem echt net zo goed acteur als artiest.

Tja het thema (of één van de thema's); "Als je één kans zou krijgen, zou je hem pakken?" is erg krachtig en geeft de film echt toegevoegde waarde. Als de DVD komt, zal ik hem kopen. En wellicht dat ik wel twee keer naar zijn volgende nummers zal luisteren .

Mijn waardering: 8+

Henri
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Raymond Posted - 18 Jun 2003 : 16:48:38
Nou, de DVD is uit, dus je kunt hem kopen. Heb hem gisteren gehuurd, en ik koop hem niet.

Inderdaad best aardige film. Inderdaad wat rechtlijnig en het klopt allemaal. Eminem's acteervermogen vond ik wel meevallen. Het was niet slecht, maar hij heeft wel mee in de film dat het over rap/hiphop etc. gaat. Als je hem vraagt een andere rol in een ander type film te spelen valt hij denk wel door het ijs. Anyway, doet niets af aan deze film. Basinger vond ik beter spelen als moeder van Jimmy, alhoewel ze een kleine rol heeft.

Einde viel me mee, want had een groter/amerikaanser einde verwacht en dat was niet zo. Jimmy's povere situatie vond ik wat mager uitgebeeld, en vind het nu nog meer een nepneger. Datzelfde geldt eigenlijk voor het 'als je een kans krijgt, pak hem dan' thema. Het zit er leuk in, maar wel wat magertjes.

Cijfer: 7