4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 De laatste loodjes

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 16 Sep 2002 : 23:40:24
Vandaag had het moeten gebeuren. De overdracht. Toch is het niet gelukt. Voor het afsluiten van de hypotheek moet je ook een soort levensverzekering afsluiten, daarvoor moet je medisch gekeurd worden. Nu is dat medisch rapport van de doktor nooit bij de verzekeraar terecht gekomen, en de doktor was 3 weken op vakantie.

Vandaag meteen een 'ingebreke' stelling gekregen met 8 dagen de tijd om het alsnog op te lossen.
Al met al loopt het als het goed is met een sisser af. Tegen vijven belde Ruud van Sluiter Advies me op met de mededeling dat het toch nog rond gekomen was (afgelopen vrijdag ben ik alsnog door een 2e arts onderzocht).

Nu is de overdracht morgen of anders donderdag. Maar ik moet zeggen dat ik me pas op mijn gemak voel als alles echt rond is. Pas dan voel ik dat het huis van mij is.

Het huis is mooi geworden. De laatste week hebben mijn moeder, Gerard, Malinka en ik er geregeld in gewerkt (moes en Gerard wat meer dan ons. Zij waren vrij en ik moest werken). De bank is geleverd, en van de week zal ik wat foto's plaatsen. Alles is grondig schoon gemaakt en dat scheelt een hoop. Zo'n schoonmaak doe je eigenlijk ook maar één keer, namelijk bij het betrekken van een huis. Ook heb ik het gras gemaaid en wat kleine dingen in de tuin gedaan. Ik had de sleutel alvast gekregen voor het plaatsen van een paar spullen en kleine verbouwingswerkzaamheden. De pest is dat als je lekker bezig bent, je van het één in het ander valt. Nu huur ik en dan is er weinig motivatie om je best te doen. Voor mijn eigen huis vind ik het juist leuk om te schilderen, behang af te halen en dingen in de tuin te doen (voor de klimop verwijderen was erg leuk). Eigenlijk moet ik die klimop laten zitten tot na de overdracht, maar ik trok aan één tak en toen kwam er meteen een lange sliert los. Daarvan werd ik zo enthousiast dat ik in no-time de plant ge-elimineerd had. Die vervolgens weer in kleine stukken geknipt en naar de grof-vuil plaats achter Snowworld gedumped.

Zoals je leest gaat alles over het huis, en dat is ook wel het thema de laatste weken. Ben met weinig anders bezig dan dat. Van Lyndon heb ik zelfs al een bos bloemen in het nieuwe huis gehad (en het waren mooie, thx!!).

Vrijdag wordt het waterbed verplaatst en zaterdag ga ik in zijn geheel over. Daarna is het even kijken of ik een house-warming kan geven met een BBQ.

Cuba lijkt al weer erg ver weg. Alle sociale contacten heb ik de laatste weken totaal niet onderhouden. Ook op het werk is het druk en zoals het er nu uit ziet ben ik 23 Oktober klaar bij Erbi.

Wat leuk is van verhuizen (jaja, begin ik er weer over): Bij het inruimen van wat kasten kom ik natuurlijk allemaal troep uit het verleden tegen. Foto's, brieven, verhaaltjes die ik geschreven heb, diploma's, commentaar op diploma's (Henri kan rustig zijn, maar vergeet het zo vaak).

Malinka is nu officieel bij me in dienst voor 10 uur in de maand, en zij gaat me ook helpen bij het opzetten van een foto-archief. Daarnaast begin ik volgende week met het afbouwen van de business-link. Ik moet mezelf natuurlijk weer verkopen als ik klaar ben bij Erbi. Er ligt al een vervolgopdracht, maar ook dat is voor een maand, maximaal 2 maanden en zo kom ik de winter niet door .

Ben moe en ga maar mijn mandje in. Morgen vroeg op, en als ik eenmaal wakker wordt in de ochtend kan ik niet meer slapen omdat ik dan denk aan alle dingen die ik nog moet doen.

Henri
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 19 Sep 2002 : 00:02:01
Nog wat kleine aanvullingen:

Malinka heeft nu ook werk bij de kinderopvang. Morgen wordt ze daar verder ingewerkt. Het ligt haar wel erg goed en dat is beter dan het werk wat ze hiervoor gedaan heeft, en is ook wat beter voor op het CV voor als ze klaar is bij de Pabo.

Morgen (donderdag) is de overdracht om 11:30. Alles ziet er compleet uit, dus verwacht ik geen complicaties.

Het huis in Scheveningen is al bijn leeg. Zaterdag helpt Raymond, Malinka en Gerard me om het af te maken. Vanavond een nieuwe pleebril gekocht en lamellen voor op de slaapkamer.