4xs Forum
4xs Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Algemeen 4xs
 Dagboek
 Verder gaan

Note: You must be registered in order to post a reply.

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Henri Posted - 02 Jun 2005 : 11:51:28
Het was even druk, zeg maar. Als ik kijk naar mijn vorige stukje en nu dan zit daar gewoon al weer drie weken tussen. Een update...

Woensdag moet ik naar de chirurg. Ik heb een kuur gehad, maar die sloeg niet aan omdat het wellicht ook geen infectie is. Ben in het ziekenhuis geweest en nu denken ze aan een kleine liesbreuk. Daardoor kunnen wat dingen in de verdrukking komen wat de pijn veroorzaakt 'my precious'. Het einde is dus voorlopig nog niet in zicht. Aan de andere kant lijkt het ook niet bijzonder ernstig te zijn en vooral vervelend.

Afgelopen zaterdag hebben Cindy en mijn familie elkaar ontmoet in de house-warming. Meer dan vijftig mensen -en waar ik niet bij stil had gestaan- met allemaal cadeaus. De dag ervoor was ik erg nerveus, nog meer dan Cindy, en haar punten waren ook anders dan die van mij. We hoopten op goed weer en dat is godzijdank goed gegaan. Het waaide wel een beetje maar het regende niet en was best goed te doen. En of we genoeg te eten hadden. Gerard en mijn moeder hadden een vlees en een vissalade gemaakt en die was fantastisch, maar vijftig mensen is ook heel veel. Pas na een paar uur begon ik te ontspannen en greep ik zelf naar de tap voor een biertje, en uiteindelijk ben ik heel blij met hoe het allemaal gegaan is. Daar hoeven we ons niet voor te schamen! .

Naast een mooie barbeque had m'n vader ook een telefoon meegenomen die hij zelf niet gebruikte en welke hij had gekregen van een zakenrelatie (Motorola). Dat was een smartphone, zo'n ding met een klein windows erop en zo'n alleskunner. Nu ben ik niet zo'n gadget man, en heb ik weerstand tegen alles wat nieuw is en in de eerste instantie leek dat ook gerechtvaardigd. De telefoon sloeg twee keer spontaan op hol met als gevolg een reboot (opnieuw opstarten van de software), daarnaast kostte het me ook tien minuten voordat het me lukte om te bellen (en dan hebben het dus over een telefoon, die zijn daarvoor gemaakt). Wat dat betreft ben ik gewoon gecharmeerd van Nokia. Toch besloot ik me er in te verdiepen. Er zat namelijk ook een Blue Tooth GPS module bij. Een kastje die je positie kan bepalen en noodzakelijk is voor een navigatie systeem. Na pielen kreeg ik deze gisteren eindelijk aan de praat, maar dat was dan ook wel indrukwekkend. Zo'n klein schermpje op je telefoon die je het land door leidt. We moesten in Den Bosch zijn (Ferry en ik) en op de terugweg was er een wegafsluiting. Na wat verweer (keer om! keer om!) gaf de telefoon het op en maakte een nieuwe route. Ik had er dan toch wel plezier in. Het communiceerde ook goed met Outlook en je hebt altijd je agenda bij de hand. Ik ben er nog steeds niet helemaal happy mee, maar ben wel erg blij dat ik me er in heb verdiept. Het is zo'n klein apparaatje en er zit een (video)camera in, MP3 speler, agenda, e-mail, contactpersonen, etc. Het mooie is dat je geen aparte PDA nodig hebt, en hier zit wel toekomst in.

Aan het eind van deze maand gaan we verhuizen met Arcencus. Hoewel me mooi zaten is het te klein en bleef de locatie ook niet onbeperkt beschikbaar. Foto's en adres zal ik nog plaatsen. Het is mooier meer eigen en een heel stuk ruimer! En we hebben een dakterras. We zijn ook in onderhandeling met een ander bedrijf die met ons wil samenwerken. Zij hebben veel business cases en wij hebben de automatisering en ontwikkelkennis. Gisteravond zijn we met z'n allen wezen eten om tot wat afspraken te komen. Dat was echt erg gezellig en we zijn nog concreet geworden ook. Nu gaan we het traject in om te kijken of we tot een overeenkomst kunnen komen. Ik zie er erg veel toekomst in. Zij bieden ons te kans te ontwikkelen wat we voor ogen hadden, zij kunnen het resultaat daaruit direct inzetten in de praktijk. We zullen op onze beurt ook concessies moeten doen aan de luxe waarin we verkeren omdat we nog teveel denken als 'freelancers', maar daar krijgen we wel een mogelijkheid voor terug die ons op de kaart zal zetten. Maar goed, dit wordt vervolgd....

1 Juni is een project van me live gegaan en de afrondingsfase die nu ingaat zal best pittig worden. Jenny had een goede opdracht, maar hier zijn ook verschuivingen in geweest waardoor het ineens een stuk minder mooi is. Het hoort bij het ondernemen en we zullen wel zien hoe dit zich zal ontwikkelen.

Samenwonen gaat nog steeds super en we passen erg goed bij elkaar. We maken al veel plannen en ik zit lekker in mijn vel. Ik kom wel weer aan omdat ik niet veel sport omdat ik natuurlijk nog niet helemaal lekker 'loop'. Als dat voorbij is ga ik echt weer veel bewegen enzo. Ik heb zin in de zomer. Floor en Japie -onze poezen- zijn ook lief. Ze hebben echt hun draai gevonden en vinden de tuin natuurlijk heerlijk. Ze kennen nu wel het teritorium en komen eigenlijk nauwelijks buiten de tuin. Floor is ondanks haar leeftijd nog fel als een tijger. Tot nu toe heeft ze elke kat in de tuin nog weggejaagd. Ook de grotere die haar best een pak slaag zouden kunnen geven. Het is gewoon leuk om thuis te komen met een begroeting. Katten hebben (zoals alle dieren volgens mij) echt een eigen karakter. Wij als mensen hebben natuurlijk veel hersenen en kunnen heel veel, toch hebben dieren ook een persoonlijkheid, en vrolijke buien of chagarijnige buien. Daarin verschillen we echt niet zoveel en ik vind dat een bemoedigende gedachte....

Dan nog een laatste woordje over de grondwet. Ondanks dat ik niet vind dat het volk moet stemmen over iets waar ze te weinig van weten -als democratie kiezen we de mensen die dat doen- vind ik wel dat hierdoor het Europa en de consequenties hiervan enorm zijn gaan leven. Als je kijkt naar de opkomst en het duidelijke resultaat, dan vind ik dat goed. Zelf neigde ik heel erg naar 'Nee' stemmen, niet om de inhoud, maar doordat de regering liep te pushen, liegen, draaien, manipuleren en propaganda gebruikte. Als ik de 'tests' doe en kijk naar het 'Nee' front en de argumenten die zei soms uitten (naast de goede debatten hiervoer), dan kan ik me daar ook niet aan conformeren. Daarnaast ben ik erg voor een sterk Europa en zou uiteindelijk 'Ja' gestemd hebben. Ik kon me kaartje even niet zo snel vinden en was het daarna spoedig vergeten en heb dus niet gestemd.

Nu kijk ik vooral uit naar het weekje Frankrijk. Ik heb dat echt nodig. En de zomer, de warmte en het lekker buiten kunnen eten. Ik heb zin in de komende tijd....

Henri
~~~~
"Ook God heeft zijn hel", zei de duivel."Dat is zijn liefde voor de mensen"