4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Summertime

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 13 Apr 2004 : 16:40:24
Laat de zomer maar komen! Zie hier de weersverwachting voor deze week.

Gisteren hadden we er al een voorproefje van.

Eigenlijk moest ik werken (en dat heb ik ook wel gedaan), maar niet zo hard. ’s Ochtends ben ik bij mijn buren op de koffie geweest. Dat was voor het eerst sinds ik in Zoetermeer woon. Niet dat ik geen contact met ze heb, maar voor het eerst dat ik er voor ging zitten. En in de tuin, want het was lekker weer. Koud in de schaduw, maar zeker warm genoeg in de zon.

In de middag kwam Cindy langs en hebben we de hele middag in de tuin gezeten. Cindy heb ik leren kennen in Solden op de wintersport, op de enige middag/avond dat het echt gezellig was met de après-ski. Ze was daar met vriendin en vrienden en hadden volgens mij zo’n zelfde ervaring als ons (dus dat de stemming beter was dan voorheen). Gek dat er zoiets als een collectief gevoel ontstaat. Ze was die avond om twaalf uur jarig, maar niet iedereen heeft dat bewust meegemaakt Het was carnaval maar eerder die avond was daar nog niets van te merken, pas om half één kwamen er allemaal locals verkleed binnen, en later moest ik er nog voor enkele uitwijken toen ik terug naar het hotel reed (uitwijken omdat ze gewoon dronken omvielen, niet omdat ze op de weg liepen). Voor Cindy was het ook de laatste avond, want de volgende dag zijn zij in de avond teruggereden naar Nederland om de grote files voor te zijn (niet geheel onterecht overigens, maar zeker richting Oostenrijk was het een drama op de weg). We hadden wel telefoonnummers uitgewisseld en de week daarna hebben we Rotterdam ge-hit. Daarna volgde een periode van ‘zo nu en dan contact’ en gisteren was het eigenlijk weer voor het eerst in twee weken.

Cindy heeft een apart (maar goed) gevoel voor humor door zichzelf in vreemde situaties te doen belanden en dat mooi na te kunnen vertellen. Samen hebben we gisteren nog een vogeltje gered die erachter kwam dat een raam niet echt meegeeft. In een soort shock kon ie wel opstaan en zijn ogen open houden, maar niet meer bewegen. Een kat uit de buurt sprong er direct op af en we hebben het vogeltje in een schaaltje neergezet waarmee we hem konden bewaken zonder er te dicht bij te zijn. En inderdaad na een minuut of tien sprong ie ineens weer weg de bosjes in.

Vrijdag heb ik ge-poolt met Richard, Patrick, Mika en Clemence. Een maand geleden zou de kans dat we gingen poolen in deze samenstelling vrij klein zijn, maar het is uit met Wendy en deze twee situaties staan blijkbaar met elkaar in verband (okee, wie volgt mij nog?). Daarna gingen zij nog door naar Friends, maar daar heb ik niets mee, en toen ben ik doorgereden naar Delft en heb daar met Jeroen, Marc en Guus nog wat gedronken om vervolgens naar Speakers te gaan. Daar kwamen we nog een gezamelijke vriendin tegen die vertelde dat haar vriendin (die er ALTIJD bij is, als een siamese tweeling zeg maar) werkte op de Darling Market om 2e hands kleren te verkopen. Nu heb ik een band met de Darling Market in Rijswijk. Niet alleen ben ik op de echte Darling (street) Market geweest in Sydney, maar heb ik er ook gewerkt toen ik nog in de keukens zat, en eigenlijk was ik wel nieuwsgierig of de Darling Market nog bestaanrecht heeft. Het is er op voorruit gegaan. Het beeld dat ze hadden bij het oprichten van de Darling Market, was nu eigenlijk pas verwezenlijkt met een redelijk authentiek gevoel. En inderdaad was Danai daar met haar moeder kleren verkopen. Die moeder kende mij nog niet dus die kon ik lekker in de maling nemen :-]

Zaterdagavond hebben Marc en Ray nog even bij mij thuis wat gedronken en Zondag heb ik nog wat kilometers op de ‘fiets’ gemaakt. Maar om terug te komen op het weer: Ik heb me voorgenomen om deze zomer wel meer buiten te zijn. Dit doe ik elk jaar, maar elke keer verzaak ik dat weer en denk ik “volgend jaar”. Dit jaar moet het anders. Op kantoor hebben we draadloos netwerk en binnen die radius is ook een grasveld. Dus een parasol, tafeltje en een paar stoelen, en ik kan buiten werken, and I will !! Al was het maar om het fotootje. Gisteren heb ik trouwens geleerd dat Priesters bij de katholieke kerk horen en Dominees bij de protestante kerk. En dat voor iemand die nu net de geschiedenis van de westerse filosofie aan het lezen is die voor een redelijk deel over het christendom gaat. Alleen de scheiding van Katholiek en Protestant is daar nauwelijks in beschreven omdat het uit filosofisch standpunt niet meer interessant is (en dat was de kerk in de Middeleeuwen wel). Daarnaast heb ik redelijk wat uit de bijbel gelezen (de stukken die leesbaar zijn zoals mijn favoriet Mattheus), maar daar wordt natuurlijk niet over dit verschil gesproken. Tja en omdat niemand het me ooit verteld heeft, en ik het nooit gevraagd heb ik het nu geleerd.

Het is nog even twee weken zweten voor de ABN, maar daarna zal het hopelijk wat rustiger worden. Omdat ik afstand heb genomen van het KLM project, zal ik uit moeten gaan kijken naar een volgend project. Als het goed is vinden Ferry en ik voor die tijd een investeerder zodat we aan ons eigen product kunnen werken. Het is moeilijk daar nu al mee bezig te zijn tijdens het werken aan een ander project. Maar als het makkelijk was kon iedereen het…

Henri
~~~~
It's taken a long time, but I've just about learned how to quit flapping my arms and float. It's good to float.
-Al Pacino