4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Recensies
 Muziek - Albums
 Saybia - The Second You Sleep

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
--=Joker=-- Posted - 22 Jan 2003 : 16:56:05
Saybia – The Second You Sleep
Release date: 25-04-2002
EMI

Tracklist
01. Seven Demons
02. Fools Corner
03. The Second You Sleep
04. Snake Tongued Beast
05. Joy
06. Still Falling
07. The Day After Tomorrow
08. Inspite Of
09. Empty Stairs
10. Miracle In July
11. The One For You

Zuivere BritPop uit de Nordic. De Deense band Saybia maakt Engels klinkende gitaarpop naar voorbeeld van Coldplay. Dat mij deze CD niet eerder is opgevallen begrijp ik werkelijk niet. Dit debuut album van de vijf koppige band uit Denemarken staat als een huis. Via via had ik kort geleden al eens vernomen dat het beluisteren van deze CD de moeite waard zou zijn en plotseling stond ik vrijdag 13 december oog in oog met de band die het voorprogramma van Kane verzorgde. Hier moest ik meer van horen. En na het beluisteren van hun debuut album ben ik verkocht.

De 11 nummers klinken als één geheel, gevuld met prachtige melodielijnen, pianoloopjes en de gebroken stem van zanger Søren Huss die samenkomen tot een climax. Door het feit dat de nummers op de CD consistent klinken heeft Saybia een eigen sound en raakt het niet in de vergetelheid van andere BritPop bandjes. De nummers zitten ook tekstueel erg goed in elkaar, zoals bijvoorbeeld de single “The Day After Tomorrow” (say it all tomorrow / I’ll tell it all tomorrow / or the day after tomorrow / I’m sure I’ll tell you then) en mijn favoriet “In Spite Of” (In my mind / In the castle where I am the King / I will build up my arms / until I cross my borders to conquer the world / on my one way crusade).

Als ik deze CD eerder had kunnen beluisteren had hij zeker terug gekomen in de top 3 van 2002. Dus voor iedereen die genoten heeft van de laatste CD van Coldplay is dit een absolute must!!!

Mijn cijfer: 9,5