4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Verbouwen

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 07 Feb 2005 : 21:34:23
Dit wordt een spannende week. Afgelopen weken hebben we de muren kaalgemaakt, spullen uitgezocht, toilet afgetuigd. Afgelopen weekend zijn we deels aan de opbouw begonnen. De vader van Cindy heeft de huiskamer plafond gewit en Gerard de eerste verdieping. Maar het toilet is nog niet kaal en vanochtend heeft het grofvuil de spullen opgehaald die nodig was om ruimte te maken voor de spullen van Cindy.

Vrijdag worden de muren gespoten. Nu is er natuurlijk jaren in het huis geleefd en de muren leven mee. Die zijn niet overal even strak en recht. De vorige bewoner heeft zijn eigen visie gehad ten aanzien van de duurzaamheid van oplossingen en daar loop je nu tegenaan. Plintjes heb je in de regel op de vloer, maar bij vind je ze in de hoeken, op de plafonds, in de badkamer naast het bad, tussen het bad, tussen gipsmuren. En waar een plint weggaat vind je kieren, gaten, lelijke afwerkingen, schimmels, en ga zo maar door. Nu zijn we benieuwd of het spuiten het echt allemaal strak maakt. We hebben de gaten gevuld en zo goed als mogelijk glad gemaakt. Maar we hebben niet één controle gehad zonder weer extra papiertjes en gaatjes te vinden. Na het spuiten moeten we als een gek met het toilet en de trap aan de gang, deze wordt volgende week bekleed. De 18e gaan de poezen over en de 19e gaan we verhuizen. Ergens daar tussenin worden hopelijk de plissées (dat is zeg maar luxaflex maar die gaan dan omhoog in plaats van naar beneden) geplaatst.

Vooralsnog gaat alles zoals we het bedacht hebben, maar de komende weken zal het echt blijken of we 'het' kunnen (het verbouwen volgens planning, that is, niet het samenwonen an sich, ik wéét dat we dat kunnen). Alles gaat volgens takenlijstjes. Niet in een mooi geautomatiseerd systeem, nee, we 'doen' het op papier, en dan werkt best. Zo zie je dat een bedrijf niet noodzakelijkerwijs een mooi systeem nodig heeft. Sterker nog; automatisering vult vaak in waar een manager in faalt. Planning en discipline.

Ik sport de laaste maanden regelmatig, maar afvallen doe ik niet. Nu ben ik maar op plan B over gegaan. Naast sporten heb ik ook geen snoep meer in huis. Pas nu voel ik hoeveel drang ik heb naar zoetigheid. Wil de hele tijd snoepen. Nu vul ik die behoefte op met appels en daar zit ik nu behoorlijk vol van .

Zakelijk gezien hebben we vastgesteld dat we niet in staat zijn een goed businessplan te schrijven. Dat hebben we nu uitbesteed aan een bureau die daar een specialiteit van heeft gemaakt. Van de week heb ik trouwens nog afgesproken met Rowena. Da's mijn eerste serieuse vriendin van ruim 16 jaar geleden. Zij is zwanger van een tweede, en haar tweelingzus is nu net bevallen van een 2e. Samen hebben ze een communicatie bureau en dat gaat goed. Een paar maanden geleden kwamen Cindy en ik haar tegen bij de bioscoop en nu hebben we bijgepraat. Wel grappig dat vriendschappen en relaties uit het verleden zo gemakkelijk op te pakken zijn. We zijn allebei ouder geworden, maar toch niet zo heel erg veel veranderd.

Vorige week was het sociaal gezien erg druk. Jeff is even in Nederland, we hebben geklaverjassed bij Raymond thuis (super dat dat kan!) en elke avond was er wat te doen. Vanavond heb ik eindelijk gerelaxed en een film gekeken met Tom Cruis (collateral, voor een actiefilm erg goed). Ik ben benieuwd naar het volgende stukje dat ik ga schrijven. Ik hoop dat ik dan blij en opgelucht ben, en misschien laat ik al wat foto's zien. Voor nu ga ik weer ff verder met relaxen...

Oja, Arcencus i.o is Arcencus BV geworden! Maar daarover later meer.

Henri
~~~~
Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver.