4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Films
 The Bourne Identity

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 12 Nov 2002 : 00:05:57
Het is een maandagavond en eigenlijk zou ik gaan eten met twee collega's. Dit ging niet door en eigenlijk wilde ik al een tijdje naar deze film en nu was mijn kans.

Matt Damon, een acteur die ik steeds beter vind, speelt de hoofdrol. Hij is een man die meer dood dan levend op een vissersboot gehezen wordt. Hij heeft twee kogels in zijn rug en een chip met een zwitserse bankrekening in zijn lichaam. Maar als hij bij bewustzijn komt weet hij niet meer wie hij is. Het is gebaseerd op een Ludlum boek, en in deze stijl is ook de film. Ik zal niet meer over het verhaal vertellen aangezien dat vaak niet het belangrijkste is aan een film. Ook in dit script zaten foutjes (en fouten), maar dat niets af aan het feit dat ik genoten heb van de film. De sfeer, maar vooral de spanning van het feit dat Matt (Jason Bourne) niet weet wie hij is, maar wel dat hij heel goed is in wat hij was, komt perfect tot zijn recht. Als je van spionage en actie houdt dan is dit echt een traktatie omdat deze film zo goed is uitgevoerd. Met mindere acteurs en camaramensen was het niet half zo goed geweest. En wat ik ook wel aardig vind is dat er dingen gebeuren die gemakkelijk afgedaan worden als niet belangrijk, maar die wel veel vertellen over hoe de spionage wereld in elkaar zit (altans mijn fantasie over die wereld). De kijker wordt niet met zijn neus op de feiten gedrukt, je moet ze nog wel zelf invullen.

Ik zou graag een paar mooie momenten willen beschrijven van de film die ik heel speciaal vind, alleen dan vertel ik al weer teveel over de film. Het waren elementen die het af maakte en waardoor ik de film altijd zal onthouden.

Mijn oordeel: 8,5 (8 Overall, en een negen voor zo'n film in dit genre)

Henri
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Raymond Posted - 26 Mar 2003 : 12:38:42
Gister ook op DVD uitgekomen. Gelijk maar even gehuurd.

Vond hem zelf wel okay. Zeker goede sfeer. Inderdaad met wel wat foutjes en fouten in het script. Maar van de plot had ik (veel) meer verwacht. In feite wordt deze in 5 minuten wegegeven. Bovendien vond ik Matt Damon niet de juiste acteur. Hij miste iets om zo'n rol te spelen.

Score: 8-

PS.: Het geluid op de DVD is trouwens wel erg goed, met DTS track.