4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Niet alleen rozegeur

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 28 Jan 2007 : 11:34:01
Hou je vast. Ik ga even klagen over alles.

Soms heb je van die dagen dan wordt je al half depressief wakker. Hoofdpijn, gewrichten doen pijn en Leon wordt vroeg wakker. Leon is snel verveeld en als het buiten lichter wordt is het weer zo grijze klote dag waar je echt niets aan hebt. Leon zijn wereld wordt groter, maar hij kan er nog niet zoveel mee. Ging het draaien een paar weken geleden nog goed en had hij maar een kleine aansporing nodig. Nu werkt hij het effectief tegen en is hij snel uitgekeken op dingen. Meestal heb ik daar geen last van, maar soms irriteerd het me. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg gelukkig en Leon is een droomkereltje. Maar soms voel je wel eens dat je nooit meer tijd hebt voor jezelf. Zelfs als hij overdag slaapt komen dan de huishoudelijk klusjes en als het avond is en Leon slaapt, ben ik moe en heb ik weinig fut om nog veel te doen en ga ik een beetje TV kijken of schieten op het internet. Sowieso lig ik er meestal wel om half elf in. Eten doen we na zevenen en voordat je het weet is de avond voorbij. Één en ander is natuurliik ook m’n eigen schuld. Ik kan best door de weeks weg en in het weekend zou ik best wat meer kunnen bedenken dan een rondje lopen om het Noord AA of stadshart.

Daarnaast gaat het zakelijk ook allemaal maar moeizaam. We zijn nog niet live, dat moet deze week gebeuren, maar op zo’n manier dat ik niet met de champagne klaar sta. Sociale contacten zijn nu ook een stuk minder geworden en voor een groot deel komt dat ook omdat er niet bijster veel zin in heb.

Het goede nieuws is, is dat dit een bui is. Morgen is het wellicht al een stuk beter en deze momenten zijn ook nodig om de goede momenten te kunnen waarderen. Ik heb alles wat ik me wensen kan. Zelfs geld over en niets wat ik nu zou moeten kopen. Administratief is het wel weer even wat zwaarder. Ik heb nu een holding en naast heel veel geregel moet je overal achteraan. Cindy en ik zijn ook de rekeningen aan het samenvoegen, maar dan is het bijeffect dat het electronisch bankieren niet meer werkt omdat ze ontkoppeld zijn. Ook kinderopvang moet geregeld worden. Als je dan ineens wat wilt wijzigen, merk je hoe flexibel een organisatie is (zo flexibel als graniet). Er gaan weinig dingen zomaar goed.

Toch wijt ik veel aan het weer. Winter hoeft niet erg te zijn als de zon schijnt, het krakend koud is, of als het sneeuwt. Maar die grijze zooi met veel wind komt me echt mijn neus uit. En het erge is, je weet dat het elke jaar weer raak is. Natuurlijk kun je emigreren, maar dan moet je alles opnieuw opbouwen en zul je veel mensen moeten missen. Best heftig lijkt me en nu even geen optie.

Een verhaaltje wat ik geschreven heb is wat omgeschreven naar engels en verfilmd. Eigenlijk heel leuk, maar je ziet ook direct dat de beelden die ik had toen ik het schreef heel anders vertaald worden. Ik heb wel respect voor grote filmproducties. Een goede film maken en neerzetten is een topprestatie. Ik zou het niet kunnen, daar ben ik vrij zeker van.

Na deze klaagzang nog positieve dingen?

Tuurlijk. Maar over een aantal dingen is het niet aan mij om deze hier te melden. Daar gaat nog wel een paar weken overheen. Eigenlijk gaat alles best goed en heb ik geen grote zorgen. Ik doe elke ochtend oefeningen en het verbaasd me hoe snel ik resultaat voel. Ik zeg voel, omdat je het niet direct kunt zien. Maar mijn armen zijn al een stuk sterker en mijn buik is onder het vet weer hard.

Van de week zijn we naar “Vrienden van Amstel” geweest. Gezellig, maar we hadden zitplaatsen en dat vind ik flink minder. Daarnaast was het op donderdagavond en moest ik vrijdag gewoon werken. Vorig weekend zijn we in Landal geweest, ik heb nog wat foto’s geplaatst in het baby-boek. Het was Kasteel domein de Cauberg, bovenop de heuvel bij Valkenburg. Super toeristisch, maar op een goede manier. Erg mooi en heel luxe appartement met Sauna, Zonnehemel, Stoomcabine en open haard. Leon was mee en die ging daar heel soepel mee om. Hij sliep bij ons op de kamer en daar sliep ie net zo lang als thuis. Probleem is dat ik erg “waakzaam” ben en dus alles hoor. Ik sliep dus heel slecht en dat drukt toch wel de geluksstofjes die je anders meer voelt.

Ik slaap sowieso vrij slecht de laatste tijd. Leon slaapt van 7 tot 6 uur in de ochtend en na een fles slaapt ie meestal wel tot acht uur. Dus over Leon niets te klagen, maar ik slaap heel licht, wordt heel veel wakker en na een fles kom ik nauwelijks meer in slaap. Erg frustrerend vooral als je dan iemand naast je hebt die even opkijkt en daarna binnen een minuut weer vertrokken is.

Al met al even een dalletje, en het mooie is dat de kans nu groot is dat het dus weer beter wordt. Ik ga echt mijn best doen om me meer te concentreren op de dingen die ik echt wil. Mijn hoofd zit vol met goede ideeen en ik zou ze zo graag goed opschrijven. Het opschrijven lukt soms wel, maar het komt er niet uit zoals het in mijn hoofd zit. En als ik in de avond tijd heb om te schrijven heb ik geen inspiratie.

Ook zit ik met mijn lies. Vorig jaar heb ik me laten onderzoeken en kon er niets gevonden worden, maar ik heb er nog steeds last van. Geen superpijn, maar het zeurt en zeker als ik op de bank zit kan ik eigenlijk niet stil zitten. Ik heb nu een doorverwijzing naar de fysio maar daar verwacht ik weinig van. De doktor zegt als ik het "circus" in ga dat het veel consequenties zal hebben. Een kijk-operatie kan er voor zorgen dat ik een tijdje niet zomaar kan lopen, etc.

De wensen die ik nu heb zijn:
- Inspiratie om te schrijven
- Leon die wat meer zijn wereld kan verkennen
- Cindy die stopt met roken
- Dat ons product een goede start krijgt
- Nieuw actief ritme waarin ik ook de kracht vind om wat af te vallen

Zo, nu het staat het er maar….

Link naar babyboek met foto's: http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=571

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
CasaSpider Posted - 29 Jan 2007 : 15:02:57
Het leuke bij jou is dat je ondanks je (tijdelijke) sombere bui er toch heel relaxed en prettig over schrijft.
Dat is ook een gave.
Ben benieuwd naar je ideeen en zal ze zeker van commentaar voorzien.
Succes!

CasaSpider, El hombre de tu vida...
Henri Posted - 28 Jan 2007 : 12:22:24
Ik moet het topic eigenlijk nog proper afmaken.

Er is nog iets wat me dwars zit. Ik vind dat ik goede ideeen heb en dat deze hout snijden en krachtig zijn. Of het nu om het file-probleem gaat of op de manier waarop een applicatie onder de motorkap zou moeten functioneren. Ik ben erg blij met mijn ideeen en vind ze erg goed en inventief. Alleen vind ik steeds weinig medestanders.

Ik zou mijn ideeen wat vaker in de praktijk uit moeten voeren zodat ik met goede argumenten kan komen of kan zeggen "Zie je wel?". In geval van het file-probleem is dit wat lastig en misschien moet ik klein beginnen.

Er zitten in ieder geval veel stukken in mijn hoofd (filosofie en opinie) ik zal ze proberen goed op te schrijven en in mijn forum te plaatsen. Dan mag jij ze van commentaar voorzien, of vertellen wat er niet goed aan is...

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1