4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 With Canon you can...

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 13 Jun 2002 : 23:04:36
http://www.powershot.de/virtual_powershot/s40/ target= _blank http://www.powershot.de/virtual_powershot/s40/ /a Canon Powershot S40" target="_blank">Het is de laatste tijd weer niet gelukt mijn dagboek regelmatig bij te houden. Maar goed, het zij zo. Sinds vorige week heb ik mijn digitale foto camera een a href= http://www.powershot.de/virtual_powershot/s40/ target= _blank http://www.powershot.de/virtual_powershot/s40/ /a Canon Powershot S40. Het koste wat tijd om 'hem door te krijgen', maar het gaat steeds beter. De kwaliteit is vele male hoger dan de vele foto's die je nu op mijn site aan zult treffen. Als ik de kwaliteit gebruik die de camera aankan, dan zit je vijf minuten op een foto te wachten. Ik heb hem gekocht omdat ik de laatste tijd toch steeds vaker foto's op de site plaats, maar dat ik me ergerde aan de kwaliteit daarvan. Daarnaast was ik weer eens toe aan een nieuwe hobby, vandaar.

7 Juli heb ik een motordag met Erbi en Malinka gaat mee. Veel mensen die bij Erbi werken hebben een motor of een motorrijbewijs. Nu hopen dat het weer nog mee zit.

Vanochtend moest ik naar het ziekenhuis om een foto van mijn gebit te laten maken. Was een heel gedoe, eerst het parkeren (alles was vol), toen had ik de verkeerde verwijskaart gekregen en moest ik naar de kaakchirug afdeling een andere halen, die verwezen me door naar de receptie om eerst een kaart te laten maken, en daarna besloten ze me niet door te verwijzen. Na wat aandringen lukte het uiteindelijk wel en kwam ik in de röntgenafdeling terecht, daar werd ik geholpen door twee vriendelijke zusters (of doctors, ik weet het niet). Hier zijn de foto's:

/images/Dagboek/20020613/Panorama2.jpg
/images/Dagboek/20020613/Panorama1.jpg
/images/Dagboek/20020613/Foto1.jpg
/images/Dagboek/20020613/Zusters.jpg

Ik plaats de foto's niet in dit frame zelf, dan wordt je in ieder geval niet verplicht de foto's te laden.

Nu ik de camera heb, ben ik ook een nieuwe project begonnen: Het Smoelenboek
Ik zal er niet teveel over vertellen, maar ik probeer het goed te doen. In het kort komt het erop neer dat ik van iedereen die ik ken een foto wil maken en plaatsen in het smoelenboek met een (positief) verhaaltje over die persoon. Er is ruimte om te reageren, je kunt zien hoeveel iedereen bekeken is, en het slachtoffer kan zelf een aantal vragen beantwoorden.

De techniek is voor 50% af, dus ik schat dat het maximaal 2 weken duurt...

Malinka is de laatste dagen wat ziek en vooral verkouden, en ik begin het onderhand ook te voelen.
Zaterdag heb ik trouwens een voorklimcursusdag. Dan leren Mika, Marc en ik buiten te klimmen. Als we slagen kunnen we zelfstandig klimmen in bijvoorbeeld de Ardennen.

Verders heb ik nog een spelletje gekocht voor de PS2: GTA3 --> Grand Theft Auto 3.
Mensen dood rijden, mafia praktijken uitvoeren en auto's jatten. Errug leuk en verslavend.

Hmm, moet nu ff weg, maar misschiend dat ik morgen nog wel een stukje aanvul,

Henri
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 17 Jun 2002 : 23:28:11
Het is nu maandag avond en het is stomend heet, zelfs in korte broek en T-shirt zit ik om elf uur 's avonds nog te zweten. Ik heb maar wat op de bank zitten spelen op de playstation2 (GTA 3), want veel meer kan ik nu niet doen. Ik heb een spier in mijn rug verrekt en dat doet verdomde zeer, instappen in de auto is een heisa en ik loop erbij als een oud mannetje. Malinka was de laatse dagen wat ziekig en hondsverkouden, net als een andere jongen op mijn werk en Mika tijdens de voorklim cursus (het laatste stuk is hij daardoor ook niet mee geweest). En nu ben ik ziek. Pijn in mijn kop, hoofd vol en een algeheel gevoel van onbehagen. Een paar asperines doen niet echt veel, en hoewel mijn rug het onaangenaam maakt, denk/hoop ik dat het morgen wat beter is. Ziek zijn is duur voor een kleine zelfstandige .

Dalijk even het laatste deel van Temptation Island kijken en dan mijn mandje in. Ik wilde nog een stuk schrijven over de macht van media, maar ik weet niet of ik de inspiratie nog wel kan opbrengen. Morgen weten we meer....

Overigens ging het werk goed, het is nog een enorme hoeveelheid de komende zes weken, maar als ik scherp blijf, moet ik het wel kunnen redden. Dat hete zweterige en broeierige gevoel vind ik in tegenstelling tot veel mensen wel lekker. Ik ben wat dat betreft een tropenkind.

Malinka zit in de laatste (tentamen)-week en hierna heeft ze gewoon 8 weken vakantie!! Those good old days....

Henri
Henri Posted - 16 Jun 2002 : 15:14:56
Het is onderhand zondag, maar goed.

Gisteren hebben we dus buiten geklommen en de cursu gevolgd.Super!! Was veel leuker dan ik had gedacht, en sommige dingen vond waren zo 'spannend' dat het lang geleden was dat ik dat gevoel had. Ik denk dat het mountain-biken in Bolivia de laatste keer geweest is. Wel verbrand maar een hoop ervaring rijker. Het was wel erg veel om op één dag te leren en toe te passen, maar als we van de week nog een keer gaan zullen we zien wat van al die informatie is blijven hangen. Duidelijk is dat het wel weer een nieuw iets is, wat een hoop toevoegd aan het klimmen. Oja, voorals ik het nog niet heb uitgelegd:

Je hebt naklimmen en voorklimmen. Als je een dagje met je werk uit gaat, of als je begint met klimmen, dan doe je eerste het naklimmen. Er hangt al een touw, en het enige wat je hoeft te doen is de muur op te klimmen terwijl je partner je 'zekerd' het touw zeg maar vast houdt. Voorklimmen is voor gevorderden. Hier hangt er dus geen touw en dit neem je dus mee vanaf de grond. Om elke paar meter maak je een haak aan de muur waar je dan het touw doorheen haalt. Zo klim je omhoog. Als je valt val je tot onder de laatste haak die je bevestigd hebt.

Het was wel lekker weer. Niet zo warm en het waaide, maar de zon scheen wel regelmatig en zonder dat ik het doorhad ben ik toch verbrand. Ik wilde trouwens wel mijn camera meenemen, maar dat leek me niet zo'n goed idee omdat ik die natuurlijk niet steeds mee naar boven kon nemen en hem dus onbeheerd achter had moeten laten. De volgende keer zal ik hem wel meenemen, dan maak ik wat foto's en daarna berg ik de camera wel weer op in mijn auto.

De volgende ochtend vroeg ik Malinka om wat haar onder in mijn nek weg te scheren. Ze dacht dat het ding niet goed werkte en probeerde het toen wat omhoog. Zie onder het resultaat:

Het gaat om die horizontale streep...
Ik denk niet dat Kapper de roeping van Malinka is .

De foto's voor het smoelenboek zijn er onderhand wel (ik heb er al zestien), nu nog even een avondje inspiratie en dan is het af en kan ik echt beginnen.

Vrijdag ben ik nog naar de kapper geweest -ik ga al jaren naar de zelfde- en het valt me steeds meer op dat ik veel van de dingen die ik doe, deze nog in Leidschendam doe. De zonnebank waarheen ik ga zit in Leidschendam, net als de videotheek, de Albert Heyn, de Kapper, en de Bieb....

Hmm, vandaag wil het schrijven niet echt lukken, ik heb er eigenlijk ook niet echt de bui voor. Nouja, ga dalijk anders nog wel even naar buiten een rondje mountain biken ofzo....

Hier zijn nog de foto's bij de kapper:

Foto 1: Emile (salon Zuydgeest, op de Damlaan)

Foto 2: Deze keer

Foto 3: De vorige keer

Henri