4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Films
 Lord of the rings -- The Two Towers

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 18 Dec 2002 : 14:38:25
Gisteren de 17e was er een LOR marathon in Pathe Buitenhof. Deel 1 en 2 van LOR werden achter elkaar gedraaid. De zaal zat dus vol met fans. Naast Mika zat zelfs iemamd die een toeter had meegenomen en deze gebruikte toen Boromir op zijn hoorn blies. Ook wilde hij laten horen dat hij de film vele malen had bekeken (deel 1 dus), door mee te praten met de karakters. Een beetje zielig dus. Goed dat ie deel 2 niet kende....

Anyways. Vorige week zagen de bekende Nederlanders het 2e deel als eerste en hun mening was dat het saai en te langdradig was. Geen van de ge-interviewden kende overigens het boek.

Ik keek erg uit naar de film en ik het maar zeggen: Ik vond het een smek-film.

Moet ik wel zeggen dat ik van deel I ook niet echt onder indruk was, totdat ik hem thuis op DVD had gekeken, toen ben ik de film pas gaan waarderen.

Ik zal vertellen wat ik niet goed vond aan deel II.

Aangezien deel I zich redelijk aan het boek hield, verwachtte ik dit ook in het 2e deel. Echter het 2e deel verliep behoorlijk anders dan het boek. En naar mijn inziens onnodig. Tuurlijk waren er beelden in deel II zoals ik het ook in mijn gedachten voor me zag, daarvoor hulde!

Maar de personages naast de hoofdpersonen gedroegen zich behoorlijk anders dan in het boek. Bijvoorbeeld Faramir gedroeg zich erg anders dan in het boek. Hij moest hetgene hebben waar het bij Boromir mis ging.

Ook de relatie Arwen Aragorn werd erg benadrukt in de film tot het langdradige toe, maar op zo'n manier dat het geen emotie opwekte. En dat gold eigenlijk wel voor het grootste deel van de film. Waar Gandalf in deel I een warm gevoel opwekte bij mij, was dit in deel II totaal niet het geval. En het had anders gekund. Ik bedoel: In deel I was het wel zo (met dus dezelfde acteurs), de omgeving was wederom prachtig. De special effects waren minimaal vandezelfde kwaliteit, en er zit genoeg verhaal in om de karakters wat meer diepte te geven.

Dus ondanks dat de film in één keer opgenomen is (alle 3 de delen), zijn ze niet in één keer gemonteerd, en dat is te merken. Nu zul je misschien denken, hij zit steeds maar te vergelijken en dat is ook zo, en juist door deze vergelijking ben ik zo teleurgesteld in de film.

Niettemin is dit een goede basis voor deel III, dan ga ik er immers met veel minder verwachtingen naar toe .

Mijn cijfer: 6 (5 voor het verhaal en de uitvoering een zeven voor de mooie beelden en uitvoering).

Henri