4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Behold! The bringer of life...

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 27 Dec 2005 : 20:00:58
De oorspronkelijke quote is “Behold! The bringer of light”. Maar de context waarin dat gebeurd is wat anders. Namelijk een oorlogsspelletje en dit hoor je dan als je nucleaire atoombomlanceerwagen klaar is. Mijn quote heeft een geheel tegenovergestelde betekenis….

Cindy is zwanger!

Ze is nu twaalf weken en ergens halverwege Juli is ze uitgerekend. Vorige week maandag hebben we een echo gemaakt en alles zag er goed uit. We zijn heel blij en nu vooral ook omdat we het kunnen vertellen. De eerste twaalf weken zitten erop en statistisch gezien is het dan veilig te vertellen dat je vader wordt. Op de link onderaan kun je de echo zien en het zal je wellicht verbazen hoe duidelijk deze is. Vooralsnog zijn we niet van plan een uitgebreide site te maken, maar wel wil ik een forum bijhouden met de ontwikkelingen van wat we doormaken.

Cindy is niet of nauwelijks misselijk en soms wat sneller moe. Ze rookt niet, drinkt niet en eet gezond en heeft daar meer discipline in dan ik had durven hopen! Ik ben dus niet alleen een trotse aankomende vader, maar ook trots op Cindy!
Ze doet ook mee met Moeders voor Moeders, en we hebben best veel boeken al gekregen die we driftig aan het lezen zijn. Het is grappig dat er zoveel “ervaringsdeskundigen” zijn. Iedereen heeft raadt en wil deze ook aan je kwijt. Ik vind het wel grappig en wellicht dat ik het zelf later ook doe. Anyway, ik zal nog genoeg de komende tijd schrijven over dit onderwerp en ik hoop dat het vermakelijk wordt om te lezen.

Dan de kerstdagen. Dit keer zijn we full-scale sociaal geweest en hebben zaterdag, zondag en maandag kerstdiners genoten. Zaterdag met de vrienden, zondag bij de familie van Cindy in Ouderkerk aan den ijssel, maandag bij m’n lieve mamskibeat.

Zaterdag aten we bij Clemence en Mika. Dat eten op kerstavond is een traditie en doen we elk jaar. Clemence en Mika hadden het huis echt een mooie kerstsfeer gegeven. Ieder heeft die avond een “taak”. Raymond deed het voorgerecht: een heerlijke klassieker van tongfilet met ananas en perzik, gevolgd door een groentensoeppie. Erwin, Marc en Saskia hadden hertenbiefstuk, stoofpeertjes, groenten, gefrituurde wortelsliertjes met een aardappelovenstukje. Wij hadden het nagerecht: Dudok appeltaart met vanilleijs en slagroom. Om half twaalf waren we pas uitgegeten en hebben in dat opzicht kerst veel eer aangedaan. Ik klapte zowat. We hebben nu ook de vriendin van Raymond gezien, Dung (spreek uit als Djung) een charmante wolf in schaapskleren. Een welkome verrassing.
Stefan kan al de trap op kruipen en dat voor een baby van 10 maanden!! Wat een enorme sprongen maakt dat ventje en het is voor het eerst dat ik me daar zo erg over kan verbazen. Het is ook een erg sterk ventje met een enorme energie. Hij lijkt erg veel op Mika en heeft al veel uitdrukking op z’n gezicht

Deze week zijn we verders gewoon aan het werk en met oud&nieuw gaan we meerdere huizen af. Cindy houdt van die avond maar nu is het voor het eerst dat ze niet “los” kan en dat zal wel even wennen zijn. Een groot voordeel is natuurlijk dat ik niet hoef te rijden, ghe ghe. Al moet ik zeggen dat ik samen drinken veel leuker vind dan alleen drinken. Dat maakt me dus ook een beetje zwanger. Men zegt dat de man vaak een onbeholpen rol speelt omdat de vrouw het zware werk moet doen, maar een man hoeft dan niet het kind te baren en te dragen, maar is wel verantwoordelijk voor de faciliteiten eromheen. En ik geloof dat dat best eervol werk kan zijn!

Voor mijn verjaardag had ik van m’n moeder en Gerard een medische encyclopendie gekregen. Daar ben ik gewoon in begonnen en het is geweldig. Heel helder geschreven en goed te lezen met een logische volgorde en een heldere index. Kennis opdoen is toch een heerlijk gevoel. Nooit gedacht dat ik nog zoveel aan biologie zou doen. Er staan ook dingen over de zwangerschap in over onderliggende placenta’s en keizersnede, en de posities waarin een baby kan liggen als het geboren wordt (dat zijn er meer dan kop of stuit ligging alleen).

De laatste tijd gaat er wel veel stuk. Een lekkende radiator die opnieuw moest worden aangesloten. Ik keek er tegenop omdat de radiatoren leeg moesten, en wist niet wat voor kosten het met zich mee zou brengen. Maar achteraf viel dat best mee. Voor de leeglopen en vullen draai ik mijn hand niet meer om. Alleen een dag later had de ketel kuren, toen moest weer het water eruit en moesten twee onderdelen vervangen worden. Toen dat klaar was begon de vulkraan te lekken (heb ik ook zelf opgelost). Maar ook wat kleine dingen die het ineens niet meer deden, en vandaag reed ik naar mijn werk en deed de auto vreemd. Elke keer als ik gas gaf begon hij te hikken. Ferry had dit probleem een paar maanden geleden (hij heeft dezelfde auto) en toen moest de boordcomputer vervangen worden. De symptonen zijn precies gelijk alleen zijn alle monteurs nu met vakantie en kan het volgende week pas verholpen worden.

Ik wil nog een terugblik schrijven op 2005. Cindy zei terecht dat het een jaar is waarin veel is gebeurd. Als ik dan vooruit kijk naar 2006 dan staat daar nog meer te gebeuren. Alles wordt anders en ik voel me er klaar voor…

Henri

~~~~
Leven is alles en het enige wat je écht hebt. Dat inzicht plaatst de rest in perspectief. Zelfs het leven wat je geeft is niet van jou, maar bij jou.
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
CasaSpider Posted - 27 Dec 2005 : 20:34:31
Henri en niet te vergeten Cindy, van harte gefeliciteerd!
Dat is nog eens groot nieuws zo aan het eind van het jaar.
Het niet kunnen/mogen vertellen daar weet ik zelf alles van, immers Lucy is nu op weg naar de 5 maanden.
Het zijn bijzondere tijden.
Ontzettend leuk voor jullie!

CasaSpider, El hombre de tu vida...
Henri Posted - 27 Dec 2005 : 20:14:21
Link naar de echo http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=517

Link naar het babyboek http://www.4xs.nl/forum/forum.asp?FORUM_ID=36