4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Live!

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 08 Feb 2007 : 17:02:43
Het product waar ik de laatste twee jaar aan gewerkt heb is Live (op 7 Februari 2007). Dat betekend dat de software nu op een server in Amsterdam draait en dat we er nu eindelijk geld voor kunnen vragen. We hebben nog geen website die verteld over het product, alleen het product zelf. We verkopen het dus nu alleen aan bedrijven waar we al contact mee hebben. Na bewezen succes gaan we echt de wijde wereld in om dit revolutionaire product aan de man te brengen.

Ik heb me ook voorgenomen iedereen die ik ken erover in te lichten en een live demo te geven. We zullen de komende tijd nog filmpjes maken die de werking snel en duidelijk uitleggen. Overigens is alleen onze eerste module live gegaan. MaxCC Staff. MaxCC is een webbased applicatie waarin je bedrijfsvoering kan worden vastgelegd zodat mensen volgens vaste procedures werken. Aangezien dit voor veel bedrijven een stap te ver gaat hebben we een eerste module gemaakt die gebruikt wordt voor HRM. HRM staat voor Human Resource Management en in gewoon nederlands is dat personeelsbeheer. Je kunt er werknemers in vastleggen, verlof en verzuim registratie, beoordelingsgeprekken, maar ook processen om mensen aan te nemen of te ontslaan. Het is een pro-actief systeem die op basis van gebeurtenissen actie onderneemt. Als iemand zijn contract afloopt en er is nog geen nieuw contract dan wordt bijv. een P&O manager ingelicht hierover. Maar ook als bijv. een paspoort van een werknemer verloopt. Er zit ook een digitaal dossier in zodat een werknemer zelf zijn loonstrookjes op kan vragen, en waarin kopieen van papieren contracten in opgeslagen kunnen worden. Ik kan er weken over praten, maar nu is dat wat saai in een persoonlijk dagboek. Als je meer wilt weten hoef je maar te roepen en ik kom een demo geven .

We hebben ons er helemaal arm in geinvesteerd en nu wordt het weer eens tijd om geld te gaan verdienen. Al met al is het best een tijd geweest dat ik me onder druk voel staan. Privé is er ook nogal wat veranderd. Cindy en ik hebben al onze bankrekeningen samengevoegd, ik heb een holding opgericht en een extra bedrijf om onze samenwerking met ROI in vast te leggen. Soms raak ik dan het overzicht kwijt en dat vind ik een onprettig gevoel.

Nu komen er ook andere tijden aan, en volgende maand gaat Leon één dag in de week naar de creche en dat vind ik ook best eng. Vermaken ze hem daar wel goed, en zal ie elke keer ziek worden zoals je wel eens hoort.

Als je me kent weet je dat ik al twee jaar lang last heb van mijn rechterliesstreek. Ze kunnen echter niets vinden en eind december heb ik toch weer besloten het circus in te gaan om te kijken waarom ik er nog steeds last van heb. De doktor zag daar niet veel in, maar wilde me nog wel verwijzen naar een fysiotherapeut. Daar ben ik afgelopen maandag geweest en had een diagnose in vijf minuten. Mijn houding was niet goed en wellicht ten gevolge daarvan was mijn rechter heup/bekken zichtbaar slapper dan mijn linkerkant. Dan verbaas ik me erover dat het me zelf niet opgevallen is. Maar hij liet heel duidelijk zien dat de linkerkant veel sterker is dan de rechterkant. Ik heb dus oefeningen gekregen en daar houdt ik me elke dag trouw aan.

Cindy werkt twee dagen in de week in Spijkenisse en volgende maand dus drie dagen. Soms is ze wel eens drie uur per dag onderweg en daar baalt ze natuurlijk wel eens van. Ze zit dan ook in het proces blijven werken of iets anders zoeken. De enige rede omdat te doen zou dan overigens die reistijd zijn. Al met al speelt er best wel veel. Leon veranderd, je neemt je sociale leven weer onder de loep, je moet een nieuw ritme vinden in je avonden (ik vind dat ik teveel thuis ben), mijn werk veranderd. En daarnaast heb je nog een relatie waar je aan moet werken, want ook die veranderd. In mijn vorige stuk las je dat ik ff een depressie had, maar ik schrijf erover omdat ik niet bang ben dat ik erin blijf hangen. Het is een momentopname. De volgende dag voelde ik me al een stuk beter en op zich voel ik me best goed en gelukkig. Aan de ene kant wil ik wat meer spanning (sporten, pokeren, dingen doen), aan de andere kant wil ik ook wat meer rust in m’n hoofd en af van de administratieve rompslomp van nu.

Ferry werkt veel voor de ABN en in verband met de sneeuw en het feit dat de ontwikkelaars uit de buurt van Zoetermeer komen en niet Amsterdam, zaten we vandaag met vijf ontwikkelaars te lunchen. Technisch was ik de minst qua kennis over programmeren en soms maakt me dat wel eens aan het twijfelen. Ben ik nou echt zo goed als ik mezelf vind? Anderzijds merk ik dat ik veel meer kijk naar wat het programmeren me moet brengen functioneel en de techniek boeit me dan niet eens zo erg. Wat er wel gaat gebeuren is dat ik de grip op mijn code moet loslaten ten behoeve van de betere programmeurs en me meer moet richten op de inhoud, maar nu zit ik weer over werk te ouwehoeren.

Neem nu Leon, mijn held! Hij ziet steeds meer, is scherper en slimmer. Aan de andere kant is ie ook wat lui en probeert ie niet zoveel. Hij laat zich prima “voeren” en komt met zijn handen niet eens aan de fles terwijl er dan in zo’n boekje staat dat ie “de fles niet alleen zelf kan vasthouden, maar er ook mee op andere dingen kan slaan.”. Strevertje als ik ben wil ik natuurlijk dat Leon de beste en snelste in alles is en vooral gek op pappa! Hij is grappig lief, stout maar gebruikt nu ook steeds sneller het jammeren om zijn zin of aandacht te krijgen. En ik ben er niet erg sterk in om dat te negeren. Uitdagingen alom dus. Waar hij absoluut goed in is –en dat maakt alles wel erg makkelijk- is dat slapen zijn hobby is. Tot nu toe –en laat het me even afkloppen- heeft ie ons nog geen nacht uit slaap gehouden. Ik noem hem dan ook de “Tukmeister”. Als ie om zeven uur in bed licht maakt ie geen geluid tot zeven uur de volgende ochtend (met uitschieters naar half negen). Overigens hoor ik nog wel eens dat vrienden vinden dat ik rare koosnaampjes voor Leon gebruik zoals “Koekaboera”, “Tukmeister”,”Stinkerd”. Zelf ben ik er gek op! Hij kan zo leuk kijken en hoe meer je met elkaar omgaat hoe sterker die band met hem word. En ook dat is wel eens eng, mijn geluk hangt dan samen met zijn geluk. Ik voel me dus best wel afhankelijk van hem en zijn welzijn. Goed staaltje natuur natruurlijk, maar voor een egocentrisch persoon dat ik ben is het lastig.

Pff, ik loop maar te ratelen, kan me nu niet voorstellen dat het interessant genoeg is om te lezen. Ik vind het wel interessant. Het is immers mijn leven en alles wat ik heb.

Vanmiddag hebben we nog sneeuwballen gevecht op het dakterras gehouden. Sneeuw brengt mensen dan ook weer samen. Nu kijk ik naar buiten en zie ik de dreiging van nog veel meer sneeuw. Tijd om te gaan fietsen dus….

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 26 Feb 2007 : 20:59:48
Hey Jeroen!

We zijn een site en online demo's aan het bouwen, maar je bent altijd welkom op de zaak of ik kom naar je toe

Henri

~~~~
There's no place like 127.0.0.1
jdenuijl Posted - 26 Feb 2007 : 13:55:35
Ik houd mij aanbevolen voor een demo.