4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Een vrije baaldag

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Feb 2002 : 18:32:01
Pff, ik heb vandaag de hele dag vrij genomen met maar één doel. Mijn eerste internetpagina maken op ASP.NET technologie. Dat is een nieuwe programmeertaal / methode waarmee het maken van pagina's met databases gemakkelijker moet worden.

Om dit gemakkelijker te maken heeft Microsoft een nieuw pakket Visual Studio.NET, bestaand uit 7 CD's kostend $1899 uigebracht. Dit probeer ik nu al twee dagen te installeren. Om het pakket te mogen installeren moet je computer en de windows versie aan allerlei specificatie's voldoen. Dit alleen al koste me mijn zondagmiddag. Vandaag dus de hele dag vrij genomen om de software verder te installeren en mijn eerste stukje werkend te krijgen.

Het is kwart over vijf (in de middag) en na vier pogingen heb ik het er allemaal weer af moeten halen (inclusief de stappen van zondagmiddag) en ben ik voor de vijfde keer opnieuw begonnen. Dit kwam de laatste keer mede doordat mijn computer crashde 20 seconden voor het eind van de installatie. Na herstarten zei de computer dat de installatie succesvol was, maar een probleempje: er waren geen icoontjes....

Na wat pielen kreeg ik de melding dat het systeem helemaal niet meer kon functioneren en vandaar dat ik stap voor stap alles weg heb gehaald.

Onderwijl ben ik nog wel ff buiten geweest en heb ik mezelf verwend met een optische muis en een flatscreen 17 inch TFT scherm. Ik moet steeds scheef kijken op mijn monitor en omdat ik ingepland heb dat ik de komende tijd en meer zal programmeren en meer zal schrijven, leek het me een zinvolle aanschaf.

Helaas verkoopt elke computerzaak het, maar niemand die het in voorraad had, dus uiteindelijk heb ik er maar 1 besteld bij Media Markt. Krijg ik nog 50 Euro energie premie terug (dat zou ik ook van mijn koelkast krijgen, alleen is me dat door mijn eigen schuld nog niet gelukt).

Nu hoorde ik van mijn moeder dat mijn vader in het land was. Een familielid aan mijn vaderskant is overleden, vandaar. Morgen spreek ik hem nog, en hoop ik hem nog te zien, aangezien hij donderdag al weer terug naar Singapore gaat.

Al met al dus zonde van mijn dag. Toch probeer ik niet zo te balen, omdat ik dit namelijk ook wel verwacht had. En je zult altijd zien, dalijk werkt de software en snap ik niet meer hoe het werkt. Ik heb al wat tutorials doorgelezen en het is er niet gemakkelijker op geworden .

Tijdens dit schrijven ben ik dus ook weer aan het installeren geslagen. Zo vul ik me tijd in ieder geval nuttig op (en verpruts ik die van jouw ).

In het laatste dagboek stukje schreef ik nog dat ik met Malinka naar een 70's party zou gaan. Het voelt al weer zo lang geleden, maar het was leuk! Laat naar bed en dus laat weer op. Zaterdag ging Malinka uit, en dan slaap ik dus ook niet. Ze had de trein gemist en omdat ik toch niet sliep (ik had een verjaardag van Mika), heb ik haar opgehaald en heeft ze alsnog bij me geslapen. Weer laat, zo erg dat we pas om vier uur ons bed uit waren...

Mijn eerste klus bij Erbi zit erop. Gisteren alles opgeleverd. Nu begint er een nieuwe klus voor me daar, en deze beloofd pittiger te worden. Zeker omdat er diverse projecten door elkaar lopen en meerdere raakvlakken met elkaar hebben.

Voor mij is het van groot belang om die nieuwe programmeertaal onder de knie te krijgen, dan mag ik deze opdracht namelijk in deze taal afmaken en dat zou voor mij een flinke stap voorruit zijn. Immers, wie heeft deze taal al met ervaring op zijn CV staan? Niemand dus .

Ah,mijn computer heeft zijn 26tigste restart nodig!!! (26.. WOW).
En dat ondanks de beloft van Microsoft dat restarts voor software niet meer nodig zijn, Yeah right!!

Pff, na de restart geeft Windows doodleuk aan dat hij nog twee restart moet doen ivm disk integriteit... (dat wordt dus 27 en 28).

De reis naar Cuba is ook geboekt. Door vliegtijden zijn we gedwongen er drie weken te zijn ipv de geplande 2 weken. Dat komt omdat we negen dagen met de auto gaan rondcrossen en er dan te weinig tijd zou zijn om te relaxen (vier dagen). Door drukte zijn onze plaatsten nog niet vast en ik wacht op een telefoontje voor een definitieve bevestiging.
Ik heb er onderhand flink zin in. Jammer dat we nog tot 24 Juli moeten wachten.

Malinka vond al dat we snel moesten boeken, en ze bleek daar (helaas) gelijk in te hebben. Zelf ben ik niet zo'n vroeg boeker, ben ik ook niet gewend, maar als je de leuke hotels wilt hebben schijnt het dus nodig te zijn.

De komende tijd zal ik in ieder geval een behoorlijke leerslag moeten doen, en aan de ene kant kijk ik daar tegenop, maar achteraf zal ik er blij mee zijn omdat het mijn werk in de toekomst garandeerd (echt waar).

Ook mijn werk aan de 'Business-link' vordert gestaag. De BL wordt mijn site voor zakelijke klanten hierin zal ik mijn inzet in het verleden en mijn visie op de toekomst verwoorden zodat klanten eigenlijk al een voorproefje van mijn werkwijzen krijgen.

Het nadeel: Veeeeel schrijven, en het valt me best moeilijk om een goede zakelijke tekst op te zetten. Mijn schrijfstijl is niet zakelijk en juist heel informeel, en dat is dus niet de bedoeling. Daarnaast heb ik mijn spellings-scheck harder nodig dan ooit!

Ik ben trouwens tevreden met de optische muis die ik vanmiddag gekocht heb! Een optische muis werkt met een lichtje ipv een balletje en je hoeft hem dus nooit schoon te maken. Daarnaast zitten er allemaal leuke draaiknopjes op om makkelijk door pagina's heen te bladeren. Bij de mediamarkt koste hij maar 20 €, en dat is een stuk minder als voorheen.

Het is dus nog steeds een weinig productieve dag, en de installatie vlot maar traag. Nouja, ik ben tevreden als het me voor het eind van de dag lukt om de installatie rond te krijgen....

Henri

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 15 Feb 2002 : 18:28:45
Vandaag (vrijdag 15 feb 2002) is.. was ook een vrije dag.

Cuba gaat definitief door, en ik heb mijn grote TFT scherm binnen. Een hele verbetering. Ik ben nu net terug van over het strand wandelen, ik was vanaf vanochtend bezig in die nieuwe programmeertaal, en hoewel het maar traag vordert, zit er voorruitgang in.

Zo'n strandwandeling maakt weer een hoop dingen helder en toen ik weer achter mijn PC zat had ik vernieuwde energie. Daarvoor zag ik het allemaal even niet meer zitten, en ik ben dus blij dat ik er even uit geweest ben.

Gisteravond zijn Malinka en ik nog wezen eten bij Van Der Valk in Wassenaar. Veel mensen vinden het niks, maar Malinka is er dol op, en eigenlijk vind ik het ook wel goed eten daar. Vriendelijke bediening en vooral veel extra's bij het eten. Groentes, Aardappelen, Patat, en dat is vaak meer dan je bij de meeste restaurants krijgt, daar draait het meestal allemaal om het stukkie vlees.

Malinka heeft een stage-week gehad en meestal neemt ze dan de vrijdag vrij van haar werk. Ik haal haar zo op en dan begint voor ons het weekend. Ik hoop dat ik het programmeren een beetje los kan laten.... Als ik ergens mijn tanden in gezet heb wil ik alsmaar doorgaan.