4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Evelien
 De bevalling

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 10 Jun 2009 : 16:41:31
Zondag 24 Mei was een heerlijke dag. In de ochtend gingen we naar het Noord AA strand en daar kwamen we de buren tegen en later kwamen daar ook nog wat familie bij. Leon heeft heerlijk met hen gespeeld en was helemaal gek op al dat water en zand. Voor Cindy had ik een goede tuinstoel meegenomen. In de middag kwam Raymond een bakkie doen en later kwamen Gerard en Mary en die hadden wat eten voor ons klaar gemaakt. Leon was op een gegeven moment zo moe dat hij op de bank in slaap viel en uiteindelijk dus zonder eten naar bed ging. Het was echt een perfecte dag en het voelde als het afsluiten van een mooie periode en het begin van een nieuw tijdperk. Om ťťn uur in de nacht werd Leon wakker omdat hij natuurlijk honger had. Ik heb hem een potje melk gegeven en een koekje. Dat vond ie heel gezellig en daarna is ie weer gaan slapen. Cindy was ook wakker en voelde wat menstruatie pijnen. Later is ze even naar beneden gegaan en had ze af en toe weeŽn. Die gingen over in echte weeŽn om een uur of vier. Om vijf uur belde ik mijn moeder en de verloskundige. Cindy huilt eigenlijk nooit, maar ze had een traantje van opluchting toen de verloskundige zei dat ze al zes centimeter ontsluiting had. We mochten meteen door naar het ziekenhuis. Daar stopte de weeŽn een tijdje en sloeg even de onzekerheid weer toe. Maar dat was even. Een ander probleem was dat ze niet echt persweeŽn kreeg. De verloskundige had dienst tot 9 uur die ochtend en op een gegeven moment was het al half negen geweest en werd er nog niet geperst. Op een gegeven moment werd er besloten om met het beetje persdrang toch maar aanstalten te gaan maken en door het harde werken van Cindy en de hulp van Alma ging dat eigenlijk heel voorspoedig. Op een gegeven moment stond het hoofdje bijna maar was er geen wee, die paar minuten zijn voor Evelien en Cindy best pittig geweest! Na nog wat persen en trekken was het hoofdje al wat verder en hoorde je wat kleine huilgeluidjes maar stond het hoofdje nog niet. Cindyís oerinstinct kwam boven en ze wilde absoluut niet dat Evelien het moeilijk zou krijgen en besloot te gaan persen zonder wee. En dat lukte! Heel bizar om daar met je neus bovenop te zitten en ook zoals bij de eerste bevalling heb ik wat traantjes gelaten van trots, emotie en weet ik al wat meer. Daarna ging het erg snel en was Evelien geboren om 8:57. De testen werden daarna uitgevoerd en Evelien werd gemeten en gewogen: 50 cm en 3600 gram.

Zo was het eigenlijk een hele goede bevalling en zelfs die zijn best heftig om mee te maken. Toch kon ik er ook wel van genieten omdat je beseft dat er wellicht niet meer keren komen. Daarna begon het circus van rondbellen, nog even op en neer naar huis om de maxi-cosi op te halen (dom dom, maar gelukkig woon ik 500 meter van het ziekenhuis af).

Evelien heeft een heerlijk koppie haar en als ze huilt herken ik er wel wat van Leon in hoewel ze er verder behoorlijk anders uitziet. Ik heb in het ziekenhuis nog niet veel fotoís gemaakt, maar thuis nu uiteraard wel. Ik moet ze nog even op maat snijden voor de site. De site ziet er nu nog niet echt baby uit, maar ook daar wordt aan gewerkt!
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 10 Jun 2009 : 16:42:25
__