4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Welkom op Aarde

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 27 Feb 2005 : 23:19:59
Om half één voelde ik mijn telefoon trillen van een SMS'je. Ik was wat ruimte in een kast aan het maken voor m'n administratie, en Cindy was op zolder wat aan het verplaatsen. Toen las ik dat Clemence en Mika, mamma en pappa zijn van een zoon Stefan!! Vanavond belde hij nog om toelichting te geven en het was mooi om te horen hoe dat nu allemaal gegaan is, en dat het niet zomaar iets is ondanks dat iedereen geboren is.

Ze hebben overigens ook een site waarin ze alles schrijven over 'de kleine', en Mika vertelde hoe klein klein is. Gek dat je het wel weet, maar als je het van je eigen kind ziet, het gewoon wonderlijk is.

Hier is de site :
http://www.tamboertje.beebiesite.nl/

Grappig dat ik het moment voor mezelf vastlegde dat ik het bericht kreeg. Zodat ik later aan Stefan kan vertellen wat er gebeurde toen hij geboren werd. En dat hij sterrenbeeld Vissen is, net als Cindy en mijn zus.

Voor Cindy's verjaardag wist ik echt niet wat ik moest doen, en dacht ik (na een hint van een collega bij Erbi) aan de Lion King. Nog geen tien dagen geleden kaartjes gekocht op het internet voor afgelopen Zaterdag. Helemaal vooraan op rij 1 in het midden! We konden het orkest beneden zien spelen en ook de gezichtsuitdrukkingen goed zien. Erg mooi allemaal, de muziek, de orginele manier om dingen op te lossen, de kleuren en het verhaal. Voor mij was het volgens mij de eerste keer een musical, en op zich trekt het me niet, en dan worden verwachtingen snel overtroffen .

We hebben ook eigen verhuiskaartjes gemaakt en dat ziet er ongeveer zo uit:

De eerste week was super, en alles voelt als nieuw. Het huis is al erg gewend en de katten zijn volgens mij erg gelukkig. Ook dit weekend hebben we de nodige klusjes gedaan (zelfs de doodzonde: Ikea op zondag! Maar heel even en alleen voor wat kleine dingen), en vanavond gegeten bij haar ouders; Leo en Marja.

Vorige week hebben we ook nog wat spullen gekocht voor Arcencus, en we weten dat we over een paar maanden moeten verhuizen. Eerst was er sprake van verlenging, maar er bleek weinig draagvlak voor het doorzetten van de stichting, dus het is weer ieder voor zich. Nu hebben we alle drie ook een USB sleutel met 1GB geheugen (voor 62 euro). Ferry heeft wat speurwerk gedaan en nu kunnen we de bestanden ook veilig opslaan, er zit immers ook klant informatie bij. 10 jaar geleden zou zoiets als onmogelijk worden beschouwd en was je al trots als een 40Mb schijf had terwijl 20Mb gangbaar was. Dat dingetje is zo klein dat je hem gewoon je in je portomonee mee kan nemen.

De katten zijn eigenlijk wel gezellig. Buiten wat kriebel aan mijn neus is het best te doen en het heeft wel iets leuks. Om thuis te komen en dan begroet te worden. Omdat ze oud en stram zijn slopen ze wel de bank, maar ik denk dat als ze er niet meer zijn, we het wel zullen missen.

Cindy staat vroeg op en gaat dus ook vroeg naar bed. Aan de ene kant zou dat lekker moeten zijn zodat ik dan nog wat voor mezelf kan doen (zoals dit schrijven), maar eigenlijk hoor ik dan ook de roep van mijn bedje en kruip ik er een half uur later al weer bij. Dat maakt van mij ook een ochtendmens, de laatste week ben ik bijna elke dag 8 uur van huis weggegaan. Bij Erbi was het zelfs zo erg dat ik nog een kwartier voor de deur moest wachten. Meteen kreeg ik natuurlijk de vraag of ik in mijn bed geplast had. Ik ben er normaal nooit voor half tien. Ik denk overigens wel dat het nu even zo gaat, maar als ik een paar keer laat naar bed ga, ik ineens weer in mijn oude ritme zit. Ik voel me immers een avondmens.

De laatste tijd loop ik weer te filosoferen. Dat heeft ook met mijn werk te maken, dat is echt voor een groot deel filosofie. Ik voel dan dat ik in mijn hart toch echt een onderzoeker ben. Het uitzoeken van dingen en daar een praktische toepassing voor maken geeft me veel voldoening. Maar als ik dan weer in een boekenwinkel loop, dan wil ik ook schrijven. Maar mijn luxe leven wil ik ook niet opgeven, dus ik moet maar snel rijk worden zodat ik daarna kan schrijven. Ook vind ik het prachtig om geschiedenis te leven. Geschiedenis op school heeft me nooit geboeid, maar nu wil ik het uit mezelf weten. Dat geeft me eigenlijk het gevoel dat ze geschiedenis op school misschien maar over moeten slaan. Het blijft toch alleen maar hangen als het je interesseert.

Nu wil ik nog wat kwijt over filosofie en in het bijzonder over Darwin. Ik maak er een nieuw hoofstuk van, nu is het tijd om bij Cindy te kruipen.

Henri
~~~~
Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver.