4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 When my baby smiles at me we go to...

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 02 Aug 2002 : 19:04:35
Cuba!!

We meer dan een week onderweg en aangekomen op Varadero dat hier uitgesproken wordt als Baradero. Hier kom je geen Cubaan meer tegen, maar het is wel een paradijs.

De verhalen komen van de week wel, dit was mijn ´keep alive message´ vanuit Cuba. Alles wat ze over het land zeggen is waar en het is een heel bijzonder land met leuke mensen als je er voor open staat. Weinig toeristen, behalve op Havana en Varadero dan. Uiteraard heb ik weer wat buikpijn enzo gehad, maar dat heb ik thuis ook, en waarschijnlijk komt dat niet door slecht eten, maar de gewenning en de warmte. Ik heb de beste sigaren ter wereld bij me die Fidel ook rookt, en verdomd ze zijn lekker!

Nu ga ik even verder all-in genieten, er stond zelfs een fles rum op de kamer samen met een koelkast voor drank, en nergens hoef je voor te betalen, hehehe. Ik weet dat het weer in Nederland ook goed is geweest, maarre daar heb je geen azuur blauwe zee en wordt je behandeld als een vorst! Ik heb veel foto´s en veel verhalen van aparte gebeurtenissen... ik schrijf ze op als ik thuis ben (misschien vooraf gegaan van wat voorproefjes...)

Henri

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 05 Aug 2002 : 05:04:01
Malinka moest nog even een mailtje schrijven, dus pak ik de mogelijkheid meteen maar om alvast wat te schrijven. De lucht is voor het eerst wat afgekoeld en vanavond hadden we onze eerste regenbui in Varadero. Het weer is bijna elke dag hetzelfde. Het begint met windstilte en de hemel is dan helemaal blauw. De zee is dan prachtig turquase en bijna zonder rimpels. Heel erg mooi, maar ik moet er nog wat foto´s van nemen. Halverwege de middag steekt een verfrissend windje op en komen van landinwaarts langzaam wat stapelwolken. Af en toe horen we al het rommelen van onweer. Tegen het eind van de middag is het dan heel dreigend, maar de regen bereikt ons meestal niet. Door die wolken zijn er erg mooie zonsondergangen.

Maar goed, onze route door Cuba was als volgt:

- Aankomst in Holguin--transfer naar het strand (ben de plaatsnaam vergeten)
- De volgende dag Santiago de Cuba
- Camaguey
- Sancti Spiritus
- Santa Clara
- Drie dagen Havana (spreek uit als La Habana)

Dit is voor mezelf ook om de volgorde er een beetje in te houden. De leukste plaats voor mij was Camaguey. Een echte stad, maar de rust van een dorp. Bijna geen auto´s en de fietsers zijn de heerser op de weg. Nu loop ik weer op de feiten vooruit, dus terug naar Holguin. De luchthaven waarop we aankwamen had precies 1 vliegtuig. Dat was dus ons vliegtuig. Meteen werden we geconfronteerd met wat in Cuba heel gewoon is, het wachten. We moesten langs de douane en voor iedere passagier namen ze ruim vijf minuten met onzinnige vragen. Veel mensen moesten hun koffer uitpakken, maar wij konden met onze zak (met tien pakken zware shag = teveel) gewoon doorlopen. Maar dat wachten is typisch Cubaans. Daar werden we de hele vakantie mee geconfronteerd en waren we gelukkig op ingesteld. Ik weet nu wel waarom Cuba een arm land is. Tering wat werken ze in-efficient. Een paar drankjes bestellen kan rustig een half uur duren. Zoals gezegd hadden we dit wel verwacht en daarom hebben wij er ons niet aan ge-ergerd (op 1 keer na, toen ik ziek was en Malinka bij de balie werd genegeerd).