4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Werken aan mezelf

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 01 Dec 2003 : 21:56:30
Eigenlijk vertel ik hier ook heel veel niet. En dat is gek, want een dagboek is om heel open te zijn.... omdat niemand erin leest. Maar als ik dit een dagboek noem, en alleen schrijf wat ik kwijt wil aan iedereen, dan is dat een beetje slap en dubbel. Ik zal dus proberen weer meer open te zijn. Anders mist dit echt zijn bestaansrecht.

Vorige week vroeg iemand die ik net een uur kende waarom ik eigenlijk een dagboek op het internet had. En ik had niet direct een antwoord klaar. En ook toen kwam ik met een zwak antwoord. Namelijk dat ik veel familie in het buitenland had en dat die zodoende een beetje op de hoogte waren. En dat ik mijn moeder niet zo vaak zag als zou moeten. Maar dat is allemaal kul.

Ik denk dat ik vooral orgineel gevonden wil worden, en dat dit ook een mogelijkheid is om aandacht te krijgen.

Maar als dat zo is, dan schrijf ik dit dus niet voor mezelf maar voor anderen, en dat klinkt al helemaal niet als een goede reden. Uiteindelijk is het een combinatie van dingen. Het liefst schreef ik verhalen (die ik met anderen kan delen), maar omdat daar weinig van terecht komt is het in ieder geval een goede oefening om in een dagboek te schrijven. Het is iets dat ik ben begonnen, en nu ben ik er trots op, ook omdat ik dit al meer dan 4 jaar doe. En voor mijn doen is dat zowieso lang, er zijn weinig dingen die bij mij meerdere jaren duren.

Het lullige is dat als ik een beetje door mijn dagboek blader er in vier jaar tijd niets veranderd is. Ik zit nog met dezelfde vragen, in dezelfde cirkel, en vorige maand besloot ik eens iets anders te doen dan ik altijd gedaan heb. Ik ben naar een psycholoog gegaan. Gewoon omdat ik toch aan mezelf wil werken, en ik er duidelijk niet alleen uit kom. Ik geloof niet direct in psychologen, maar het is iets dat niet in de lijn van mijn acties lift en daarom misschien goed. Ik zie het voorlopig als een soort van (ik *haat* trendy woorden zoals deze die nu komen gaat) coachen.

Meestal vind ik mezelf best wel goed. Maar om goed te zijn moet je wel presteren. Helaas moet ik dat vooral van mezelf. Mijn gemoedstoestand hangt erg af van mijn (in eigen ogen) prestatie, voor het gemak die op mijn werk.

Vandaag had ik een goede dag, dus voel ik me goed. Maar ik heb de laatste tijd ook veel slechte dagen gehad en dan ben ik spuugchagarijnig. Voor een opdrachtgever is dit wellicht een goede mentaliteit die je ook veel bij verkopers ziet, maar ik baal ervan omdat het toch ook wel geluk in de weg staat als het op het werk wat minder is.

Maar goed, ik doe mijn best. Zoals het er nu uit ziet zal 4xs.nl gewoon blijven draaien zoals het altijd deed. Ik ben nu domeinregistrant en van de week is echt alles overgezet en onder controle.

We gaan weer vol goede moed de week door....

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King