4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Judas Game

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 29 Oct 2003 : 00:08:36
Ik heb vanavond doorgewerkt om wat voor Erbi af te krijgen. Was tegen tienen thuis en omdat het niet goed is om dan nog achter de computer te duiken ben ik maar wat gaan relaxen. Wat pijlen gooien en een beetje tv kijken. De 'I Love' serie vind ik erg goed, en er was ook een documentaire over de verwerking van 'friendly fire', het beschieten van eigen troepen. Erg boeiend en aan het eind was Judas Game. Eigenlijk een dom programma, maar als ik kijk blijf ik kijken omdat ik er altijd door gefacineerd wordt. Voor als je het niet kent een korte uitleg. Deze geef ik omdat ik er wat over wil zeggen.

Het is een spel waarmee je uiteindelijk 10.000 of 20.000 euro mee kan verdienen. 6 mensen met een verhaal moeten steeds iemand wegstemmen. Het verhaal dat ieder heeft is een reden om het geld te winnen. Meestal zijn dat aandoenlijke doelen zoals het betalen van een behandeling om zwanger te worden. Het verhaal hoeft niet waar te zijn. Door te praten en complotten te smeden kun je in de finale komen waarin je met één iemand over blijft. Als je eruit wordt gestemd moet je wel zeggen of het verhaal waar is of niet. In de finale moet je eerlijk zeggen of je verhaal waar is of niet. Daarna moet je een keuze maken of je de prijs gaat delen of niet delen. Als je allebei deelt krijg je 10.000 euro. Als je niet deelt en de ander kiest delen, dan ga je naar huis met 20.000 euro en de ander met niets. Kies je allebei niet delen dan ga je allebei met niets naar huis. Tegenstrijdig als het mij klinkt gaat er meestal niemand met geld naar huis. Uiteraard zegt iedereen in de finale (en de rest van het spel) dat ie zal delen. Als je dat namelijk niet zegt zal niemand met je in de finale komen en in ieder geval niet delen kiezen (zodat jij niet met de hele buit er vandoor gaat). Het raakt me toch altijd diep als de één de ander naait omdat dat heeeel ver van mijn bed is.

Ik kies liever delen met het risico dat de ander met de buit er vandoor gaat, dan dat ik niet delen zou kiezen en mogelijk de ander zal naaien. Ik begrijp best dat iemand geld wil verdienen, maar 'niet delen' kiezen is zo slecht. Het zou mij echt een rot gevoel geven. Door met liegen en bedriegen er beter van te worden. Dan ben ik liever het slachtoffer. Tuurlijk, als je verhaal waar is kun je het geld echt gebruiken, maar niet delen is nooit een excuus. Vanavond won een jong meisje. Die had net het vertrouwen van een vrouw geschaad waarmee ze dan toch uiteindelijk in de finale kwam. Daar liep ze te sorry-en en te jammeren en te beloven dat ze het vertrouwen niet weer zou schaden. De oudere vrouw kiest delen, het meisje 'niet delen' en gaat dus met al het geld er vandoor. Ze deed haar handen in het haar en zei nogmaals 'sorry sorry sorry' (beide verhalen waren overigens waar), en als excuus zegt ze; "Ik was er zo van overtuigd dat je niet zou delen". Dat vind ik echt loser bullsh*t en zegt heel veel over haar. Ik bedoel; als ze overtuigd was dat de ander niet zou delen, en ze kiest dus ook voor niet delen dan betekend dat ze er in ieder geval voor koos dat de ander niets zou krijgen. En dat is dus sowieso een vijandige actie, terwijl ze de ander al had voorgelogen in de ronde daarvoor. Nouja, ik kan er heel wakker van worden en kan er niet bij....

Dit weekend in de Veluwe met Malinka geweest. We hadden een Hoeve en dat was heel gezellig. Toen we vrijdag avond aankwamen was de verwarming en warm water stuk. Het duurde een paar uur voordat iemand het kwam verhelpen en het was echt koud. Pluimen uit onze mond en we moesten nog eten. Uiteindelijk had dat wel weer wat en konden we extra genieten van de warmte. Het was de laatste aflevering van 'The Bachelor' en Malinka wilde dat graag zien. Alleen bleef het kanaal 'hangen' en was er alleen de voice-over te horen . Zaterdag hebben we gefietst. Het regende regelmatig, maar het deerde ons niet. Zondag gewandeld en het was eigenlijk heel relaxed. De laptop (het schrijven begint de laatste tijd weer zachtjes aan te lukken) mocht niet mee, en eigenlijk was dat wel goed. Ben goed uitgerust en ook goed aan m'n week begonnen.

Het is al weer over twaalven en moet mijn mandje in. Om de dag schrijf ik wat aan een groot verhaal dat ik al jaren in mijn hoofd heb. Het begin was moeizaam, maar als ik er genoeg tijd voor neem gaat het steeds beter. Grappig is dat ik alles echt voor me zie, en dat maakt het schrijven wel makkelijker. Grammatica is wel een draak en ook stijl is niet vanzelfsprekend, oefening zal alles beter maken.

De samenwerking tussen mij en Ferry gaat ook nog steeds goed en we beginnen lange termijn plannen te maken.

Ik wordt overigens echt steeds forser en ik zoek de kracht om er wat aan te doen. Het zal een combinatie van goed eten en sporten worden. En misschien maar weer roken... (geintje).

Van Annemarie heb ik een dik filosofie boek geleend. Leuk voor naast bed, daar ga ik nu aan beginnen... Overigens ben ik mijn fototoestel vergeten mee te nemen naar de veluwe. Heb de laatste tijd sowieso weinig foto's gemaakt. Daar ga ik ook wat aan doen....

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Henri Posted - 29 Oct 2003 : 08:46:02
Hehe, Judas Game laat me niet los . Je zult misschien denken "Het is maar een spelletje", maar toch, het geld is echt. En daardoor ook het spel. De zinsnede die in mijn hoofd blijft hangen is "King for a day, Fool for a lifetime", de titel op een CD van Faith No More.

Dat meisje die gisteren won, voelt zicht wellicht de King na het verdienen van zoveel geld. Ik ben er van overtuigd dat haar houding en keuzes die ze maakt, er altijd voor zal zorgen dat ze niet echt gelukkig is. Ze zei dat ze in het verleden al vaak genoeg belazerd was, en daarom kiest ze er voor om hetzelfde te doen. Ik geloof heilig in "Wat je geeft komt bij je terug". De keuzes die ze maakt zal haar volgens mij echt niet gelukkiger maken, Fool for a lifetime dus....

Nu heb ik weer wat over mezelf verteld