4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Lissabon

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 04 Nov 2004 : 00:17:10
Cindy en ik zijn vier dagen in Lissabon geweest en ik zal er kort over vertellen (kort is voor mij altijd een eufemisme). In de zomer waren we al in Portugal geweest en dat was goed bevallen. Portugezen zijn erg vriendelijk tegen toeristen, ze kennen onze jongeren nog niet, en het is best goedkoop. Een kopje koffie op de luchthaven kostte slechts één euro, en in de dierentuin 60 cent. Het eten is echt wel mijn stijl, en ze hebben heerlijk brood. We hadden goedkope tickets bij de KLM en via D-reizen boekten we goedkoop een hotel in het centrum. En alles liep op rolletjes.

We zijn niet echt uit voor de cultuur, maar wel van mooie dingen zien, en gewoon ergens zijn. In Lissabon is veel toe doen. Het is een oude stad met veel verschillende wijken en heel veel oude gebouwen, smalle straatjes, heel veel beelden en pleinen, gepofte kastanjes, schoenwinkels en poetsers, kleine winkeltjes met groenten, fruit en brood. Ook wel veel vage mensen, bedelaars, hasj en zonnebril verkopers (die brillen werden net zo duister aangeboden als het hasj). Het is er nogal heuvelachtig en we hebben zoveel gelopen dat we spierpijn in onze kuiten hadden en één avond voor zeven uur in bed lagen en dit volgehouden tot de volgende ochtend (en erger nog…. Zonder problemen).

De vriendin van de broer van Cindy wees me op een drankje, Drambuie, en God wat is dat een lekker drankje!! De laatste avond (en hier krijg ik problemen mee) hebben we er zoveel van gedronken dat Cindy een paar uurtjes van haar geheugen mist. Niet dat ze dronken was (haar woorden), maar gewoon…. .

Nicole was een maand hiervoor ook in Lissabon geweest en was erg enthousiast over de dierentuin. We zijn er ook geweest en de dolfijnen (en zeehonden) show was echt goed. Ook was er een landhuis dat we moesten zien. De ene dag waren we heel erg anders beland, en achteraf was dat wel goed, want het landhuis was op zondag gesloten. Maandag kwamen we er alsnog, en het lag nog best afgelegen, maar was het toch gesloten. Het was namelijk een feestdag; Allerheiligen. Vandaag was ik al weer aan de slag en ik moet mijn bed zo in.

Dus ik ga over op de foto’s

Overzichtfoto's van centrum vanuit Sao Jorge fort. De brug lijkt erg op de Golden Gate brug in San Franscisco.

Lissabon zit vol met beelden. Dit is een klein beeld, maar wel heel mooi (en niet alleen omdat het een vrouw is).

De eerste publieke lift uit 1890 ofzo. Eerst op stoom nu op stroom. Oorspronkelijk was de lift bedoeld om naar een hoger gelegen stadsdeel te komen (wat ook onze bedoeling was), maar na lang wachten kwamen we erachter dat je het van het uitzicht moet hebben en dat je nergens heen kan. Meteen van die gelegenheid maar gebruik gemaakt om er een biertje te drinken... Daar ging het mis ;-)

Straatbeeld in het Centrum.

Een ongelofelijk mooi klooster in de buitenwijk Belem. Het geheel was erg indrukwekkend en een aanrader om in ieder geval langs te gaan.

Dolfijnen show.

Typisch steegje in de Bairro Alto. Dit was het 'uitgaansgebied' van Lissabon. Je had wel veel restaurantjes, maar het bleef een vage buurt. Vooral aan het eind van een middag was er weinig te beleven terwijl het de naam heeft dat het er zo bruisend is.

Hmm, als ik het zo terug lees, vertel ik het allemaal wat flauw terwijl het super was. Ik wil dit echt vaker doen. Cindy en ik zitten er ook wel hetzelfde in, niets moet, plannen doen we niet aan (okee, dat zou soms handiger kunnen), en we vermaken ons goed samen. Makkelijker wordt het niet...

Maar goed.... slapen...

Henri
~~~~
Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver.