4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Wie wil kerst?

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 20 Dec 2003 : 18:27:16
De vijftiende was ik jarig. Ben 32 geworden. En nog steeds voel ik mij niet volwassen. Vanavond ga ik met Malinka naar de Golden Earring in Leiden. En morgen heeft Richard een pre-kerst meeting. Kerstavond ga ik naar Co voor de kerstviering en 2e kerstdag ben ik bij Clemence & Mika (waar Marc en Ray ook zijn). Ik zorg voor het hoofdgerecht, heb er een kalkoen bij kerstkalkoen.com besteld. 1e Kerstdag heb ik niets, dus dan kan ik lekker relaxen.

Ik zal het ongetwijfeld elk jaar herhalen, maar dat hele kerst hoeft voor mij niet. Ik verzet me tegen tradities, en dat is op zich gek omdat ik het wel belangrijk vind om bepaalde tradities in ere te houden (evenals een Koningshuis). Ik heb 1 keer kerstkaarten verstuurd een paar jaar geleden, maar heb dit jaar besloten om het niet te doen. Aan de ene kant ben ik er te lui voor, maar het is vooral dat commercieele, het moeten. En ik moet niets . Ik krijg op mijn werk ook veel het verwijt dat ik negatief ben, dat heeft overigens als voordeel dat ze met een aantal zaken mijn mening niet meer vragen, en dat geeft rust.

Maar wat mijn aversie tegen kerst betreft. Het is gewoon dat er veel mensen zich extra eenzaam voelen met kerst, en omdat ik dat weet, kan ik er niet van genieten. Daarnaast ben ik tegen open religie. Kijk, als je stijl hebt, stuur je ook wel een kaartje voor het zomaar, of koop je een kado. Niet omdat het moet, maar omdat je diegen voor wie je het doet speciaal vind. Niet dat ik spontaan kadeautjes geef, maar dat doe ik wel met meer plezier dan als het verplicht is.

Maar goed, alles gaat verder en aan kerst komt een einde. Dick, ex-hoofd-automatisering bij Hans Verkerk Keukens organiseert (of deels) een feest in Haarlem voor een bepaalde kroeg. Kaarten zijn meer dan 60 euro en ook de drank is niet goedkoop. Toch zijn elk jaar de kaarten uitverkocht en is het een groot feest. Dick heeft voor mij en Malinka kaarten geregeld, dat is wel iets waar ik naar uit kijk.

Dit jaar heb ik weinig aan vakantie gedaan, daar komt verandering in. Om te beginnen ga ik twee keer op de wintersport. In Januari en Februari. Ik heb een ski-box voor op de auto gekocht. De eerste keer ga ik met Michel, Margo en hun 14 maanden oude dochtertje Jessie. En dat allemaal in mijn Golf, vandaar.

De tweede keer ga ik met Marc, Mika, Jeroen, Karla en mogelijk een vriendin van Karla. Normaal ga ik snowboarden met Michel alleen, maar jaren geleden ging ik ook nog wel eens met Mika. Iedereen gaat snowboarden, dus dat wordt lachen. Ik doe het al een jaar of 14 (laatste 2 jaren alleen niets gedaan), ga proberen 'les' te geven. Natuurlijk gaan de camera's mee, ik kan dan wat laten zien. Het is me eindelijk gelukt om de videocamera aan de computer te koppelen. Heb alleen nog nix boeiends gefilmd.

Anyways, ik ga ff avondeten en daarna naar Golden Earring...

Henri
~~~~
"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."
--Martin Luther King