4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Controle

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 07 May 2004 : 00:08:15
Ferry vind me toch wel een controle-freak, maar zelf zie ik dat heel anders. Ik vind dat ik redelijk open naar de wereld sta en me gemakkelijk aan de omgeving aanpas. Daarnaast wil ik van te voren niet weten wat er in de week allemaal gaat gebeuren. Na vandaag moet ik toch een beetje mijn mening herzien....

De laatste weken heb ik echt hard, vaak en lang gewerkt. Vorige week maandag moest ABN Amro live en uiteindelijk is dat best redelijk gelukt, toch kwamen de werkelijke problemen uit onverwachte hoek en pas een paar dagen later. Langzaam brokkeld het opgebouwde af en vandaag was daar een soort climax in gekomen. Niets leek meer te werken, dingen werden traag, maar erger nog was dat er niets was wat ik er aan kon doen. Het lag buiten mijn controle. En dat gaf me een vreselijk naar en onprettig gevoel. Ik wordt bezorgt, daarna chagarijn, kwaad en heel erg negatief. Lot gaf vorige week aan dat ik wat overspanningsverschijnelen vertoonde. En hoewel dat zo'n vaart niet zal lopen, ben ik toch op mijn hoede en zoek ik mijn 'relax' momenten.

Niet alles is minder. Vorige week geen Koninginnenach gevierd, maar Koninginnedag in Capelle. Dat is nieuw, want meestal is dat gewoon uitkateren en zeker niet naar de rommelmarkt. Nu tradt de vader van Cindy en diens band op (om elf 's ochtends) en waren wij veldvulling. Voor twaalven aan het bier en dat hebben we vastgehouden tot in de avond. John en Mariska (die heb ik ook in Solden ontmoet) waren er ook en Joyce een andere vriendin van Cindy. Na de voorstelling (leuke woordspeling) zijn we doorgelopen naar het centrum van Capelle en hebben we (among things) gezopen. Het weer was goddelijk en met bier op is iedereen die je tegenkomt aardig. 's Avonds gegeten bij Bella Beer en daarna hebben we nog een groot gedeelte van Finding Nemo gezien bij John en Mariska thuis. Heel sfeervol begon daarna het onweer en dat was best apart om in te lopen.

Zaterdag had ik nog een LAN party, spelletjes spelen op een netwerk in een zaaltje. Een van de spellen was Generals en dat speelde ik pas een paar weken. De eerste potjes werd ik weggevaagd maar daarna kreeg ik 'the hang of it' en heb ik in een potje de kaart met ze aangeveegd . Daarna was er nog het Oranje feest in Pijnacker, de week daarvoor was Kane daar (super) en deze week Intwine (hoe schrijf je dat) en Guus Meeuwisse. Intwine was eigenlijk het leukst, goede muziek goede stem, goede act. Guus blijft gewoon een volwassen student, maar het was wel gezellig.

De komende twee maanden zullen een overgangsfase zijn. Opdracht afronden, een paar kleine opdrachtjes tussendoor, en dan op weg maar iets nieuws. Zoeken naar een investeerder, concept van Arcencus afschrijven en een richting opslaan. Ik werk nu 8 maanden aan dezelfde opdracht en dat vind ik eigenlijk te lang. Ik ben goed in het bedenken en uitvoeren van dingen, maar als er eenmaal een basis staat staat een routine me altijd tegen. Niet dat het geheel af is, verre van dat, maar de vernieuwingsuitdaging is eruit. Daarnaast kun je na zo'n periode niet meer object er tegenover staan en verzand je in uitvoerende werkzaamheden. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat ik geen maatwerk voor andermans software wil maken (erg frustrerend!) en dat ik goed kan samenwerken met Ferry. We zijn het vaak oneens, maar dat weerhoudt ons er niet van er toch samen uit te komen, en onenigheidjes praten we altijd goed uit (het is net een relatie).

Voor Ferry breekt er een belangrijke nieuwe tijd aan. Hij is al zo'n vijftien jaar moe, en nu ze de oorzaak gevonden hebben zal het spoedig opgelost worden. We hebben het nu al gekscherend over zijn 'ontwaken'. Ik ben erg benieuwd hoe het zijn leven zal veranderen, hij kijkt er zelf in ieder geval erg naar uit.

Waar ik naar uit kijk is mijn mandje. Tis twaalf uur. Het mag weer....

Henri
~~~~
It's taken a long time, but I've just about learned how to quit flapping my arms and float. It's good to float.
-Al Pacino